Kavat skrev 2010-05-25 09:14:04 följande:
Jag har ju inte haft koll på ett tag, förutom på den röda varukorgen som gick häromdagen på T för 216:- som jag inte köpte för då kan jag lika gärna köpa en ny. En röd varukorg som är lagad där kardborren sitter och det ser ut orsaken var att tyget fransat sig. Vågar man ens köpa. Jag lastar rätt fullt kan väl tilläggas. Känns ju som att eftersom en splirrans ny kostar 480:- så är det ju inga stora pengar det heller och då vet man ju att den är hel och funkar? Tänker jag fel? Vad kostar saker beg nu? Jag vill minnas att beg topset går rätt billigt? Jag köpte mitt bruna canvas topset för 600 av Kajsan för något år sedan och det var i nyskick. Det enda som finns på T nu är ett nytt svart som ligger på utgångs 600:- Var är rimligt för ett rött med en svartgrå rand som inte syns. (jag tror ni vet i vilket galleri ni kan kolla!? ) Nif får inte svara för hon är jävig.
Tja, jag tycker att priserna på topklädslar framför allt är väldigt ojämna. En del går billigt och en del dyrt. Det syns direkt vilka färger som är poppis. Jag tror jag är för mkt novis för att direkt åsikta men halva nypriset är absolut max om det finns skavank tycker jag nog.
Jag köpte nyss två suffletter, två liggdelslock och en sittdelstop för 575:-. Tyckte det var ok. Topset verkar gå för allt mellan 3-800 kr beroende på om det är fleece eller canvas och hur poppis färgen är (ltd går för högre priser).
Frk S är mkt mer rutinerad på det här än jag, jag utgår bara ifrån vad jag max är beredd att betala och hur gärna jag vill ha just den saken.
Tipsa mig gärna om du/ni ser orange eller röd sufflett, röd är något mer intressant och jag vill gärna ha fleece.