• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-04-19 14:05:27 följande:
    Köp med grön är mitt tips! Det är värt 150:- extra om man vet med sig att barnet går omkring, hoppar upp och ner på cykel osv med hjälp. Men har man hjälmen ENBART när den sitter på cykeln och tar av den omedelbart efter cykeltur så kan de ju aldrig fastna med hjälmen.Men när man har fler barn och äldre barn så är det nog svårare att följa slaviskt. Alltså de hoppar ju gärna av cykeln när de kan cykla själva och går på små äventyr under tiden.Det är min åsikt. Jag har köpt hjälp på typ Cykelringen eller sådana där andra cykelaffärer och då har inte de hjälmarna med grönt spänne varit dyrare vad jag kan minnas?
    jo, vi har ju som sagt alltid haft med grönt spänne till dom. men blev så fundersam när det säljs så många utan och när folk knappt vet vad det är.

En välldigt konstig sak i samanhanget som är värt en funderare tycker jag är det du själv är inne på.. Det rekomenderas grönt spänne upp till 7 år. Men upp till den åldern är väll då man har mest och bäst koll på dom, att de tar av sig hjälmen när de ska leka och så. Sen när de är 7 år kan de ju cykla själv mer (om man bor så till) och då är det ju större risk att de kan klättra i träd utan övervakning och glömma hjälmen på?!

Här i stan har vi inte hittat hjälmar med grönt spänne. därimot vanliga i små stl. på erbjudande på coop för 99:-  {#lang_emotions_yell}  Men säkerhet är inte något vi snålar in på och har aldrig gjort. Det trista är bara att barnen måste vänta en vecka innan vi kan åka och köpa i k-stad,  de vill ju cykla nu! 
    De hjälmar de haft förrut har vi köpt på barnenshus och de har gått sönder alla tre!! Två i ratten man justerar bak i nacken och en i tejpningen mellan skal och frigolit. Så hellst vill jag ha ett annat märke.

Jag lutar fortfarande skarpt åt att det blir grönt spänne denna gången med, men vill ändå fundera på om det är en onödig/falsk tryggeht. Mina barn cyklar inte obevakade. och enligt ovan känns det som det blir mer nödvändigt efter 7år.

Ni andra, dela gärna med er av tankar och hur ni gör, för detta har verkligen satt igång funderingar hos mig
  • Lokatt
    sarahl skrev 2010-04-19 14:31:09 följande:
    om lilleman ligger vid bröstet och suger i stort sett 1 gång i timmen kanske 15-20 min på varje bröst, VARFÖR flödar inte mjölken? har idag provat att göra amningste med anis,kummin och fänkål. Men det smaka så jäkla illa så jag nästan kräktes. Det klarar jag verkligen inte av att sätta i mig. Några fler tips?
    Sitter du så du är avslappnad? Dricker du mycket vatten? Ha varmt på dig. Ligg nära han med mycket hudkontakt även när du inte ammar. Bosätt dig i sängen/soffan två dagar, gå ingen annanstans! låt maken ta allt. ha en varm knäppbar kofta och låt minstingen ligga hudnära hela tiden och amma så fort han vill och även när han inte vill bara på mys. Ät och drick om mys.
  • Lokatt
    Kavat skrev 2010-04-19 14:36:47 följande:
    Men om de aldrig har på sig cykelhjälmen när de inte cyklar så är det ju inget problem att ha svart spänne. Förutsatt att ni alltid är med, så de inte är hos kompisar t.ex som har andra vanor.Här hade de inte funkat för de cykar 5 min, springer runt 5 min, cyklar 5 min, gungar 5 min osv..
    det har tidigare aldrig varit obevakat, men denna sommar kan det ju mycket väl ändras, som du säger med kompisar osv.

Men eftersom man ju då behöver grönt spänne, varför rekomendationen om 7år?! puckat... och varför finns det inte att köpa här i stan, vi bor ändå i en mediumstad med 25.000 invånare! Som du ser har jag stört mig mycket på ämnet nu
  • Lokatt
    passau skrev 2010-04-19 22:01:46 följande:
    åt middag, sedan bara påsar och då en normal portion inget annat... och bara hemlagad mat... Lindajo, du får jätte gärna skicka!NU HAR JAG IAF KÖRT 30 MIN (caps lock) Wii och då löpning, rockring och boxning, *känns rätt bra * och är rätt trött
    fast normal portion och hemlagadmat kan ju innebära allt mellan 400-1500kcal beroende på vem du frågar!
  • Lokatt

haha, våran bugga är "med" på blocket Satt och tittade runt och i en hundannons får jag syn på vår skönhet mitt i bakgrunden Så kan det gå när man flänger på utställningar, tur att jag inte var med iaf. jag står till höger och är inte med i bild, de var nr. 3 i klassen, vi vann den, så vi är två hundar till vänster i placeringen. Smart nog av dom har dom skärt bort så det ser ut som de är nr.2, vilket de alltså inte var. http://www.blocket.se/skaraborg/Grand_Danois_Valpar_25675169.htm?ca=7&w=2 
    Och obs, jag har inget med dom eller annonsen i sig att göra.

• Lokatt
    Asereht skrev 2010-04-20 09:17:15 följande:
    God mogon/middag!Vi hade en heldag på Buslandet i Norrköping igår och var helt slut när vi kom hem strax efter 18. Det blev bara att ta det lugnt en stund och sen sängen.När det gäller mitt klädproblem så är det eg inte själva grejen med att amma diskret som är problemet. Det är snarare att hitta kläder som passar som är problemet. Gina Tricot och liknande affärer går jag inte ens in i eftersom de inte har storlekar som passar. Jag drar en 48/50 på överkroppen. Jag är tjock och storbystad och då funkar inte tighta små storlekar. Man har inte så mkt att välja på som större, när det gäller butiker alltså. Plus att de butiker som har stora strl fortfarande saluför kläder som inte ens min mormor skulle satt på sig dvs saker med anskrämliga broderier, paljetter och konstiga former. Mycket av kläderna i plus storlekar har en tendens att bara bli stora på bredden, tyvärr så fäljer sällan strl med på längden. Är man då över 170 så får man korta breda tröjor och det är ju snyggt när man är stor - NOT!Ja, ja skit samma. Men jag ska inflika att jag har haft samma upplevelse som Passau, åt enbart pulver i en vecka och gick inte ens ned ett helt kilo. Däremot mådde jag piss. Sedan dess har jag vägrat testa igen. Om man inte ens får en belöning för det måendet i tappade kilon så är det defenitivt inte värt besväret. Jag blir både psykiskt och fysiskt påverkad av att bara inta flytande "mat" . Det var f*n värre än att sluta röka vilket jag inte hade problem med (min karaktär är inte helt off alltså).
    Tycker jag sett större storlekar som inte sett tantiga ut på lindex? Har iof. inte tittat noga. Hade oxå jättesvårt att hitta kläder när lillskrutt var liten.
  • Lokatt
    Pruseluskan skrev 2010-04-20 10:45:40 följande:
    Bombar tråden -Lokatt, fått mail?
    japp, dock inte hunnit kolla igenom och ge ett vettigt svar Har barnen springandes runt här nu och går mellan datorn och annat plock, så hinner inte koncentrera mig på kreativa saker Återkommer när det lugnat ner sig lite här hemma.
  • Lokatt

sluta bildbomba med nya bee, då vill jag oxå ha en {#lang_emotions_dreamer}

Idag har vi varit borta hela dagen, kom hem lagom för att lägga barnen. Var och hälsade på på den där kenneln jag pratade om. 19mil enkel resa. Neråt motala. Vi har åkt i mycket snöstorm idag!! Och hagel! När vi vaknade i morse var det ett täcke med snö här och sen tog vi tydligen med oss vädret på resan {#lang_emotions_undecided}

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11