Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Ekorren: du frågade en gång hur jag fick till två uttal på Vemund. Har funderat lite på hur jag skall skriva uttal men så kom jag på ett bra exempel; tomten och tomten. Ja, du hajar. Bara en svensk kan höra skillnad

• Fröken Småland

Nif: jag har kollat in studielitteraturlistan nu och shit vad mycket böcker man verkar vara tvungen att köpa! *chockad*. Läste du också pedagogik 1 första terminen? Räcker böckerna i flera terminer? Har du något att sälja?

• Fröken Småland

Vet ni vad? Kavat prickade rätt på min "gissa bebis"-tävling! Vilket var ganska turligt eftersom vinnaren får bestämma namnet

• Fröken Småland

God morgon! Idag har jag lämnat lilleman på dagis för första gången på länge och jag och Maja skall försöka göra både lite nytta och ha lite kul idag. Än så länge är det på planeringsstadiet Sitter i telefonkö till favoriten FK för tillfället så passar på att skriva några rader här. När jag ringt mina tråkiga samtal (har flera stycken som måste ringas) så skall vi spela lite Wii Super Mario som vi båda är helt hooked på. Ibland drömmer jag om Mario på nätterna Förra veckan fick vi äntligen telefon inkopplad på pappas nya äldreboende. Det funkade i drygt 24 timmar innan det pajjade, antagligen åskan. Igår fick jag ett sms från Telia att de ville att jag skulle kontakta dem. Och när jag gjorde det så hade de stängt? Varför skicka ut ett sms då istället för att ringa mig? *suckar* Ja, och så skulle jag städa golven också *suckar ännu djupare* Här skall jag inte hänga i alla fall!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11