Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-11-21 18:09:09 följande:
    Ja, lite söt är han allt. Och jag är inte partisk alls Drömmer
    Han är VANSINNIGT söt!!
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-11-21 18:39:44 följande:
    Lik pappa men söt ändå Tungan ute

Gulliga ni är tjejer! Hjärta
    haha, ja pappan är väl söt han med
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-11-23 16:49:16 följande:
    Vart är den sköna bönan? *saknar* Ase-vad infattar denna tuttafton? Jag tänker nog skippa klädseln, känns som om kaffemaskin, nya sängar och braskamin får lov att räcka som utgift innan lön.... Om inte en bee plus dyker upp då vill säga Om ni ser en klädsel till en hi-way i era gömmer så är det ju dock alltid intressant....
    Här är jag, men bara på en blixt-visit. Det är minst sagt mycket imitt liv just nu.

500 kr är väl okej om det är en ny klädsel. Annars skulle jag satsa på att försöka slå till på en hel bilstol på blocket. Ibland dyker de ju upp snuskbilligt och ska man bara använda klädseln så kvittar det ju om stolen varit krockad eller ej.
    Någon bilstolsskrot tror jag då inte finns, eftersom inga försäkringsbolag vad jag vet ens bryr sig om att ta in bilbarnstolarna som man krockat med utan man får kassera de bäst man vill. IBLAND men tyvärr långt ifrån alltid har försäkringsbolaget som krav att man ska lämna in den krockade stolen antingen där man i så fall skrotar/går igenom bilen för att se om den är värd att laga, eller på den återförsäljare där man sen ska plocka ut en ny bilbarnstol.

Jag hittade en kanonfin klädsel till vår Two-way på tradera. Troligen hade de kasserat stolen på grund av ålder eller krock, men klädseln var jättefin.

STOR varning dock för de hemsydda eländen som dyker upp ibland. Du får INTE ut en ny stol på försäkringen om du haft en hemsydd klädsel på.
  • Nifelheim

Och så det där med lodger (eller vilken åkpåse det nu var). Flamskyddheten där tror jag kvittar eftersom som sagt nästan inga svenska barnkläder är flamskyddade ändå, MEN man får INTE täcka över spännet under färd. En filt som ligger löst över barnet kan vara okej, men en åkpåse kan göra det väldigt tokigt om ni krockar ordentligt och räddningspersonal behöver ta ut er.
    Det röda på bältesspännet lyser nämligen rätt bra och gör det tusen gånger enklare för en brandman att kunna få loss barnen FORT om det behövs.

• Nifelheim
    sarahl skrev 2010-11-23 19:16:53 följande:
    jag tror jag har en klädsel som passar hiway. Vem är det som behöver en?
    Pruss var det, men om hon inte vill ha den vill gärna jag ha den. Jag har samma klädsel som hon på min hi-way och den ser för jäklig ut efter några års användning.
  • Nifelheim

Som den bilstolshitler jag är skulle jag rekomendera ett med 5-punktssele. När E föddes var det typ bara Gracos som hade det, men det kan ju ha ändrats nu. Jag har inte koll riktigt. (JA, jag vet att det är smidigare med 3-punkt, men det sitter inte lika bra över bebisen)

• Nifelheim

BLÄ. Jag behöver tips på bra nätshopping för julklappar till typ ALLA i släkten (utom barnen i leksaksåldern som är klara iom. Ullaredsbesöket). Nätshopping till människor från 9 till 60 år alltså. Massor med tips vill jag ha, för jag har aldrig shoppat julklappar på nätet, men i år hinner jag ta mej tusan inte ens tänka tanken att springa på stan.

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-12-01 20:59:33 följande:
    Nif: köp varsin get i Bangladesh till dem allihop *fnissar*
    Hahaha. jag tror att mina syskonbarn i värsta preeteen och tonåren skulle ÄLSKA att få en get i Bangladesh
  • Nifelheim
    Riskiflickan skrev 2010-12-03 11:48:45 följande:
    Fy för magsjuka. När jag var på Ica för några dagar sen så luktade hela entrén calici :( är ju den tiden nu
    HUR luktar det? Eller luktade det spya rent allmänt? Förvånad
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11