Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Blä. Jag har tokångest över att lämna E på dagis i morgon. Ska det verkligen vara såhär? Egentligen _måste_ han inte vara där den här veckan, men jag behöver verkligen, verkligen plugga och så måste vi ses för att göra grupparbete minst en dag. Velar mellan att hålla honom hemma en vecka till och pussla ihop det på något sätt eller att ta tjuren vid hornen nu direkt. Det positiva är ju att om han börjar den här veckan så KAN jag hämta innan mellanmålet och hinner prata med de ordentligt så att de verkligen har koll på allt nu.

Att jag har ångest har inte bara med allergikrånglet att göra utan att han verkligen, verkligen inte vill dit. Just nu trivs han inte alls på dagis Det som fungerade så bra i början.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-02 20:53:50 följande:
    Fysjutton Nif- det är så förjordat jobbigt när dem inte vill gå det spär liksom på det änmer Hurrenini hur var det nu, det går inte att byta sittdelstyg på frog?
    Klart det går att byta på frogen Antingen till ett annat frog-tyg eller till Cam-tyg
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2011-01-02 21:04:27 följande:
    Klart det går att byta på frogen Antingen till ett annat frog-tyg eller till Cam-tyg
    Eller nej. Nu kanske jag luras. Menar du bastyget till sittdelen så går det att byta. Menar du sittdelstopp så har frogen inget, men om du har Cam-bas på så kan man ha camsittdelstoppen också.
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-02 20:53:50 följande:
    Fysjutton Nif- det är så förjordat jobbigt när dem inte vill gå det spär liksom på det änmer Hurrenini hur var det nu, det går inte att byta sittdelstyg på frog?
    Fortsätter tjata eftersom jag tydligen inte kan svara klart i ett inlägg Ja det är skitjobbigt, men nu har jag bestämt mig att han får gå fram till efter lunch i morgon i alla fall.
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-03 00:46:00 följande:
    tycker allt du kan komma hit o leka lite med oss också....

Och INGEN har grattat mig till min "nya" vagn, vilka typer! *tjurar och går och kikar på lite trekronoravsnitt på youtube*
    Grattis till nya vagnen. Vad har du köpt? *missat*
  • Nifelheim

Pruss: Alltså: om du köper tex en röd frog så kan du köpa antingen en ny sittdelsklädsel som hör till frog, eller en som hör till cameleon att byta med. Cameleonsittdelen funkar jättebra, trots att den är större.

Det här är en sittdelsbas: www.tradera.com/Bugaboo-cameleon-sittdelsbas-SAND--auktion_340818_121310574

och det här är ett topptyg till sittdelen: www.tradera.com/Bugaboo-cameleon-sittdel-SAND--auktion_340818_121310645

Den senare kan man alltså köpa och dra över sittdelsbasen och på så vis ändra färg bara på ryggstödet liksom.
    Enligt Asereth så passar det ju att använda överdraget även på frogsittdelsbasen. Det har jag aldrig testat själv.

Blev du något klokare?

• Nifelheim
    Kavat skrev 2011-01-03 10:15:22 följande:
    fejk? ser verkligen den ut så,  den runda mellan styre och underdel?? tygerna hänger... osäker...
    Jag tycker inte att den ser fejk ut. Vad för runt?
    Kavat skrev 2011-01-03 09:48:29 följande:
    Kan det inte vara så att han känner av att han blir dålig på dagis och inte mår bra..

Min dotter har ju inte velat gå till dagis i perioder och av någon anledning så har de sammanfallit med ont, hängig och ja, när hon inte mått bra av en eller annan anledning. Senast var det pga att de tjatade på henne vid maten att hon skulle äta som hon inte ville gå. Men hon är ju 5.5 och kan ju kanske berätta mer vad som är fel...?
    Oavsett, hoppas ni får det utrett och han mår bättre där framöver, du och E har all rätt att han ska må bra på dagis!
    Jo förmodligen känner han av det, och så har han nog märkt att jag har varit arg och irriterad på dagis tyvärr Nu är han där i alla fall och jag ska hämta efter lunch. Han verkade nöjd när jag lämnade honom åtminstone.
  • Nifelheim

Jag håller tummarna för dig Asereht.

• Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-03 15:54:06 följande:
    Ase - håller tummar och tår! Och jag vill hemskt gärna klämma och känna på din groda... och träffas vore skoj!! Jätte läskigt, fast skoj .... Är grodan en fejk?! Jag trodde det var CAM sufflan som ase skrev att det ej bytt fästen... Vart köper man sådanna? O pris? Jag vet ju inte riktigt om jag ska köra på groda eller CAM ... Tuva är ju rätt lång och blev ju det rätt snabbt... Nif - du har ju haft både CAM o frog och gecko(?) vad är att föredra?
    Jag har inte haft Gecko. Vet faktiskt inte ang frog eller cam. Jag gillar båda jättemycket. Skulle jag bara ha EN och ingen blandning skulle jag dock välja CAM eftersom den ändå är en bit längre.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-03 17:23:11 följande:
    Ja, jag sörjer också, det är ju en verklig tragedi det här. Men samtidigt är jag en praktiskt lagd person som gärna vill minimera skadan, så självklart har jag kontaktat PingPong och ändrat leveransadressen på nya Explorern Drömmer
    Hit hoppas jag. Du har ändå ingen användning för den.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11