Kavat skrev 2010-08-07 21:25:14 följande:
Tack!
Japp, nu är man 3-barns mor.

Det gick snabbt på slutet kan man säga.

Kom in i lugn och ro och hade koll på läget och blev inskriven. Lustgasen funkade inte alls, jag fick ännu ondare.. Men tensen var toppen. Jag fick eda och då slutade värkarna, så det blev i stort sett värklöst under en timme (har det i och för sig blivit med de andra också, så vet inte om det bara var resultatet av edan.) Fick värkstimulerande och så satte det fart med besked. Från 3 cm till ute på en timme. Sista 10 min var rätt intensiva. Bm kom och kollade när jag var sa att nu behöver jag snart krysta. Hon trodde inte riktigt på mig och jag var "bara" öppen 8 cm. Hon går och skriver på datorn och då börjar mina krystvärkar. De får lite bråttom kan man säga för sängen var inte klar och hon fick bara på sig ena handsken. Så jag krystar ner honom från 8 cm till helt öppen på ca 5 min och sen är det 5 min "vanliga" krystvärkar och så är han ute!

Allt gick toppen och förutom att vi är jätte trötta så mår vi toppen! Han är 51 cm lång och väger 3445g, så inte så stor, men så fin! Maken gjorde ett jätte jobb och var fantastisk.
Sen har vi inte hunnit med att smsa och berätta för alla och har typ missat hälften skulle jag tro. Jag hann liksom aldrig gå ut för det har ammats en del och mobiler är ju inte tillåtna ens på bb, så maken slänge i väg några sms, men min mobil visar ju inte alla så jag har ingen aning om vilka som fått eller inte. Har sovit 5 timmar upphackat på 2 dygn så är rätt mör nu.
Asereht, jag bad maken att han skulle skicka till först (i och med att vi skulle ha setts i fredags) men tror han fb:ade dig och så fick du det inte? Sorry...

Så glad för din skull!