Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Asereht vilken super kempigt läcker vagn du "dras med" Och fint nytt kort oxå, snyggon!

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-06-16 19:54:51 följande:
    Jag mailade och svarade att jag nås via mail om det är viktigt och att jag har fört över pengar men att de nog inte syns än. Hon svarade "jag ville bara kolla att du betalat". *ooookej*

Jag brukar vänta att kolla sånt till det har gått runt en fem dagar utan respons, hon väntade inte ens fem timmar! *skakar på huvudet*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    *rädd*
    Fröken Småland skrev 2010-06-16 17:34:06 följande:
    Inte märkligt alls. Om inte folk har betalat inom en timme så brukar jag skicka Nifs ex och hans kompisar på dem Drömmer
    trodde det räckte med fröken själv *mins en viss telefonterorist*

25/7 Fröken Småland
    29/7 K Kavat
    31/7 Nifelheim
    1/8 Zasata
    2/8 Barnmorskan
    5/8 Pruseluskan
    7/8 Asereht
  • Tant Pruselius
    passau skrev 2010-06-17 08:47:31 följande:
    ni glömde mig!

25/7 Fröken Småland
    29/7 K Kavat
    30/7 Passau
    31/7 Nifelheim
    1/8 Zasata
    2/8 Barnmorskan
    5/8 Pruseluskan
    7/8 Asereht
    8/8 Passau - frikort... bröllopsdag!
    sorry! Skäms
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-06-17 10:58:50 följande:
    Kan inte klistra in saker jag kopierat i inlägg, därför jag inte lägger till mig på listan själv.

Pruseluskan: Jag är SJUUUKT NÖJD med min Sing! Hade varit kul med sittdel i annan färg ibland, men annars så. (Jag älskar turkos också förstås!) Det jag kommit på som är lite negativt är att suffletten är så kort (ska köpa extrasufflett) och att man inte kan ha vanlig ståbräda på den (men Buggy Board Maxi ska funka) men annars inget problem alls. Smidig, lättkörd och lätt att fälla ihop och upp och att montera. *käääär*
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
    jag har oxå förstått att den är perfekt för folk med onda ryggar då den är lite högre (?)
    Nifelheim skrev 2010-06-17 11:03:02 följande:
    "MAMMA jag hittade dina TUUUTTAAAARRR! " vrålade Elric så att det ekade i hela tvättstugan i morse när han skulle hjälpa mig stoppa in tvätten i tvättmaskinen. Det var alltså en BH han hade hittat, ska jag tolka det som att jag har så små bröst att han tror att de är borta utan bh:n? Kyss
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
    hahaha. Hjärta
    Ekorrfamiljen skrev 2010-06-17 12:13:51 följande:
    Fröken Småland: Har du fått din kamera än? Jag är så nyfiken på om den är bra, för jag vill gärna ha en själv.. Eller iaf en bra digital systemkamera.
    vi har en Nikon som är kalasbra!
    Kavat skrev 2010-06-17 13:44:17 följande:
    Tunn och prasslig, om jag tänker på rätt jacka. Vet dock inte hur den håller mot vatten för jag har inte testat.

Jag har inte hört om Po.P uppror, men kan inte annat än att hålla med.
    Råkade åka en sväng om Po.P på vägen från akupunkturen.. Tänkte att jag kan ju se om de har något som jag råkar vilja ha. Jag hittade en massa till bebisen som jag var tvungen att köpa. Drömmer Bl.a den fina gröna skaloverallen, dock blev det i 74, tycker inte behover finns innan, så den får ligga här och vänta ett år, men älskar färgen så kunde inte låta bli. *Viskar och en grön i fleece också... Och lite annat...*
    älskar den gröna skaloverallen, på webben fanns den endast i 74 tänk om den fanns i 104 *drömmer*
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-06-17 16:47:17 följande:
    Vill också shoppa skaloveraller på rea men vet inte vilken storlek knubbkorven kan tänkas ha i höst/vinter. Han har ju 80 nu..

Pruseluskan: Vilken modell och vad kostade den? Jag kommer inte att vilja lägga mer än max 5000:- beroende på hur ekonomin och övriga omständigheter ser ut sen. Ja, Sing:en är lite högre än andra vagnar (speciellt om man jämför med nya BB Bee. ) Handtaget är ett par cm för högt för mig egentligen, men jag får väl skaffa platådojjor!

Asereht: Jo, jag ska försöka få dottern att vänta till i höst. Tack för input!
    ba? Nu är jag inte med är du stolt ägare till en Bee+?
    Jag ska kolla upp  vad det är för någon men den är 2 år i jul.....
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-06-19 18:42:14 följande:
    Tårtorna (hade bara små formar så det fick bli tre )

Här har morsan fastnat på bild (även om jag ser ut som en av ungarna) Passar på att lägga in den så ni ser håret som dessvärre är uppsatt idag.

Dukat i garaget. Världens bästa barnkalasduk: krossad veloursammet eller vad det nu heter. En hel rulle på Jysk (fem meter) för kanske 50 spänn.

Åsså födelsedagsbarnet och brorsan

Oho vilka fina ungar! Hjärta Och tyget har jag ett helt gäng av här hemma med, ett rött till jul bl.a

Nu loppis med T dagisfröken.
  • Tant Pruselius

Glömde ju bort. När det var loppis eller lottis som T säger på förskolan i torsdags så köpte jag en röd lurv från Everest för 15kr i tipp topp form, och ett par röda fina Tretorn stövlar för 10kr, I like.

*ryser av Denimteutonian* Yjärk! Kräks ser även ut som lite maruschka(helt tokig stavning jag vet men den där gröna-medblommor och ränder klädseln till Uj) insperation.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11