Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Tjoho!

Här hemma har vi vänt upp och ner på hemmet, dammsuger, skruvar, tvättar, organiserar i ALLA rum samtidigt....

Loppiset i morse gav 4st me and I plagg för 40:- och ett par stövlar från playhouse (ser ut som höga basketkängor med snörning) för 40:- och sedan lite annat jox

Ikväll blir det middag på Italiensk resturnag med familjen, mamma och systrar.

Hoppas ni alla har en bra helg!

Lokatt - Fått mitt inbox? Bara så jag vet....

• Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-05-29 13:20:14 följande:
    ja jag tänkte väl det, men så skulle majorna ha sådan där mega loppis igen..
    men hade jag bott där nere så hade jag vart där

Imorgon ska vi ut på Värmdö på loppis, hornstull eller Tungelsta.... körig helg
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 15:33:57 följande:
    Lokatt: Jag skall visa bilder på mitt hår före och efter permanent som du önskade. Men det förutsätter att vi får bilder minst på barnens rum efter renovering *utpressar*Det var något mer jag skulle svara på *funderar*
    haha *hejar på* du är inte dum du frk S !!!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 16:32:38 följande:
    Vad skulle man annars köpa till sig själv???
    barnkläder
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 17:16:16 följande:
    Kavat: På tisdag skall jag (förmodligen) hämta vagn i Mölndal eller Lerum. Du har inte vägarna förbi där innan dess så att jag kan hämta vagnen hos dig istället? Alltså bara om du har vägarna förbi, bara om du känner att du orkar och framför allt bara för att jag hellre hälsar på dig vilket jag inte hinner annars då jag måste hem till dagis och skolbussen.
    hallåhallåhallåååå!? Vad för vagn, vad har jag missat?{#lang_emotions_kiss}
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-29 17:17:00 följande:
    *pust* Kalaset avklarat! Nu är det ett halvår till nästa party.. (Vemunds 1-årskalas.) Jo, nästa helg ska vi till ungarnas kusiner på 4-årskalas men det slipper ju jag fixa med. Vilka fynd Pruseluskan! Vi tog en runda på alla loppisar som var i kvarteret idag men det enda jag hittade var en sån där rullspegel till Vemund för 2:- så den köpte jag. Vemund somnade i vagnen på hemvägen och sov sedan ute i vagnen i över 1,5 timme! Har väl hänt en eller ett par gånger sen han föddes.. Nu ska jag lägga mig på sängen, mata Vemund och försöka vila själv en stund. Ha en fortsatt härlig lördag!
    ja jag är super nöjd

Köpte en me and I svettisjacka i stlk 146/152 så den kan väll tuva ha om sådär 10år . Men kan man låta bli när den är i toppskick (ser ut som ny) och kostar 30kr? Att den va i finaste röd med turkosa revärer på gör nästan så att jag själv vill trycka på mig den. Fast jag kan väll också ha den om sisådär 10år om jag ska banta ner mig i den....

Jag funderar helt seriöst på en bantningsmetod som jag tror jag sett på Tv någon gång för 100år sedan. Där ma knyter ett stumt rep runt magen och sedan äter och motionerar på och så känner man när det börjar gå bra och tillslut kanske man tillochmed kan tappa snöret... för nu är det riktigt illa. Har upplevt att jag sedan ma gått upp än mer i vikt, tror jag tröstäter socker för att få lyckokikar.......
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-29 17:28:31 följande:
    Här har vikten också smugit uppåt. Skyller på att jag tröstäter lite på dagarna och så orkar jag inte ut och gå för värken.. Ska invänta provsvaren och sedan ska jag ta tag i kosten ordentligt och om värken försvinner när jag börjar med vitaminer så kommer jag orka gå också. *försöker frammana en positiv bild och spiral* Annars var repidén rätt kul, men maken skulle nog undra om han hittar det när han kramar om mig..

Ja och tänk innan det börjar gå neråt när det ska sitta åt lite, tänk om man går uppåt istället då ser man ut som en muffin
    Ja ja... vi får peppa varandra...
    Jag går ju mest omkring och hoppas på att få bli "tjock"(are) ändå så jag vill liksom inte ge mig i kast med det. Och jag vet att man ska äta bra mat när man är/vill bli gravid också....
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 20:16:01 följande:
    Det var Kavat som ville ha också. Jag köpte mig en egen dyna istället  Tänk att jag vaknade i torsdags morse och hade ingen aaaning om att jag behövde ett nytt iPhoneskal och en Bugaboodyna Fick hem ett fint iPhoneskal redan igår och nu väntar jag bara på dynan.Zasata: Du bor ju inte på vägen, annars hade jag gärna kikat förbi dig Hört något om jobbet? Och vad är det Tobbe skall skriva för prov/antagningshandlingar? *nyfiken*Lokatt: Ser fram emot att höra hur det går med håret.Gissa vem som har fått ögoninflammation och ser ut som tagen ur en Hitchkock-film
    vad föör skal? blev det en OFW dyna?

Läser i kapp!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 21:37:20 följande:
    Tog en bild igår när jag slitit färdigt med sofforna. Jag gillar kuddarna och gardinerna jättemycket men mattan var ett panik-köp för att ha något på golvet när min mammas hund bajsat på vår ullmatta Skall byta den när jag hittar något fint som jag gillar men eftersom jag egentligen inte gillar blått så lär det bli svårt. Gardinerna är i skirt linne och mycket snyggare i verkligheten. Mattan består av två trasmattor som jag lät bli att sy ihop och fäste samman med kardborre istället vilket gör att två enkelmattor lätt kan tvättas i tvättmaskinen. Tavlornas motiv skall bytas också, måste hitta något som är vårigt och lätt Och så en riktigt härlig bild på mina läckra ögon. De brukar inte se ut så här, jag lovar!!!
    oj så fint!
    Hjälp! Gråtit mycket? Gammla linser? Allergi? *gissar att svaret kommer*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11