• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-08-21 19:16:42 följande:
    Kavat: Usch så jobbigt!! Kan du pumpa ur och be maken mata eller godkänner inte lillgosen det? Jag vet ju att du är duktig med mat, men har du provat att dra ner på socker/sött? Det är ju svårare att bli av med svamp om man "göder" den med sötsaker man stoppar i sig. *vet av erfarenhet* Vågar du badda brösten med silverjoner? Kram!
    Han äter ju typ hela tiden (långätare dessutom), så det finns ingen tid kvar när jag skulle kunna pumpa. Jag har dessutom jätte svårt att få ur mjölk och det gör ont vanligtvis, och nu när det dessutom gör ont så in i, även mellan amningarna... Så nej, pumpa är inget alternativ nu tyvärr. Och ersättning vill jag inte ge om jag inte måste...
    Men nu tror jag att de ät kombon att han äter hela tiden som gör att det inte blir bra. För några nätter sedan sov han 4 timmar och då hann det bli bättre. Men nu är det sämre igen..

Jag äter inte så mycket socker alls, inte mer än jag måste för att få i mig något. Har ju lite mindre utbud än normalt.

Silverjoner.. *feg*
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2010-08-22 11:02:57 följande:
    Mmmm....
    Till mig själv : Velourtunikan med dragonfly och spetsar (underbar) Och den tunna grå cardigan.

Ungarna fick : Velourbyxor med fickor i mörk lime, gråblå canvasbyxor, stars and space-tröjan och diggies i lime. och så 3-pack sockar
    Köper bara en av varje så klart, och så får de dela

Asereht: Tack för tipset om Didrikson, jag ska spana in det. Det är intersport som säljer de väl?

Nu är Zebbe och pappan ute i svamskogen, jag och Daniel är ensamma hemma. Han sitter uppe och spelar tv-spel.. och jag borde väl egentligen hänga tvätt... men jag skulle bara komma in och ställa en lite fråga till er.
    Jag undrar hur man ska kunna bo hemma hos någon i 10 dagar, någon som gärna vill ta en drink typ varje kväll. Hur ska man undvika att dricka under dessa 10 dagarna utan att de märker det? Ska man ta drinken, sippa på den på låssas och hälla ut den i blomman eller? 
    Kom det ingen mens? Drömmer
    Jag har tagit glaset och låtsats dricka och bytt glas med maken då och då, men det förutsätter att man dricker samma.
    Har även hällt ut och spätt med nästan bara vatten, funkar om det är ofärgat/mycket färg/färgade glas. Alternativt blndat drinken själv eller låtit maken göra det.
    Eller huvudvärk, pencillin...
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2010-08-22 11:02:57 följande:
    Mmmm....
    Till mig själv : Velourtunikan med dragonfly och spetsar (underbar) Och den tunna grå cardigan.

Ungarna fick : Velourbyxor med fickor i mörk lime, gråblå canvasbyxor, stars and space-tröjan och diggies i lime. och så 3-pack sockar
    Köper bara en av varje så klart, och så får de dela

Asereht: Tack för tipset om Didrikson, jag ska spana in det. Det är intersport som säljer de väl?

Nu är Zebbe och pappan ute i svamskogen, jag och Daniel är ensamma hemma. Han sitter uppe och spelar tv-spel.. och jag borde väl egentligen hänga tvätt... men jag skulle bara komma in och ställa en lite fråga till er.
    Jag undrar hur man ska kunna bo hemma hos någon i 10 dagar, någon som gärna vill ta en drink typ varje kväll. Hur ska man undvika att dricka under dessa 10 dagarna utan att de märker det? Ska man ta drinken, sippa på den på låssas och hälla ut den i blomman eller? 
    Sugen på velourtunikan. Hjärta
  • Kavat

Nu har jag fått tabletter mot svampen. Sitter i mjölkgångarna nu. Gråter
    Barnen var jätte duktiga men surt när jag kom till apoteket och fick åka vidare till nästa för de inte hade pillret eller alternativen som jag behövde. Har det blivit sämre nu på apoteken?

Lindadjo, håller alla tummar jag har.

• Kavat

Angel, stor kram! Inte för det är allergichock här men tufft ändå. Vad sa dagis? Här är det jämna plågor (läs ovan). Sov 2 h upphackat i natt pga bebis som vill äta, eller gnyr högt pga rap och eller bajs. Nu gör det så ont i brösten så jag grinar varje gång han äter. Lär ta 3-4 dar innan det är bättre. Dessutom verkar båda barnen dragit på sig något. Lillemans hals är jätte röd och svullen och han äter inte och blir därefter i humöret. Storsyrran är full av eksem och vad vi tror är svullna lymfkörtlar. varför kunde vi inte bara få vara friska nu med liten bebis?

• Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-08-24 13:15:56 följande:

någon här med erfarenhet av kub-test?

Nje, inte direkt för vi beslutade oss att inte göra det. Här erbjöd de trippeltest gratis, men det vi kom fram till var att det vi kan få reda på genom testet är några superovanliga kromosomsjukdomar som i stort sett alltid dör i magen och Downs. Hade bebisen haft Downs så hade jag ändå inte kunnat ta abort, så då kände vi att det inte var någon vits med att göra något test.
    Asereht gjorde något fvp? med lill-Nöffe minns jag.
  • Kavat

Varit på vc idag med hos en mycket trevlig och snygg Oskyldig läkare. Han "friskförklarade" mig, (tester för att se hur glutenintoleransen påverkat blodvärde, b, folsyra mm) och så hade lilleman virus i hans svullna hals (kollade halsfluss) och dotterns knöl var ingen fara med, brosk eller talgkörtel trodde han, men vi får återkomma om den ökar i storlek.

Barnen skötte sig idag med. Liten skrek för fulla muggar (som igår) men det har en positiv effekt på turordningen har jag märkt. Barnen skulle egentligen gått på drop-in mottagningen men de gick och kollade om "min läkare" kunde ta dem också och då gick det supersnabbt. 

• Kavat

Inte alltid lika underbart med bebis..Sovt en timme vid 23 och en vid 4-snåret.. Maken tog ut sin 10e pappadag idag så jag fick sovit lite i förmiddags.. När börjar de sova på nätterna? Drömmer

Lindajo Hjärta

Lokatt Rynkar på näsan

• Kavat

Grinar och går och lägger mig och ser om vi kan sova någon timme i natt.. Nu har maken fått sova middag 4 timmar. Så trist bara för det hjälper ju inte nämnvärt för han kommer att vara lika trött i morgon ändå misstänker jag.
    Synd ibland att man är så enveten. Vill absolut inte ge tillägg och pumpa funkar inte vanligtvis än mindre med så ont som jag har nu, så det är helt uteslutet. Och liten vill typ bara ha mig och mat hela tiden. Maken kan sjala lite, men han jobbar ju och då är det omöjligt att sova ikapp... *suckar och går till skrikisen*
    Det var ju inte så här det skulle vara med smärta och sömnlöst...

Tror vagnen var identisk med vår.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11