Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2011-01-05 08:33:10 följande:
    Jaaa du jag sattsar på januari ut.. Nu har jag ju vart ledig i 2 veckor så just nu känna jobbet lååååångt borta... Nif - skulle du våga dig på att köpa en beg CAM ?! Tänker på chassiproblemen... Någon här som justnu kör CAM?
    Jag har ju haft en beg. Cam, så ja. Men om det gick skulle jag köpa en med vingmutterchassit.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-06 19:40:49 följande:
    Sådär, nu har jag just skickat in en jätteuppgift som spände över hela terminen, en slags utvecklingsportfolio som skall ge en översikt över mitt lärande gentemot kursmålen (flummigt värre). Den blev bra! *mallig*

Nu är det bara filmtentan kvar och den skall jag göra på måndag efter sista seminariet. Manus är redan klart förutom eventuella kompletteringar som kan komma till om det kommer någon ny information på måndag. Har börjat bocka av slutuppgifterna för den här terminen av "Pedagogiskt Arbete" nu och ser fram emot att börja med ett nytt ämne snart. Det blir "Det språkande barnet" vad det nu innebär.

Hur går det för dig Nif? Är det körigt för er också? Undrar också hur det går för Lokatt med alla hundar, barn, körkort och två kurser
    Det går bra här just nu. Vi har en tenta i Matematikinlärning och en stor redovisning av ett grupparbete i problemlösning att göra veckan som kommer. Sen är höstterminen klar (om man blir godkänd på allt förstås). Det är så lugnt och skönt nu jämfört med förut. Sen tror jag att vi har en vecka helt ledigt innan nästa termin börjar. Väldigt skönt Nästa termin har vi SJU veckors sammanhängande VFU. Så himla mysigt att få träffa "mina" barn igen, men sju veckor är länge att "jobba" heltid när man är van vid skoltider Kurserna vi ska läsa till våren heter "Matematikens didaktik", "Funktioner och modellering" och "Sannolikhetslära och statistik". De två senare lär bli tuffa
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-07 11:24:31 följande:
    Sannolikhetslära och statistik låter ju jättespännande! *menar* Jag minns att just sannolikhetslära var det jag tyckte absolut bäst om på matten i skolan eftersom det har en sådan tydlig verklighetsförankring. Sannolikheten för att slå två sexor i Yatzy t ex
    Om vi hade en vettig lärare skulle det säkert vara kul, men den vi har är tyvärr den största virrpanna jag någonsin träffat. INGET hon ska rätta blir klart i tid, hon kan aldrig ge ett rakt svar på något utan man är minst lika förvirrad efter att ha frågat som innan, hon behandlar alla utifrån vad hon tycker om de, inte proffsigt alls osv osv. Hon har tydligen fått mycket klagomål på sig för det första hon sa under vår första föreläsning var typ: "Det är ingen idé att ni klagar till ledningen över mig, det har så många redan gjort".
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-07 19:45:24 följande:
    Zasata: jag tror jag skall vänta och se om det kommer någon läcker grön suffla till Bee. Sen skall jag se till att mitt och mamma på vifts denimprojekt kommer igång också. Funderar på att be henne sy även en sits i denim, hade inte det varit läckert? Egentligen gillar jag mörk denim med orange sömmar bäst men jag är lite sugen på grov ljus denim med ljusblå eller vit söm på både sufflett och sits nu till sommaren. Vad tror ni?
    Jag är INTE så förtjust i ljus denim, men det är ändå lika bra att du lägger ner ideérna och skeppar hit Been. Lillskrutten din är ändå för stor för att åka vagn *mena*
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-08 08:16:44 följande:
    Que? Det där har du skrivit några gånger nu och din plutt är ju nästan året äldre än min. Är det något du försöker hinta? *hoppas*

Förresten så skall min plutt åka vagn tills han börjar skolan. Minst.
    haha nä, inte än. Men jag SKA ha en snart, ska bara övertala grannen om det också

Oh, du tänker så. Jag har tyvärr nästan helt slutat använda vagn, minns inte ens när vi använde den sist Det är såå tråkigt.
    Fröken Småland skrev 2011-01-08 08:21:15 följande:
    Vet inte var man kan köpa barnvagnsskidor men har sett bilder på många roliga hemmabyggen. Har du sett min barnvagnspulka som min man kallar den?
    Shit vilken cool. En sån vill jag ha. Köpt i Danmark?
  • Nifelheim
    zasata skrev 2011-01-08 11:46:27 följande:
    Inboxa mig om suffleter ;) är ute på äventyr i Halmstad så sitter på mobilen! Jobbigt,
    Jag har sätt skidor till barnvagnar på blocket.
    Snygg uj, vill ha. Måste man ha bebis eller går det bra med docka i?
    Lyckas jag inte få omkull grannen får jag väl köpa mig en sån där Reborn docka att köra runt med
  • Nifelheim

Riktigt snyggt Lindadjo

• Nifelheim
    Angel Gbg skrev 2011-01-08 19:57:51 följande:
    Jag får sån ångest så nu vill jag inte höra att jag är en skitmamma tack... C måste snart vändas och hon är bara 4år. Jag bytte från hennes BeSafe Izkid när hon var 2½ pga längd och började närma sig maxvikten. Frågade då runt vilken ska jag köpa för att hon ska sitta bakåt så länge det bara går, i min bil blev svaret Britax Multitech. Nu är hon 4år och inte ens 2mån och den sitter tajt som f*n om hon har jacka/overall på sig. Längdmässigt har den inte blivit förliten och för benens skull har jag lutat framsätetsrygg (hon sitter fram) så ingen kan sitta bakom men gaaaaahhhh. Jag vill inte vända henne!!! Men jag vet inte vad jag ska göra? Köpa en tredje bakåtvänd stol???  Nu gör jag så att hon får ha typ fleecejacka + filt osv men det blir så smutsigt med filten så .... hjälp!!!

Jag har haft ångest hela tiden hos mamma där jag haft henne framåt, inte velat åka bil alls... Funderar allvarligt på att skit i det hela och sälja bilen.

Hon är 107cm 20kg
    Bältena är på gränsen i vår Two-way också om jag trycker in Elric med ytterkläder på. Man SKA ju egentligen inte åka med vinterkläder på sig alls, så det bästa vore ju om du kunde ha en tjock tröja/fleecekläder på henne och ha en varm filt att slänga över eller så. Tyvärr tror jag inte att det finns någon stol som har längre bälten.
  • Nifelheim
    Angel Gbg skrev 2011-01-09 09:16:55 följande:
    Jag vet att man egentligen inte ska ha vinterkläder på sig men det är praktiskt ogenomförbart... ibland lämnar jag till dagis via kollektivtrafik och sen hämtar med bil. Att ha henne endast i fleece funkar inte för hon blir sjuk på en sekund om det blåser över lugnorna så inte ens om vi bara åker till mataffären funkar det.
    Jag vet att det ofta inte är praktiskt genomförbart, vi har också overall på i bilen ibland. Hör här om det finns någon bakåtvänd stol med LÅNGA bälten som hon får plats i, i den tråden kan de allt. www.familjeliv.se/Forum-3-101/m55363042.html
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11