• zasata

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-04-15 21:49:43 följande:
    idag har jag bevis på min modighet och förmåga att äntligen få tummen ur.. Jag var hos sjukgymnast för höften! Fick inga saker sagda som jag inte visste, men hon var bra och så ändå.. gav mig ett program jag ska göra dagligen och beroende på hur höften reagerar så vet vi förhoppningsvis mer om två veckor.
    härligt, hoppas det blir bättre
  • zasata
    Riskiflickan skrev 2010-04-16 13:22:05 följande:
    Vad är det för barnvagn du vill ha då??? män förstår inte sådant viktigt
    nya bee +..
    nej dom gör ju inte det. just nu vägrar jag gå ut med Leo då jag vägrar knuffa Brion i sommar väder..
  • zasata

Ucsh stackare.. Tyvärr kan jag inte säga som fröken S, att jag önskar jag kunde vart där och hjälpt dig..

Kavat skrev 2010-04-16 17:59:20 följande:
    F-n vilket dygn.. Zasata du kan sluta läsa nu. Dottern spydde lite igår, sonen i natt, båda av allergi/intolerans - det är iaf min största misstanke med tanke på resten av symptomen. Så upp i natt och torka spya. Mådde kasst igår, sämre i natt och urkasst nu dessutom. Influensa, förkylning? Mår piss i alla fall. Katten hade dragit in en mus så jag satte bara på gröten och gick med skyffel för att slänge. Inälvor och skit över  golvet så det slutade med att jag också spydde av äckel och brände gröten. Snälla mamma hjälpe till under dagen och nu är jag hemma igen och ska bara äta lite och lägga barnen, tänkte jag. Sen har jag plockat lite skärvor och annat, när ska det sluta? Varför blir man alltid dålig när maken är borta? Beundrar er ensammstående ännu mer, fattar inte hur ni klarar er.. Maken har fortfarande inte kommit hem. Blir en kombo av buss, tåg, buss, bil hem från Umeå så förhoppningsvis så är han hemma i morgon fm..
    Vet inte 3500 tror jag, men jag vill ju ha kvar den, att ha på landet och till nästa vinter.
    Fröken Småland skrev 2010-04-16 14:06:44 följande:
    Jag tycker du är jättefin Plupp Ekorren! Zasata: Vad kan du få för Brion? Räcker kanske till en begagnad Bee? Skiljer inte mycket förutom att nya är ungefär en miljon gånger lättare att vända sittdelen på.
    ååå då väntar jag på bilder!
    Riskiflickan skrev 2010-04-16 13:30:48 följande:
    Aha, den hade jag också kunnat tänka mig....  men än så länge har jag froggen att köra runt i solen med..... ska bara sy en ny somrig suffla...
    Precis, säg det till gubb j*vln här hemma.. GAH!
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-16 13:26:11 följande:
    Kan man få för många vagnar? Vad är det för Brio och varför kan du inte köra den i sommarväder? Själv tycker jag ju att Bee är "pruttful" som jag sa till Kavat och Frk S, men den har onekligen sin charm ändå och den verkar ju väldigt lätt och smidig. Ett bra argument kanske?
    Du är så fin så
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-16 13:23:02 följande:
    Hoppas att jag inte oredar tråden nu. Så här ser min frisyr ut om jag skippar stylingprodukterna. Jag har lyckats kamma ner luggen någorlunda men tussarna på sidorna får maken att ropa "Plupp! Plupp!" när han ser mig..
  • zasata
    Pruseluskan skrev 2010-04-17 23:21:22 följande:
    Lokatt - Fått mail? Hur länge efter ÄL "måste" man vänta innan gravtest? Jag har ju lovat mig själv att jag ska vänta minst 2mensperioder innan jag tar det... men jag tror inte jag blir mer besviken eller mindre hoppfull än om jag tar det relativt snart... fast oandrasidan så kanske jag ska "skydda" mig in i ovisshetens töken ett tag till.... ååÅåå vet inte.. Hur snabbt efter försk att bli gravida har ni gjort test? Som det är nu går man ju omkring och liksom letar och nästan framkallar symtom. det som talar för är - Trötthet ggr 1000 (fast det kan jag vara ändå), Total vimsig och virrighet (kan jag bli vid stress) Super sentemental (Mest jämt) Kort stubin (Kan ju gå hand i hand med tröttheten) "Menssmärtor" i livmodern (kan ju vara ren inbillning) , svullen mage (kan ju faktiskt ha med min craving på ostbågar att göra ) Det som inte finns nu och som var jätte tydligt vid grav med Tuva - Spänningar och ömande bröst. Och då kunde jag inte äns känna doft av kaffe nu böljar jag i mig för att inte vara så nedrans trött.... tror som sagt att det inte är nått... tror bara mitt huvud spelar mig ett spratt för att jag sååå hemskt gärna VILL
    Jag har ju inte försökt bli gravid med någon av mina, men med Ebba testade jag + utan problem 4dagar innan mensen var beräknad.
    Men Leo fick jag göra 5 test och fick på digitaltest "gravid" en vecka efter mensen skulle kommit.
    När skulle du haft mens?
  • zasata

jag tog svart, men sommarsuffla.. Så kan man kan köpa fler sen tänkte jag

Pruseluskan skrev 2010-04-17 23:13:49 följande:
    heja! Vad har ni för färger på Bee:arna här i tråden. Jag önskar mig en med rödsuffla...
    Hu nu skrämer du mig!
    Kavat skrev 2010-04-17 14:52:53 följande:
    Här mår jag bättre tror jag. Spydde massor innan, men det var mest av slem och hosta, tror jag... Förkylningen har brutit ut ordentligt så frossan är borta och värken i kroppen, så då känner man ju sig så mycket bättre. Fick kört barnen till gympani förmiddags där maken mötte upp. Han hann precis, blev buss, vänta 2 timmar, tåg under natten och sen taxi till Landvetter för att hämta bilen.. Många timmar hem från Umeå. Men nu är han äntligen hemma! Han hämtade nya sommardäck till bilen, 3000:-, det är ju en halv Bee var min kommentar! Jag är också supersugen, får se hur det blir.
  • zasata
    Asereht skrev 2010-04-18 11:13:44 följande:
    Idag har jag migrän, blev väl lite bakis efter besöket på Barkarby handelsplats. Man blir ju lite lätt chockskadad när man kommer till sthlm en helg. Det är såååå mkt folk och alla har bråttom och ska först! *stress* Buggan var trevlig att ha med. Den är betydligt kortare än de trehjuliga vagnarna så det blev mer plats kvar bak (fäller inte vagnen). Lillgrisen hade det så mysigt så i fina bruna åkpåsen. Bilder kommer. Negativt igår var att vi höll på att bli påkörda vid ett övergångsställe. En dum jävel körde om bilen som stannat för oss och hade vagnen varit en dm längre fram hade fanskapet rammat vagnen. Fatta hur arga vi var! Jag förstår vekligen inte hur folk är funtade som gör såna grejor. Detta mitt ute på en handelsplats med grymt mkt folk i rörelse. På ett sånt ställe borde man ju hålla ned farten och vara extre uppmärksam istället.
    Idioter!! Förstår du blev arg, en gång backade en j*vel på oss!!

kavat: Klrt du måste ha en bee till bebis.
    Hur har det gått med svärföräldrarna?
  • zasata
    Asereht skrev 2010-04-18 11:19:15 följande:
    Jag fullkomligt avskyr att hitta saker på Tradera jag blir tokkär i och så finns det inget köp nu eller så är man pank (eller som nu båda delarna)! *Grrrr* 
    vad har du hittat?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11