Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-07-12 10:37:26 följande:
    ekorren, jag glömde, det är bara att fråga på, här eller i inbox

nu behöver jag sortera och rensa i lilla förrådet, igentligen skulle jag behöva ta ett beslut om bugan när jag gör det.. fr.s på båten,  kan du inte råda lite?
    Tja, vad vill du ha råd om? Sälj den om du inte använder den eller bara har nöje av att pimpa den. Fast priserna är hemskt låga nu, jag sålde en förra veckan som gick snorbilligt till slut.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-07-12 11:39:55 följande:
    Kikar in och försöker att gnälla över sånt jag tycker är jobbigt i tråden.

Fick just besked om att vi får låna en stuga i Falkenberg en vecka på semestern! *weiiiii*

Har sett bilder därifrån (makens barndomsvän äger stugan), den ligger ett stenkast från milsvid strand. Är sjukt glad just nu!

Bara en knapp  timme från Gbg enligt maken, så är det skitväder någon dag så funderar vi på en tur till Gbg och Universeum, kan det vara lämplig underhållning för mina grabbs tro eller är dom för små?

Dessutom är det inte så långt till Ullared säger han, men semesterkassan är knaper efter den dubbla elräkningen och fulla barnomsorgsavgiften. Fast något säger mig att jag kommer att vilja åka dit ändå bara för att.
    Äsch, här får man gnälla, det är ju det vi är till för Bättre med huvudvärken idag? Jag blir också väldigt känslig för migrän och/eller vanlig huvudvärk när det är sådär galet varmt men det vågar jag nog påstå beror på att jag dricker för dåligt. Varför skall det vara så svårt? *skäller på mig själv* Hade också skitont i huvudet igår kväll när jag skulle packa så jag undrar om hälften är med den här gången

Vilken vecka blir det Falkenberg? Jag tror absolut att vi kommer och hälsar på en dag som det passar er. Det går ju inte att vi "missar" varandra två gånger på en månad...
  • Fröken Småland

*skriver in första veckan i augusti i kalendern*

Kanske någon mer som vill komma ned så kan vi ha en trådträff light? Zasata, Passau, Angel, Kavat, Riski?

Zasata förresten; nu har jag ju utökat min vagnpark som numera innehåller en MT, UJ, Chicco Lite Way och en MacLaren. Var det inte nästan precis det du hade på din lista? *låser garaget ordentligt på nätterna*

• Fröken Småland
    zasata skrev 2010-07-13 20:29:11 följande:
    ååå nästa vecka skall jag köpa cykelvagn :D
    Najjs! Har du sett att Råd & Rön testade såna nyligen?
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-07-13 21:09:44 följande:
    INgen höjdare eller? Köpt en som vi lämnade tillbaka då den gick sönder...
    Talking to me?

Minns inte resultaten nu men det var både bra och dåliga modeller. En del hade i vanlig ordning fått oförtjänt dåligt betyg pga ingen svensk bruksanvsning osv men det följer ju alltid med kommentarer med testet så man kan bilda sig en egen uppfattning.
  • Fröken Småland

Shit, jag blev antagen till den sökta utbildningen!!! *panik* Helst vill jag fortsätta precis som nu i tio år till utan jobb och plugg men det går ju inte. Nu måste jag börja undersöka om det faktiskt är möjligt att få tillräckligt snabb internetuppkoppling till djungeln där jag bor... Obestämd

• Fröken Småland

Tack för grattis tjejer

Zasata: lärarutbildning på distans
    Lokatt: japp, Dalarna
    Kavat: det bidde inget med jobbet och jag blev genuint lättad för jag vill inte jobba. Det är bara så.

• Fröken Småland

Zasata: jag blir bekymrad för dig, hur är det egentligen? Usch, det är surt att jobba och i synnerhet jobba heltid Tur att Tobbe är så huslig så du inte skall hem och dubbelarbeta i alla fall (även om han är ett pucko som dammsuger)

• Fröken Småland

Äntligen hemma igen! Det blir lite påfrestande att bo så många i ett pyttelitet hus och där man måste visa en massa hänsyn. Våra barn har inte helt lärt sig det om man säger så; full fart framåt är deras motto

Och min mamma vill självklart prata med mina svärisar men då måste en av oss tolka då de annars sitter och pratar om helt olika saker *fniss*

Har inte fått hem min UJ ännu men jagar självklart roliga klädslar att byta med . Den som sitter på är beach lime (lime/blårandig) och jag har även en enfärgad grön. Om ni ser någon BILLIG rolig designerklädsel så hojta! Baroque, Fashion Victim och den pepitarutiga kan jag imte tänka mig men gärna fifties, den orange/rödrandiga och shirts. Även college, girls mango och boys black kan vara av intresse men då skall priset vara väldigt rätt.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11