Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Pruseluskan: Jag svarade aldrig dig ang sälja Bee (men jag tror jag har gjort det tidigare när du ställt samma fråga ). Jag tycker inte att nya Bee är värd de extra pengarna när du redan har en fin Bee. Hade T varit mycket större och längre hade det varit idé kanske men som det är nu så vågar jag påstå att du inte skulle märka någon skillnad när det gäller användningen. Köregenskaperna är helt likvärdiga så där finns i alla fall inget att vinna.

• Fröken Småland

Prus: Jag skall in på KappAhl och spana lite idag, hoppas kläderna finns även i vår pyttelilla butik.

Zasata: Hur/vad är det med Leo?

Passau: Grattis till nya mobilen! Undrar förresten vad Asereht tycker om sin?

• Fröken Småland

Och glad midsommar härifrån också. Vi är bara hemma och tar det lugnt. Funderade ett tag på att hänga med några vänner till Halmstad men nej, det kändes som att det blev jobbigt *lata*. Så nu klipper mannen gräset och jag har sprutat vatten på barnen från trädgårdsslangen så att de är blå om läpparna

Håller på att uppdatera programvaran i mobilen så att jag kan ladda ned FL:s app, skall bli kul att se hur den fungerar. Men det tar tiiiid att ladda ned något på det här gudsförgätna stället...

Tack för tipset om Babyroom Zasata, jag köpte en dyna från Addstroller som jag suktat efter länge och en cd-bok (har blivit helt beroende av att lyssna på bok i bilen). Visst blev det inte snorbilligt med den dyra frakten men jag är nöjd ändå då jag vet att jag får tillbaka 75 % på Tradera när jag tröttnat/lyssnat

Nu är jag en knapptryckning från att klicka hem en grön och brun OTH-dyna som jag suktat efter ännu längre (sedan långt innan de ens var påtänkta). Och jag som inte ens har någon klädsel i min MT. Eller jag sydde fast ett tyg för hand enligt principen sitt-hängmatta men det är högst temporärt, bara för att jag skall kunna använda den. Jag har insett att jag måste ha en originalklädsel att sy efter om det skall bli bra. Måste inte nödvändigtvis stycka en men måste i alla fall se hur den ser ut och ta lite mått. 

• Fröken Småland

God morgon! Jag skriver några rader så ni vet att jag lever. Känner mig ganska ockupperad både mentalt och fysiskt av allt som händer kring min pappa just nu. För tillfället är han inlagd på sjukhus för vad de förmodar är en mindre stroke eller en längre tids förträngning av en blodåder i lillhjärnan. Konsekvenserna av det vet man inte och det behöver inte bli någon konsekvens alls men det återstår alltså att se. Han var i alla fall lite piggare när vi var där igår. Sen är det ju själva flytten till vårdhemmet, vi får tillträde nästa fredag om allt går som det skall. Sen tar vi en vecka på oss för att möblera och flytta och därefter kastar vi oss iväg till Danmark *pust*

Nu skall jag ta med mig barnen till det lokala tempererade utebadet. Det brukar falla i god jord

• Fröken Småland

Tack för kramar och tankar . Det är dock ingen fara alls då jag är så van vid att gubben är halvdöd . Tänkte bara berätta varför jag skolkar härifrån . Nu har jag ett angenämt problem som jag tänkte att nu skall hjälpa mig med. Jag har ju lite panik så här på slutet av min barnvagnskarriär och känner att jag hemskt gärna skulle vilja ha en helt ny vagn. Kriterier: skall funka bra på grusväg, tre hjul eller motsvarande, samt rejält liggläge. Storlek och vikt är inte så noga och jag har en hygglig budget. Jag tänker spontant P&T eller UJ men P&T gillar jag ju inte något vidare. Jag har kollat lite på en UJ Elite i mediterranean blue, någon som sett en sån IRL eller åtminstone på bild förutom produktbilden?

• Fröken Småland

Inte Swift och absolut inte röd . Emmaljunga Cerox360/vad-den-heter-nu känns lite för "bebisaktig" *duckar för ruttna ägg*. Det skall vara lite mer sulky-stuk men ändå en riktig vagn. Spanar just på en P&T här vid bassängkanten men nej. Men tänk om man kunde ta de übersnygga hjulen och sätta dem på en UJ eller nåt

• Fröken Småland

Och just det; senaste inköpet är en liten Chicco Lite Way som jag inte fått hem ännu. Skall kolla om MacLaren skall bytas mot den annars får den flytta igen

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11