Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2011-02-06 11:44:40 följande:
    Wohoooooooo!!!! GRATTIS!!! Gud vad kul!! *snyft* Blir lite rörd här.

Jag ser som sagt inte särskilt gravid ut, det var ju det jag sa ju. Nu har ni bildbevis. Hoppas på att få se en lite större Stitch på ul imorgon iaf (jämfört med för 9 veckor sedan.)
    Åh, ska du på ul i morgon Vad spännande!! Vi ska på kub på fredag, både längtar och inte längtar. Men jag känner på mig att allt är bra, så då måste det ju vara det!
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-06 12:12:35 följande:
    Ja, imorgon blir det rutinultraljud. Läkaren som ska utföra det har lovat att vara extra noggrann (med tanke på Vemund) och han har även lovat att försöka se kön. Jag blir ju storligen förvånad om det är någon utan snopp, men hoppas kan man ju alltid. Inget fel på sorkar, men jag känner mig grymt i minoritet här. Tungan ute
    Känner likadant för det där med kön. Men då har jag ändå bara 2 pojkar här hemma, 3 med Adam då förståss. Hade varit jätteroligt att få en liten tjej, men huvudsaken är ju att det är en frisk någon som kommer ut.
    Så i morgon får ni kanske veta vad det är för kön!!!??! Ännu mer spännande då ju!
    Jag vill ju inte veta innan jag, tycker att det är så spännande att få veta det först vid förlossningen...
  • Lindadjo
    Angel Gbg skrev 2011-02-06 17:03:28 följande:
    Supergrattis Nif och när ni räknas trådbäbisar så kan ni utan minsta tvivel räkna bort mig från listan som jag står i kö för sterilisering så...
    Sterilisering?! Att du vågar... skulle jag aldrig våga, även fast jag är 100% säker på att det här blir den sista! Jag har tom sagt till Adam, att om nånting är fel nu på kub så vi väljer att avbryta, eller om det blir mf, så kommer vi nöja oss med våra 2 killar. Tänker INTE göra om det här en gång till! Aldrig i livet att jag tänker vara gravid igen, gillar inte den här första tiden när man mår illa och blä och usch... tänk om jag mått så här för ingenting?! Hemska tanke... huuuu
  • Lindadjo

Vad roligt med fynd Nif. Jag är själv lite spänd på om jag har gjort ett fynd eller inte... gulp! Vi får la se hur den ser ut när den kommer...

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 18:44:23 följande:

Här är vår nya brasa! Fint ? Och vad gillar ni vedvagnen ?
    Fin och fin! En kamin är guld värt! Vi eldar i våran typ varje dag. Har inga element på alls i hela huset ...men så är ju vårat hus inte så stort heller.

Passau, såg ditt medelande nu. Jag ska höra lite med Adam, så kommer vi säkert förbi efter kubet på en fikapause innan vi åker hem och hämtar huliganerna från skola och dagis
    Sjalen tar jag mig gärna en titt på oxå, inte sälja innan!!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-02-06 20:28:49 följande:
    Fy för sura föräldrar Skrikandes

Superfin kamin Pruseluskan!

60 % på Babyroom, mycket till små och gravida. Kanske var det Lindadjo tipsade om? Orkar inte gå tillbaka och kolla utan riskerar att vara tjatig istället
    Nej, jag tipsade om lillamirakel, där jag handlade för 50% av reapriset.
    Så ditt tips är helt nytt....får gå in och titta, men KAN verkligen inte handla mer nu. Adam tycker att det är illa nog att jag redan köpt en vagn och en skötväska till retrovagnen (som han för övrigt vill elda upp), och att jag köpt mammakläder redan! Innan kub men skulle det nu vara nånting så får jag väl bara sälja vidare...
  • Lindadjo
    Nifelheim skrev 2011-02-06 20:39:00 följande:
    "Alla har små rumpor. Jag har liten rumpa, Zack har liten rumpa, alla har liten rumpa.....Men MAMMA, DIN rumpa är JÄTTESTOR"

Jomentack, Elric.
    Hihihi.... det känner jag igen! Jag får då dagligen höra nånting liknande från min minsta.
  • Lindadjo

Jag skulle ha jobbat, men är hemma med en febrig Daniel istället. Adam tog Zebastian till dagis, han får vara där en stund, för Daniel behöver lite lugn och ro, och ärligt talat, så gör jag oxå det. Igår var vi på badhuset och badade, och sen åt vi på restaurang. Härligt att slippa laga mat en dag, det var Adams födelsedag igår

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 21:26:36 följande:
    vad har du fyndad? *nyfiken*
    Om det är ett fynd vet jag ju inte än Kanske värsta köpet någonsin? Vi får se när den kommer. Frogen på T köpte jag visst, la ett litet bud, trodde väl egentligen inte att jag skulle vinna, men gjorde visst det ändå. Hoppsan, så kan det gå.
    Min kompis i Malmö ska hämta den åt mig, för det var ju endast avhämtning. Och hon skulle passande nog upp om en vecka bara, så den kommer komma upp till mig helt gratis. Det gillar jag.
  • Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-07 09:56:10 följande:
    Tant P: *tycker också att braskaminen var fin* Det finns ingen i det hus vi är "mest intresserade" av, men blir det vårt så är kamin första prio (förutom staket runt HELA tomten och dubbla trappgrindar).

Nu har vi kommit hem från rul iaf. En söt och livlig liten krabat, som inte var såå lik Stitch längre. H*n hamnade bakom moderkakan (som btw ligger i bakkant för en gångs skull) och såg ut som en liten ekorrunge när h*n försökte kravla sig fram runt den. *kääääär* Hjärta Läkaren tittade verkligen efter könet, men såg inget. Han sa förvisso att han inte kunde se någon snopp heller, men det är ju ingen garanti för att där inte finns någon. Drömmer
    Åh vad mysigt
    Håller tummarna för att det inte finns någon snopp där Ska ni göra ett extra ul för könskontroll nu då?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11