Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-06-01 19:35:18 följande:
    Och framför allt skall man tänka på att bilstolsklädseln är flamskyddsbehandlad.
    Ojojoj....visste inte. Jag har verkligen nollkoll på det där känner jag. Solblekt får det helt enkelt vara!!! Tack ni kloka! {#lang_emotions_heart}
    Fröken Småland skrev 2010-06-01 19:40:00 följande:
    Nif: blev det någon P&T eller?
    *undrar med*

Lokatt - Tror du att det hinns med ett studentsmycke till fredag? eller ska jag jaga på annat håll? Vill inte stressa dig, men jag måste bara veta då jag är present ansvarig och mor min blir nipprig av nervositet att vi ska komma tomhänta(? som om det någonsn har/skulle inträffa *förnärmad*)
  • Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-06-02 09:29:01 följande:
    några fina ord man kan skriva på minne till student? Behöver hjälp, har verkligen kört fast där. kort, bara ord helt ok, max 4. heeelp!

citeringen ser konstig ut ja. tänk i debatttrådarna där det citeras i evighet av varandra, vad långa de inläggen lär bli De grejade ju med servern i natt och gjorde "bättre". antar att detta ingick
    förlåt inte hunnit brainstorma. Men lycka, leva, love, .....
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-06-02 10:15:20 följande:
    Jag tror att det är VÄLDIGT få som skulle sälja krockade barnstolar eftersom man får ut nya på försäkringen om något händer. Därför är ju det viktigaste om man köper begagnat att kolla tillverkningsår och skick.
    Vilken framåtvänd stol som är bäst vet jag inte, jag har ju inte börjat med såna än, men många i den bilbarnstolstråden gillar Britax Kid Plus. Det viktigaste är ju att den har bra bältesstyrning (ordentliga horn nedtill och bra styrning upptill) och att den sitter bra i bilen, samt är lätt (vid en krock får ju barnet bilbarnstolen i ryggen såvida man inte har isofixfästen).

Det är egentligen rikspuckat att two-way är godkänd framåtvänd, för den har ju inte särskilt bra egenskaper som framåtvänd stol. De flesta som säljer bilbarnstolar nu vet om att den inte är bra framåtvänd och betonar därför att man inte ska vända den, men tyvärr finns det ju en del som bara vill sälja stolar och inte är så noga med vad som är säkrast.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
    men tror du inte att dem kanske säljer dem gammla då och behäller de ny de får ut på försäkringen? Eller måste man lämna in den gammla i byte? det vore ju heltenkelt det bästa....

Idag är vi hemma då lilloppan hostat sig igenom hela halva natten,. Sedan sov hon som en stock och nu är det liksom highlife här hemma med en unge som inte är det minsta sjuk, som bara tjatar om att hon vill ut.Har gått med sandalerna på sedan 9. Så nu tar vi en prommenad upp till affären och imorgon är det jag som går til jobbet. Tycker att detta är så svårt, man vet ju inte. Vill inte lämna hängigt barn på förskolan men jag kan ju inte vara hemma med ett friskt barn......
    Visst är hon lite hostig mellan varven men hon är ju inte sjuk.
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-06-02 10:55:47 följande:
    Pruseluskan: När min mammas bil blev påkörd (tom på en parkering) så fick hon lämna ifrån sig den gamla bilbarnstolen, men jag minns inte om det var till försäkringsbolaget eller om hon lämnade den i affären när hon hämtade ut en ny.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
    bra!
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-06-02 13:04:39 följande:
    Här är det lite uppochned just nu.

Vi fick nyss besked om att svärmor har cancer. Hon har haft problem med halsinfektioner en längre tid och till slut började man göra en större utredning som ledde tlll att man hittade en tumör. Efter provtagning har det nu visat sig att det var en elakartad tumör.

Vidare undersökningar har visatt att det åtminstone är lokalt och man har inte hittat fler tumörer. Men ändå. Det har varit rena cirkusen för henne ett tag med prover, utlåtanden och förberedande. Nu drog hon ut kindtänder i veckan som var och så fort det läkt ska de börja stråla.

För maken är detta jobbigt. Han förlorade sin far i cancer med mkt snabbt förlopp -99. Han pratar inte så mkt om det som händer nu men jag förstår att han tänker destomer. Det är en jobbig sits som gör att ens egna rädslor kryper fram ur vrårna.

Det enda man kan göra är ju att hoppas och be för att de får bort skiten och att hon blir friskförklarad. Det var ju positivt iaf att det inte spritt sig. Det ger bättre möjligheter till tillfrisknande.

Pga allt detta så ska maken åka upp till sin mor själv i helgen för att umgås med henne i lugn och ro. Hon orkar inte med fyra stojiga små pojkar just nu så vi stannar hemma. Både skönt och tråkigt på samma gång. Pojkarna vet bara att farmor inte mår bra. Det finns ju inte mer att säga för tillfället.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    o fy! Jag beklagar verkligen! *kramom*
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-06-02 14:48:35 följande:
    Nif: Har ni Skopunkten hos er? Förr om åren har de haft Kavat-kopior som de kallar Taggy och dem har jag gillat jättemycket. Precis lika bra och lättknäppta och bredlästade som Kavat, i äkta skinn fast för en bråkdel av priset.
    sådanna hade vi, röda i stlk 19...hoh vad hon växer...*sentementalar lite*
  • Tant Pruselius
    DemonFröken Småland skrev 2010-06-03 09:39:19 följande:
    Och Nif: vad är vridsäkra sandaler (eller vad du nu skrev)? Är det när man har ordentligt stöd för anklarna? Jag kan fota mina Taggy-skor så får du själv försöka bedöma dem men de finns ju inte kvar nu för dessa köpte jag till Maja för kanske fyra år sen. Hon har haft flera Taggy men tyvärr går de bara upp till strl 24 eller nåt sånt. Sen skall man tydligen ha porriga billiga gympadojor med glitter och lampor på Skrikandes
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-06-03 10:12:20 följande:
    Ja, men det var ju toppen! *Fröken Småland to the rescue*
    då vet man vem man ska vända sig till då.....
    och vem man inte vill ha vänd mot sig
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-06-03 14:11:38 följande:
    Kikar in på min fullspäckade lediga dag
    2010 ska bli ett bra år!
    *kikar* Du min bakvän, fast ändå inte, vi bakar inte ihop men hoppas på bulle samtidigt
    Hur går det för Er?
  • Tant Pruselius

nu ikväll 20:30 fick min jobbarkompis sin 3:e tös inom loppet av 4år......
    jag vill med ha bebis igen(som om någon har missat!) tror ni jag någonsin kommer lyckas ?.... behöver lite pepp känner jag.... Gråter

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11