Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Fixat lite sommar i krukan ute
    Nu har jag fixat lite sommar ute, i väntan på att alla vårblommor ska slå ut. Det känns härligt nu. Vi hade minusgrader i morse, men nu är det 10 plusgrader på skuggsidan och säkert 20-25 grader i solen
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-12 15:23:26 följande:
    Här är Vemund med sin nya fina napp:Tack Bambino MAM för det fina gratisexemplaret.
    Åh, så söt han är
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-12 16:35:25 följande:
    Kanske, kanske liiiite att ta i prismässigt.... www.tradera.com/Billig-frasch-barnvagn-auktio...
    Herregud, och så kan de inte ens skriva vad det är för vagn. Billig? hahaha

Jag fortsätter terrorisera tråden med bilder här nu, för nu har jag faktiskt fixat till våran trasiga lampskärm.

Nyomklädd lampskärm.Ny skärm.matchar tavlanOch matchar tavlan så bra oxå nu när det är i samma tyg
    Blev kanske inte superbra, men det är bättre än inget.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Oj, jag håller tummarna för att Korrens lilla voffsing klarar sig utan symtom på chokladförgiftning

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Pruseluskan skrev 2010-04-12 19:57:46 följande:
    Jag tror dessvärre inte att det "tagit sig" denna sväng... Men tack för att du hoppas Jag ska ha det i åtanke hade ägglossning förra veckan så vi ligger rätt i fas va?
    Trisst Det var så länge sedan jag hade normal mens, så jag vet inte alls när jag ska ha det? Normalt är det 2 veckor efter ägglossning, eller????
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-04-13 07:24:02 följande:
    Lindadjo: Det var skitskumt för mig när jag precis tagit ut spiralen. Jag gick tillbaka och kollade mina anteckningar nu och för mig såg det ut så här:ÄL efter ca 2-3 veckor efter uttagandetM efter 6 dgr (pytteliten blödning)ÄL 32 dgr efter mensM 6 dgr efter ÄL (spotting)ÄL 17 dgr efter mensM 9 dgr efter ÄLÄL 17 dgr efter mensM 9 dgr efter ÄLÄL 18 dgr efter mensoch sen blev jag gravid men då verkar det ju ha stabiliserat sig på cykler på omkring 26 dagar.Den allra första blödningen var pytteliten och den andra var så obetydlig att jag var fullständigt övertygad om att det bara var en spotting och att jag därför var gravid. Var till och med hos gyn för att kolla om något var knas eftersom gravtestet visade neg men det aldrig kom någon mens. Men antagligen så var hinnorna i livmodern så ringrostiga att de helt enkelt inte gjorde sig redo för en graviditet trots ÄL. Men tredje blödningen var normal och sen var det som vanligt igen. 
    Okej, ja. Men då ska jag med andra ord inte tänka på den lilla blödning jag fick igår kväll då? När jag skulle gå och lägga mig så blödde jag nämligen, klarrött. Men nu är det borta igen.... och så räknade jag dagarna från min ägglossning och det är 5 dagar sen. Så jag tänkte att det kanske var nidblödning Men då ska jag inte bry mig så mycket om det. Det är väl bara inte stabiliserat helt än, helt enkelt. Jag ska inte ropa hej.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-13 06:54:43 följande:
    Det var en hemsk olycka inte så långt härifrån igår. En 15 månaders "bebis" blev påbackad av en bil och svårt skadad. Min man var och jobbade i området där man hämtade bebin med ambulanshelikopter men visste inte vad som hänt förren han kom hem och kollade nyheterna. Fy sjutton vad ruggigt! Stackars bebis och stackars familj!
    Åh fy så hemskt! Jag får alltid rysningar när man hör om olyckor med små barn hoppas barnet klarar sig den här gången.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Lindadjo skrev 2010-04-13 07:59:47 följande:
    Okej, ja. Men då ska jag med andra ord inte tänka på den lilla blödning jag fick igår kväll då? När jag skulle gå och lägga mig så blödde jag nämligen, klarrött. Men nu är det borta igen.... och så räknade jag dagarna från min ägglossning och det är 5 dagar sen. Så jag tänkte att det kanske var nidblödning Men då ska jag inte bry mig så mycket om det. Det är väl bara inte stabiliserat helt än, helt enkelt. Jag ska inte ropa hej.
    Jag har ju förresten aldrig haft någon nidblödning de 2 tidigare gångerna jag blivit gravid, så varför skulle jag ha det nu? Hahaha... man letar verkligen efter allt
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-13 08:07:27 följande:
    Jga får alltid fysiskt ont i magen när det är otäcka saker som händer med barn inblandade. *ryser*Läget är tydligen kritiskt för den lille.
    Åh nej usch! Sånt får ju inte hända!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-13 09:32:07 följande:
    Lindadjo, du har inte bytt kontonummer va?
    Nej, det har jag inte gjort
    2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11