• passau

K*B*N, pratar del 11

Kriget på jobbet blir bara värre och värre... Finns ingen lösning... Chefen säger d inte finns ngn konflikt vd säger den är stor... Jag å bror som jobbat 4-5 år Är totalt utfrysta av resten som jobbat sen tidigast april... Jag tror jag kommer sjukskriva mig i morgon... Ska fundera å överväga under kvällen... Kommer ju inte förändra ngt i slutändan... Jag å bror ska dela ett mini-kontor med chefen medan alla andra får egna kontor även dom som jobbar 60%... så indirekt är han med på mobbingen å utfrysningen...

• passau

Här är det mobbing på hög nivå... Alla utom jag är på nya kontoret dom har inte ens sagt att jag ska komma å kolla... Alla andra blev bjudna på pizza, ingen bände d när jag gick på lunch...

• passau

Dom vill ha bort oss för att det var ett fam företag å vi är familj... Mamma som var vd har slutat med lön under 1 år... Han visste vad han köpte... Alltså jag är med i facket men inte jobbet... Kan inte spela in utfrysning å att dom inte pratar med mig direkt skulle bli rätt verkningslöst tror jag tur jag kan klaga hos er utAn att röja identitet å annat! Här i stan är d ju inte så man kan säga ngt... Så får någon som inte ska veta ngt reda på saker... Alla känner alla... å sen rör d ju hela fam... Chefen ringde förrut å försökte med att d inte var meningen att jag skulle hamna utan för i dag när dom åkte å bl.a. Bl.a... Möjligt men d e lite mkt sånt nu för att jag ska ta d på allvar...

• passau

Jag hade gärna varit hemma ett år!!! Fick reda på idag att jag dessutom inte får jobba för en konkurrent enligt deras konrakt... Vad hände imatchen?!

• passau

Nej men om jag inte är kvar pga mobbingen så får jag inte jobba för någon konkurrent på 3 år hur. Ska man försörja sig då? Ica kanske med Högskoleverket utb? Synd att jobba med det...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11