Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-06-21 08:11:21 följande:
    God morgon tråden! Tänkte muntra upp mig själv lite efter en sömnlös natt med febrig och hostig lilleman. Imorgon kommer en ny vagn i min ägo!  Den som gissar rätt märke och modell skänkes vagnen när jag tröttnat på den
    En emmaljunga från 80talet....*hoppas*
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-06-21 11:58:41 följande:
    Jag har en snuttetrasebebis, han gillar verkligen trasor. Jag kan säga att frottétvättlapparna från IKEA är poppis här hemma både som kräktrasor och snasktrasor. På bilden är det dock gratissnutten från Lodger som han mular sig själv med.

Iphone 042.JPG
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    Hjärta
  • Tant Pruselius
    Pruseluskan skrev 2010-06-21 12:52:45 följande:
    En emmaljunga från 80talet....*hoppas*
    Jag gissar på en ROLLERBUG. Oho måtte det vara en RB
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-06-21 21:32:22 följande:
    Heja Pruseluskan!
    Kavat skrev 2010-06-21 21:33:31 följande:
    Skål
  • Tant Pruselius

*Undrar NÄR vi får reda på vad Frk S blivit med för kärra*

Jag tänker nog sälja min älskade Bee, för att köpa en + ? Dumt, frk S?

• Tant Pruselius
    passau skrev 2010-06-22 17:07:26 följande:
    *varit på begravning, av en 44-åring jobbigt idag...*

Undrar vad alla lyckans ostar fått för sommarpresent!*nyfiken*
  • Tant Pruselius

Åååå Frk S - du är ju bara VÄRLDENS gulligaste fröken Hjärta
    Nu behöver jag ett armband att fästa den på
    ett Tomas Sabo armband skulle inte sitta fel

*hånglar upp Frk S* 

• Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-06-23 09:05:17 följande:
    Usch! *lider med dig* Än rymmer inte Vendel, men det är nog snarast en tidsfråga.. Tungan ute

Idag frågade Vendel var temuggen, som hörde till ett fat han hittade på köksbänken, fanns. Jag pekade på muggen och sa att det var te kvar i och att han inte fick hälla ut det. (Jag menade iofs hälla över sig och solka ner kläderna..) Det första ungen gör är att ta muggen, demonstrativt gå fram till slasken och hälla ut teet!!! Jag får krupp! Sedan hittade han en flaska med gammalt vatten som blivit kvar från nån utflykt. Hans pappa och jag sa båda åt honom att låta den vara men han ville hälla ut det också. Jag sa nej, sluta, stopp och lägg av, men tror ni att det hjälpte? Tackolovfördagis!

Frk S: Vad trist att ni inte kommer nu, men ni är väldigt välkomna i augusti istället! Det är nästan bästa tiden på ön om jag får säga det själv.

Kavat: Min amningshjärna är lite trög.. När är det ni kommer? (Om ni kommer? )

Idag var det ett helsidesreportage i vår lokaltidning om två tonåringar med dysmeli! Visserligen väldigt tunt och innehållsfattigt, mest bilder, men ändå.. Nästa vecka har Svenska dysmeliförbundet sitt ungdomsläger här på ön. Vi funderar på att smyga dit och bara kolla lite för att få ett hum om hur det blir för Vemund i framtiden.

Pruseluskan: Hur gick det igår?
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
    mena du om jag somade eller ej hehe
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11