Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-10-22 17:20:40 följande:
    båda största sitter framåt, men de har ju framåtvänd stol, inte kudde. Då ska de ju inte sitta med airbag än. Eller? Det var jag säker på men blev nu osäker??
    Tror att det är längden man ska gå på även om de sitter i stol, men jag är inte hundra. Hur som helst ska man ju vara över 134cm (eller är de 140?) för att sitta vid en airbag.
    Jag skulle mao. inte sätta något barn fram.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Var håller FrkS hus?

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

När man är så sjuk att man inte klarar av att ta hand om sig själv ens inser man helt klart nackdelarna med att vara ensamstående. Stackars lilla E.

• Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-24 17:05:47 följande:
    oj redig karl det där Vad blev det för färg?
    Nifelheim skrev 2010-10-24 15:30:47 följande:
    När man är så sjuk att man inte klarar av att ta hand om sig själv ens inser man helt klart nackdelarna med att vara ensamstående. Stackars lilla E.
    *önskar jag bodde närmare* finns inte mammsen nära? får du nada hjälp? Är det influensan?
    Krya på dig!

Zasata - Hjärta fina fina avkommor!
    Nää. Inte influensa. Sån där sjuka vi inte nämner vid namn och det är ju inte så många som vill bli smittade av sånt, så då får man klara sig själv. Nu börjar jag åtminstone återfå medvetandet, men det har varit ett tufft dygn.
  • Nifelheim

Jag är fortfarande bekymrad över var FrkS är. Är det någon som vet?

zasata skrev 2010-10-24 20:45:06 följande:
    usch och fy, men hoppas du haft ditt för i år då. :) Man "ska" ju ha det i snitt en gång per år ;)
    Uj då, jag har nog många år att "ta igen" i så fall. Har inte haft det på länge.

Tack alla för stöd och peppning. Känner mig äntligen normal igen *andas ut*
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-25 14:02:41 följande:
    *undrar oxå*

*kastar iväg ett sms*
    Har också smsat, men fick inget svar. Vet inte om jag har aktuellt nummer dock.
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-25 17:02:43 följande:
    Nej! Inget svar..... ;-( orolig!
    Inte alls likt henne *också orolig*
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-25 20:19:02 följande:

Tack för alla sms, hoppar in och meddelar att jag lever och har hälsan. Har en FL-paus för tillfället, men vi ses. Kram!

Åh Så skönt att höra av dig. Hann bli riktigt orolig. *kramar om*
  • Nifelheim

Är det någon som råkar veta hur man ritar en 30 graders vinkel med bara en passare och en ograderad linjal? Jag är helt lost just nu känner jag. Det finns säkert något skitenkelt knep, men jag kommer fasen inte på det.

• Nifelheim
    Kavat skrev 2010-10-25 22:24:05 följande:
    Ograderad linjal?  en fyrkant 3 och 3 cm och ett streck från nedre vänstra hörnet till 2 cm upp i fyrkanten. *tänker högt*

(45 grader är ju 15 + 15 + 15 så 30 grader är två tredjedelar.) ??? Fast ograderad så får du göra tre lika långa sträckor högra sidan av fyrkanten.
     ????
    Hihi. Jag hängde inte med alls. *trött*

En ograderad linjal är alltså en linjal utan "siffror och streck". För att vi inte ska kunna mäta oss till rätt resultat.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11