Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

K*B*N, pratar del 11

regn på valborg... kanske inte blir liiika mkt fylla iaf....

• Riskiflickan

Det där med 48 timmar gäller inte alltid.. i enstaka fall finns även de som utsöndrar smittan i flera månader även om de själva är symtomfria.....

• Riskiflickan
    Asereht skrev 2010-05-10 14:07:37 följande:
    Ni som syr mycket, har ni något bra tips på hur man ska tänka när man ska sy ihop ett elastiskt tyg och ett ickeelastiskt? Det blir ju liksom inte så snyggt om det elastiska drar sig.
    stärk med mellanlägg på elastiska tyget. tvätta tygerna först så de inte krymper sen om det ska tvättas.....
  • Riskiflickan
    Riskiflickan skrev 2010-05-10 21:18:33 följande:
    stärk med mellanlägg på elastiska tyget. tvätta tygerna först så de inte krymper sen om det ska tvättas.....
    hmmm... såg att det redan var löst
  • Riskiflickan
    Asereht skrev 2010-05-11 12:17:37 följande:
    Jag har en knapptång för plastknappar och en massa knappar. Typ modellen man använder till tygblöjor, tygbindor och liknande. Funkar säkert på bodys eller liknande om man syr sånt med. Köpte den en gång genom ett coopköp på Sb i tron att jag skulle böjra sy egna tygblöjor/bindor. Så har dock inte blivit fallet och jag tänkte att jag skulle rensa ut lite sånt som bara ligger och tar plats. Tänkte lägga ut den på T men under vilken kategori? Hobbymaterial eller sömnad och stickning? Båda har underkategorier som passar. Totalt förvirrande!
    under sömnad hade jag satt den....
  • Riskiflickan

åh idag har vi varit å kollat på vagnar *dreglar* finns dock otroligt få som blir riktigt små när man fäller ihop dom....

• Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-05-12 22:11:00 följande:
    vad är ni inne på då?Ni ville ha en att ha i bilen ,en med liggläde, eller hur var det?
    ja, just så...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11