• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Hoppas att det går bra idag fröken Småland i de nya jeansen och sjalen! Spännande! *håller handen*

• Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-09-15 19:13:00 följande:
    Idag mina vänner, IDAG F I R A R VI!!!!!!! För idag koma BREVET på posten (Brevet med stort B)
    Hallelulja! Och tack för allt stöd, pepp och love talk!!!!

(Vart tusan håller Frk S hus, hon måste ju vara här och fira med oss!!!)

Skål
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}SoligSkålGravidNalle
    Härligt!!!! Grattis, guu vad underbart!
  • Kavat

Lokatt, vad fina ni är! Man riktigt ser hur det lyser om hunden!

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-14 10:04:17 följande:
    Söt! Jag sålde ju den jag köpte till Vemund, men som aldrig kom till användning.. Men den var för liten för din skruttfis iaf.

På tal om skruttfisar, nu har jag ringt barnmedicin och bett om utredning för att se om Vemund har gluten. Han fick smaka lite tacobröd häromdagen och blev genast gnällbebisen igen. Sedan bajsade han en superäcklig blöja full och dagen efter var han fortfarande lös och kladdig i magen.. *iuuukkk* Vi äter ju inget gluten alls här hemma men Tin och Vendel brukar få tacobröd och nu tänkte jag vara "snäll" mot Vemund, men nej då..

Jag vill ha en utredning innan han börjar dagis och jag antar att man måste ge honom gluten en tid innan ett ev. prov så att det inte blir missvisande.

Jag får inte sova för Vemund alls nuförtiden verkar det som. Undrar om han är hungrig? Han väckte mig vid 23, 2, 3, 4, 5.30 och 7.. Då fick han följa med pappa och brorsorna upp och äta, medan jag hade ammat alla nattpassen. Jag fick iaf sova ett par timmar till sen.
    Jag skulle tro att du inte får sova är kopplat till maten! Eller är det värre nu, eller är han likadan jämt.
    Egentligen skulle jag mer gissa på allergi (men det har jag redan skrivit va?) i och med att man måste äta gluten själv för att utveckla en glutenintolerans. Men, inget är omöjligt.
    Äter han/du havre?

Låter som min lille, att äta så ofta. Han har varit helt hopplös senaste nätterna... Eller ja, det har ju inte varit bra någon gång, men det finns värre och bättre nätter ändå.
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-09-15 20:18:31 följande:
    Kavat skrev 2010-09-15 20:15:47 följande:
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}SoligSkålGravidNalle
    Härligt!!!! Grattis, guu vad underbart!
    Tack  Hjärtagryn!

Om ni bara ANAR vilket OTROLIGT stöd ni vart! Oslagbara!
    Jag fick tårar i ögonen när jag läste att det var bra besked. *glad*
  • Kavat
    Nemia noj skrev 2010-09-15 21:03:24 följande:

BTW min sambo var ju bara för rolig här om kvällen, (uräkta snuskiga samtalsämnet) men han kom hem typ 8 på kvällen o de första han säger när han kommer in genom dörren typ är ska vi gå o tillvärka en Elvis.. Efter tillvärkandet så ger han mig en befallning * Nu ligger du kvar där med benen i vädret så du inte spiller ut någon Elvis* Sen går han... Oskyldig Dagen efter så ringer han från jobbet på fm, och frågar * tror du de blivit en Elvis nu?? * Och jag svarar så klart hur ska jag veta de 8 timmar senare??? då får jag bara till svar, de vet väl alla kvinnor... Som om de e standard för kvinnor att veta 8 timmar senare att man e gravid   

Ja jag vet, han e klockren och helt jäkla galen, hur kan man låta bli att älska han hahaha.

Cool
  • Kavat
    Lokatt skrev 2010-09-16 10:34:15 följande:
    oj, ja han var väll välldigt känslig innan, vilken himla tur att det är bättre!
    Läkaren sa att ca80% har kvar allergin av just fisk hela livet, vi ska prova med några års mellanrum för att se hur det går längre fram. Vad vi vet så reagerar hon inte än på fisk i närheten, vi har stekt fisk till resten av familjen utan problem iaf.
    Igår fick hon lite rektion, på troligen tomat?! För inte kan man väll få det av linser?
    Linser går under sojaallergi, eller baljväxter då. Så det är en riktig allergi. Tomat brukar vara överkänslighetsreaktioner oftare.. Eller falska reaktioner.
    Trist att det blir fler saker hon reagerar på.
  • Kavat
    Nifelheim skrev 2010-09-16 10:30:26 följande:
    Jag vet inte. Min mage är helt knäpp och just havregrynsgröt går uppenbarligen INTE att äta

Elrics fiskallergi har växt bort helt tror jag. Han äter lax med god aptit och reagerar inte alls. Gädda har han också ätit, men i övrigt äter vi ingen vit fisk hemma så jag är ju inte helt hundra på att det är borta. Skaldjur har han tålt hela tiden, men gillar det inte.

Jag tycker egentligen att det är lite märkligt att han var så hyperkänslig förut och nu kan äta fisk utan problem. Förut reagerade han ju bara man stekte fisk i hans närhet.
    Men du, tål Elric havre nu?
    *Tycker synd om din mage*
  • Kavat
    Nifelheim skrev 2010-09-16 11:23:49 följande:
    Nej det gör han verkligen inte. Därför passade jag på när han somnat så jag kunde städa undan efter mig ordentligt, men aldrig att jag äter det igen

Tror ju att det är något mer han inte tål, men jag har ingen aning om vad det är. På nya förskolan är kockarna extremduktiga med allergier, så jag är nästan 100%igt säker på att det inte slarvas med havre. Har försökt med matbok (där jag skriver upp vad han ätit och eventuella reaktioner), men hittar inga riktiga samband med något alls.
    Lurigt.. Min erfarenhet av matdagbok är att det brukar gå rätt lätt att hitta saker som man äter då och då. Skrev ju under många månader med lilleman och har skrivit kommentarer som "nu tror jag att han reagerade på tomat igen, men varför blev det inte så stor reaktion av köttfärssåsen igår" osv... Det var vete - pastan han reagerade på, men i och med att jag åt lite hela tiden så märkte jag ju bara av när jag ätit jätte mycket vete - pasta två gånger på en dag t.ex plus smörgås mm, då blev han sämre än normaldålig. Så är det något han får i sig så gott som dagligen är det svårt...

Vad får han för symtpom?
    Mina blir ju mycket sämre i eksem och så av citrus, sorbater (kaliumsorbat, konserveringsmedel) och det är ju också lurigt att hitta om han äter på dagis och de inte har ekologiskt. Visst var du väl inne på något sådant tidigare.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11