Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-07-01 16:38:13 följande:
    ?
    Glass hade jag inte höt på ögonbrynen åt, men ostbågar?

Själv har jag sytt om ett par capribyxor så magen får plats. Blev väl sådär halvsnyggt med avikade trikå på mudden, men de blev sköna och det är huvudsaken!
    Tänkte ge mig på ett par till strax.

Barnen packar böcker och saker de "måste" ha med sig här. Förstår inte hur Asereht lyckas utan att berätta.
    jag tror det är saltet...... man blir ju inte smal av att ha cravings på ostbågar. Och nej det är inge prego-cravings det är fetto-cravings
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-07-01 19:54:31 följande:
    Jag blir alltid saltsugen när det är varmt. Gravid som ogravid. Men förra sommaren åt jag citronskivor med salt och drack kolsyrat vatten. Nu nöjer jag mig med det sistnämnda och det är garanterat sältan som drar. Har smakat citron + salt en gång sedan jag fick A. *ryyyyys*
    Asereht skrev 2010-07-01 21:36:37 följande:
    Vad är det för märkliga små fyrkanter med siffror som dyker upp i vissa inlägg? Bara jag som ser sånt? Fattar nada...
    ser med!
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-07-02 12:02:21 följande:
    Jag ahr fått jobb!!
    wäjh! Ett som du vill ha? Vad?

Fick svar längre ner! Va roligt, GRATTIS!!!!
  • Tant Pruselius

Nif - Förlåt för att det tog så lång tid för mig att få röven ur men NU så

ignorera den mörkafläcken på vägen bara....inget o bry sig om alls
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-07-06 13:03:15 följande:
    Testar också appen. Små irritationsmoment som jag hoppas de fixar.

Jag har ont i halsen och tar det lugnt idag.

Funderar på om jag skulle byta ut froggen mot en bee. Just nu agerar ju froggen stadsvagn vilket innebär att sen blir rätt lite använd. Tänkte att en bee blir mindre ihopfälld för den fäller man väl utan att ta isär?

Men det är bara tankar, gillar froggen men jag tänker praktiskt då brion blir mkt mer använd som det är nu. Upptäckte också att vi har ett visst behov av ståbräda, kann man ha det på bee? Någon som var med säkerhet vilka modeller som kan passa både tappt och froggen annars?

Om det blir konstiga ord eller stavningar så är det förmodligen aoutomatordlistan som tagit över. Är inte riktigt vän med den än.
    Been är helt lovely och bugaboos ståbr'äda passar, tror jag (*kikar på frk S*)
  • Tant Pruselius
    Nemia noj skrev 2010-07-09 08:40:56 följande:

Detta är orsaken till mitt FL avbrott Ganska ok ursäkt va, hehe. Hon är 100 % sjövild men så go .
    Ska bestämma hennes fullständiga namn nu, Hon heter ju Madicken men det ska dit ett namn före, så vi har att välja på Smiss Madicken eller Rosarve Madicken, va tycker ni?
    aweee...! *vill ha* Smiss Madicken röstar jag på! Lite marängsviss över det och DET är ALDRIG FEL

Nu har jag semester i 6veckor, K och T har haft även denna vecka och är sedan i tisdags nere på svärfars torp i ödeshög så mamman har ju redan lite tjyvsemester. Fast nu längtar jag som en tok och hoppas att dem kommer hem i kväll
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-07-09 14:40:15 följande:
    Är lite less. Jag har gjort affärer med en tjej här på fl. Eftersom jag har köpt av henne tidigare så kände jag mig trygg. Men inga grejor har dykt upp.

Jag har både inboxat och skrivit i gb. Hon har alltid svarat tidigare och det har inte heller varit några problem tidigare. Hon skrev till mig att hon fått tillbaka grejorna pga att adresslappen ramlat av men att hon skulle posta om samma dag. Det var den 29/6 Sedan dess har jag inte hört ett ljud och jag får heller inte tag i henne. Jag hittar heller inte kontaktuppgifterna jag fick sist.
    fy så trist..... men förhoppningsvis så kanske det bara faller sig så olyckligt att hon dratt iväg på semester och packetet återvänt hem till henne igen och hon inte är hemma...*hoppas hoppas*
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-09 15:11:31 följande:
    Förresten kanske det löser sig med vagn ändå. Syrran har en gammal syskonvagn som jag kunde få köpa billigt! *gladare*
    ååå så bra vad för nått?

Är Frk S i danmark nu ? Hur trivs hon med sin MB ? Har den fått en sits ?
  • Tant Pruselius
    Angel Gbg skrev 2010-07-09 21:59:58 följande:

Händelserik dag... bestulen på plånbok med allt vad det innebär. I jakten på en ny träffade jag på Zazata och råkade sen kära ner mig totalt i en plånbok på NK.... NEJ jag har inte köpt den den kostade 2700kr och hmm t.o.m en shoppoholic som jag tvekar på det.... men sååååååååååååååååååååååå fin och så härligt skinn och så vacker och så ahhhhhh

nyheter24.se/tyras/?p=7682

denna fast jag ville juh ha svart... så tomten om du ser detta så tycker jag att jag är värd en sån som jag är så snäll =)

man blir INTE glad om någon snor den plånboken. Jisses du 2700 *tappar hakan*
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-07-10 08:35:13 följande:
    God morgon alla! Jag slår sällan på datorn nuförtiden och då blir det så jobbigt att svara men jag läser allt med mobilen. Skall försöka svara lite på det jag minns.

Zasata: Det låter som en bra plan med din lista. Har Tobbe sett den? Oskyldig Är barnen friska nu?

Angel: Kul att du är tillbaka. Smit inte iväg igen. Och köp inte plånkan, det gör ont i mitt småländska hjärta att bara tänka tanken...

Kavat/Ekorren/Nemia: Hur står det till borta på ön? Och ser Kavat ut att spricka? Det gjorde hon ju redan i mars så jag är skeptisk till att de ens vågar ta med henne på båten Hoppas det går bättre för Vendel nu när han fått medicin. Tänk att vara så känslig för myggbett. Själv är jag av sorten som (nästan) aldrig blir myggbiten. Jag minns campingsemestrar med min kusins familj där kusinen var fullständigt sönderbiten och jag aldrig hade några myggbett alls. Ibland har man tur.

Riski/Pruseluskan/Passau: Vad hittar ni på nu när ni har semester? Köpt några nya vagnar? Ja, inte Riski då som är så himla normal  med det där *spottar ut ordet som en förolämping*

Asereht: Hoppas du får tag på människan. Har du något telefonnummer eller minns du något om adressen? Det går ju ofta att leka lite detektiv med hjälp av både hitta, eniro eller främst ratsit (min favoritsida).

Lokatt: Bryr mig inte om att skriva till dig då du säkert har fullt upp med din lilla bebis. Du får lägga in lite bilder när du återkommer till oss vanliga dödliga

Själv har jag två trevliga inköp på gång. Dels en gräsgrön klädsel till min MT (som hittills inte haft någon klädsel) och dels en UJ från Blocket. Jag bestämde mig för att inte satsa på en helt ny; främst av två anledningar. Först och främst så var det ju en blå som jag kikade på men eftersom jag inte sett färgen IRL och är väldigt kinkig med just blå så vågade jag inte köpa den. Och dessutom skulle de tillbehör som jag suktar efter inte passa särskilt bra till den (grön/brun sittdyna samt lammskinnsdyna). Möjligen inte heller AddStrollers Blue moped som jag nyligen fick hem. Så då kollade jag efter en svart men helt plötsligt blir det så dyrt att det är svårt att försvara ett sånt inköp, man får helt enkelt för lite tillbaka när man säljer sen. Men nu dök det upp en lime/blårandig (tror det är den som Asereht gillar?) till rätt pris så den slog jag till på. Och den gräsgröna lär vara lika fin på UJ:n så det blir sannolikt att jag säljer MT:n vid tillfälle.

*masserar mina krampande fingrar*
    *slänger sig runt halsen på* Looooong time!
    Jo nu är det semester för hela slanten i 6veckor. Vi ska en sväng till åland om cirkus en vecka, blir där 1-1½vecka sedan hem och vända och 2veckor Öland. Inga vagnar....än men en swift höll på att halas in förra veckan men någon annan hann före... grrr Demon. Så nu vill jag inte betala mer än max 2 för en och den är det ingen (annan) som vill sälja för
    Fortfarande drömmer jag om RB som sommarvagn....
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11