• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-09-20 12:24:06 följande:
    Jag är inte så mycket för varken blus eller skjorta men annars låter det väl fint? När barnen skall fota sig i skolan brukar jag inte sätta på dem finkläder utan mera kläder som de har använt mycket och som är de kläder man minns barnet i
    Men om man ska ta både ock? Alltså dagisgruppbild och på alla 3? Ska jag byta om på de stora då kanske?
    Fick dessvärre olika dagar, alltså ska dit både ons och tors. Obestämd
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-20 12:57:05 följande:
    Men vad drygt Obestämd Äsch, jag vet inget om kläder och sånt. Jag insåg när jag kom upp till skolan i Falun hur annorlunda jag resonerar i väldigt många frågor jämfört med folk i allmänhet. Jag är nog som Nif, lite konstig
    Känns ju lite knas liksom, här kommer vi och har klädbyten mitt i...
    Funderar på att ta alla barnen en annan gång, men det ska ju bli gjort också...
  • Kavat

Gillar Meandi, men har inget matchande till liten...
    Funderade på typ randigt (katvig, blingo osv) men vet inte blir nog för rörigt... Och samma färg på ränderna blir nog också knas - för mycket.
    Så funderade jag på Småfolk äpple i olika färger, men samma där, blir för mycket...
    Svårt.

• Kavat

Här är det inte så bra. Liten har haft ont i magen hela natten igen... Röd currypasteWok (fast mild) tror vi.. Stackars liten..
    Sen fick jag avboka barnmarknaden i helgen, tänkte sälja. Hinner inte.... Men hade å andra sidan inte så mycket kvar som jag vill sälja där. Man får inget för Meandi och pop, så det är meningslöst. Däremot kan man fynda där. Så får försöka någon annanstans istället.

• Kavat
    Asereht skrev 2010-09-20 14:12:09 följande:
    Oooooh, skulle kolla upp en buggysnuggle då jag tyckte färgåtergivningen var lite tvetydig och då jag kikade omkring så förälskade jag mig totalt i denna! www.buggysnuggle.com/product_info.asp?event=e...

Jag har lyckats räkna ihop åkpåsebeståndet här hemma till 5 st, eg 4 åkpåsar och en sovsäck för baby men det är ungefär samma sak. Det känns ju liksom lite som om vi har täckt åkpåse biten hyfsat men den var ju såååå fiiiin!
     Är tre stycken fleeceåkpåsar overkill tycker ni? http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpc3ptxt.png
    Äsch, 3 är väl ingenting!
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-20 17:53:54 följande:

Vad du är besvärlig Fröken Småland... *suckar djupt* Här då!!

SoligwowHjärta
  • Kavat

Känner att ja lever. Knappt....
    Måste lugna mig lite och få mer mat på border (ammar så de fick en halv måltid) innan jag berättar.

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-22 12:11:16 följande:
    Oj, vågar jag smita ner och slänga ihop en deg så länge? Brödet är slut här men frågan är om jag kan fokusera på jäsningen när Kavat har hot news Flört. Vågar jag gissa att svärmor är inblandad? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Du kan lugn sätta deg. Nej, barnen, bilen, maken, dagis. barnen...
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-22 13:14:01 följande:
    Hur går det för Kavat då? Min deg är ju snart färdigjäst men inte vågar jag ställa mig och baka ut den nu?
    Snart...
  • Kavat

Idag skulle vi till dagis och fota barnen. Fick samtal igår att de körde både sonen och dotterns fotografering idag, men hon visste inte om de tog syskonfoto. Så jag sket i att matcha, men tog kläder vi, ähum, ok, jag gillar.
    Inte för att någon ville samarbeta i morse nej, så jag var nära att ringa och säga att vi inte skulle komma. Ungar som jäklas när man inte orkar är inte kul. Har ju inte världens ork och tålamod just nu heller med tanke på liten...  (som ändå sov ok i natt så jag fick sovit först 3 timmar och sen 2 till...

Ja, äntligen påklädda och tandborstade och insmorda  och i tid  *kors i taket* så tar jag upp liten ur sjalen och sätter honom i babysskyddet, han sov och vaknade och började skrika. Stressigt.. Men när väl bilen är igång så brukar han lugna sig. Men bilen startade inte!
    Ringer maken i panik och han säger att han sett att dörren stått halvöppen och lampan lyst. Jaha, men ladda bilen då liksom. Fast han trodde inte att den skulle vara helt urladdad...
    Jaja, istället byter vi bil. Lilleman har en bilstol däri och dottern en och babyskyddet går ju att sätta fast i säkerhetsbältet. Tog ju bara en stund, fortfarande gallskrikande liten.. Och sätter bältet fel och får göra om. Äntligen i väg och i tid!
    Men då har inte fotografen kommit! Han hade glömt något och åkt tillbaks för att hämta det i Gbg.. (3 mil!) så allt blir uppskjutet 1,5 timme..
    Där är vi bland play doh lera överallt. Båda avdelningarna hade det liggandes, barnen springandes fram och tillbaks utan tvätt. (Lilleman tål ju inte vete i Play doh.) Försöker hålla oss i andra ändan av rummet.

Så är det dags, ingen av barnen på småbarnsavdelningen vill fotas, så det grinas och skriks. Alla är något stressade. Liten sover och jag ville ju ha med honom också på bild och inser att det är nog enda sättet, att han sover på bilden. Så jag frågar om vi kan få ta, först dottern ensam, sen lilleman och sen skulle vi ta på dem två var tanken (det var nog 6 andra syskonpar som då redan tagit sina kort) och jag frågar fotografen om de kan sätta sig på golvet med liten, men det gick inte utan att han skulle ställa om ljus och annat. Nä, men då försöker vi ändå sa jag (sover liten är han ju still och dottern kan hålla). Då börjar kärringen förskoleläraren? opponera sig att "nej, inte får du ta med bebis, vi har inte tid att vänta på er och våra barn måste gå först och det går inte förstår du väl."
    Men jag sa att vi gör ett försök och körde över henns protester och lägger sovande liten i knät på dottern! Några knäpp med kameran och så var det klart. Mina barn var hur duktiga som helst {#emotions_dlg.flower} och deras fotografering gick sååå mycket snabbare än alla andras för de gjorde vad man sa till dem! (mutade lilleman med kex efteråt... )

Nu måste jag posta så det inte försvinner, återkommer med resten.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11