• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Zasata, avis, vill också ha en Bee... Ja, vi får väl se...

• Kavat
    passau skrev 2010-04-18 13:16:17 följande:
    Grattis till Riski! (till vad? vill ju inte vara sämnre )
    Hon fyller ju år idag!
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-04-18 11:13:44 följande:
    Idag har jag migrän, blev väl lite bakis efter besöket på Barkarby handelsplats. Man blir ju lite lätt chockskadad när man kommer till sthlm en helg. Det är såååå mkt folk och alla har bråttom och ska först! *stress* Buggan var trevlig att ha med. Den är betydligt kortare än de trehjuliga vagnarna så det blev mer plats kvar bak (fäller inte vagnen). Lillgrisen hade det så mysigt så i fina bruna åkpåsen. Bilder kommer. Negativt igår var att vi höll på att bli påkörda vid ett övergångsställe. En dum jävel körde om bilen som stannat för oss och hade vagnen varit en dm längre fram hade fanskapet rammat vagnen. Fatta hur arga vi var! Jag förstår vekligen inte hur folk är funtade som gör såna grejor. Detta mitt ute på en handelsplats med grymt mkt folk i rörelse. På ett sånt ställe borde man ju hålla ned farten och vara extre uppmärksam istället.
    Hoppas du blir bättre snarast!
    Men usch, vilken dåre! Ni skulle försökt ha tagit regnr och anmält!
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-04-18 16:46:11 följande:
    Trött liten Tuva efter att ha lekt hela fm ute. Tror ni hon skulle få plats i en bugga eller är det önsketänkande?
    Åh, vad mysigt det såg ut! {#lang_emotions_heart}

Hur lång är hon. Har två bilder på dottern (när hon var 95 cm) i Geckon i galleriet. Och Geckon är kortare i ryggen än Camen.
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2010-04-18 21:37:20 följande:
    I-lands besvär. Men vilken färg på jacka tycker ni är snyggast? Och vinter eller skaljacka? shop.gneis.se/main_fs.html
    Oj, vad svårt. Snyggt med dragkedja i avvikande färg... Men hm, den blå med turkos dragkedja var fin, men egentligen är jag ingen stor fan av blå...

Svart skal med lime dragkedja var lite cool. Svart är alltid klassiskt.. Nädu, jag vet inte...

Skaljacka är supersmidigt, för man kan ha den hela året. MEN det är rätt gött med tjock vinterjacka också.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-04-18 21:51:51 följande:
    Tror ni min äldsta grabb skulle vara fin i denna? www.filur.se/images/products/large/00051875.j... Han vill ha en fägglad jacka och då är det antingen denna eller röd som finns (för att inte få en likadan som förra eller lika som någon av brorsorna). Röd är ju fint men det vore kul med en färg som inte är så vanlig men det är min åsikt det.
    Snygg!
  • Kavat

Grattis till mellanbusen! {#lang_emotions_flower}

Asereht, ja, usch, det är så svårt, det där. En kompis till mig körde alltid ett tunt stoooort uringat linne och en tröja över. Alltså så linnet inte syntes. Men hon tog upp bröstet ovanför linnet och hade alltså magen täckt därmed och sen drog hon upp tröjan som var över alltså. Men har man inga sådana stora uringade linnen så är det ju klurigt.

• Kavat

Ja, och det andra tipset glömde jag ju som är sååå smart egentligen. Har du en sådan där magtub (som t.ex Po.P har) som man har när man är gravid, så kan man ha den när man ammar också, så slipper man visa magen. Superenkelt att sy, om du inte har någon som passar. Helst ska man väl ha muddtyg, men bör ju funka med trikå också.
    Kanske inget för dagens äventyr, som jag gissar att du redan åkt iväg på, men för framtiden.

• Kavat
    Lokatt skrev 2010-04-19 13:31:49 följande:
    igår hade jag fullt hela dagen då vi var på hundutställning. Grattar R.flickan idag, även om jag redan på andra håll pratat med dig och vet ni hade det trevligt på kalaset. Nu behöver jag åsiktsregn här tack! Hur gör ni med hjälmar?? Barnen behöver få nya cykelhjälmar och man "ska" ju ha hjälmar med grönt spänne till yngre barn. Det har vi oxå köpt tidigare. Men nu finns det inte köpa här i stan, utan i grannstaden och de är minst 150:- dyrare styck. För mig har det dock inte ens varit något att fundera på tidigare, det är vad vi köpt. Men nu har jag sett att nästan ingen verkar bry sig om det?! En mamma jag pratade med undrade tom. vad det var?! Och i affärerna här säljs det som sagt bara vanliga spännen på de mindre hjälmarna med och folk köper? Hur gör ni och hur tänker ni?!
    Köp med grön är mitt tips! Det är värt 150:- extra om man vet med sig att barnet går omkring, hoppar upp och ner på cykel osv med hjälp. Men har man hjälmen ENBART när den sitter på cykeln och tar av den omedelbart efter cykeltur så kan de ju aldrig fastna med hjälmen.
    Men när man har fler barn och äldre barn så är det nog svårare att följa slaviskt. Alltså de hoppar ju gärna av cykeln när de kan cykla själva och går på små äventyr under tiden.

Det är min åsikt.
    Jag har köpt hjälp på typ Cykelringen eller sådana där andra cykelaffärer och då har inte de hjälmarna med grönt spänne varit dyrare vad jag kan minnas?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11