Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-07-14 20:26:52 följande:
    37+1
    oj vad tiden sprungit iväg...tyckte du va i v 15 alldeles nyss
    Nemia noj skrev 2010-07-14 20:50:02 följande:
    Gråter Måste få gnälla va mig lite, var o bada med tjejerna idag och lyckades trampa på en planka med spik i, plankan låg under sanden gömd, så såg den inte. Spiken var ju så klart rostig oxå. Fick väl in den kanske 5 -8 mm lite framför hälen på sidan, gör svin ont i foten nu, och har svullnat vid såret, fast jag tvätta och tvätta med sprit, bytt plåster ofta etc. Har halta omkring på tå på den foten hela dagen, men nu för någon timma sen la mina höfter av, av allt haltande, så nu sitter ja i soffan och har svinont i ena höften oxå. Inte nog med de så slant jag med kniven i köket ikväll o råka skala av lite skin/kött ovanför tumm nageln. Blödde som fanken. Förra veckan lyckades ja skvätta ut stek olja på benet, blev flera fula blåsor.
    Är ja bara skit fummlig och klantig eller har ja oturen med mig hela tiden?
    Börjar starkt misstänka att min fumlighet hör ihop med ledvärken och den dåliga känseln i händer o armarna.
    Vet inte riktigt om man ska vara tvungen att bege sig mot lassis ikväll o kanske få såret i foten titta på o få någon stelkrampsspruta eller nått?? Men lär iaf få vänta på min sambo som är iväg på Mc träff.

Enda positiva just nu är väl att barnen för första gången på över en vecka somnat innan 21. Ikväll somna dom 19.45 ca.
    ajajaj....hoppas att du inte råkat ut för mer nu, låter som du haft din "del av kakan"...
    zasata skrev 2010-07-14 21:37:49 följande:
    ja fast jag har ju sånt kontrollbehov... du behöver inte oroa dig för mig, se till att lås garaget bara ;)
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-07-15 08:10:46 följande:
    Jag är 25 och behövde inte fylla på när jag blev illa kattbiten. Stelkrampsskyddet ska vara fullt fortfarande om man fått de första sprutorna.
    oj! Varför tugga katta på dig?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-07-16 06:45:54 följande:
    Äntligen hemma igen! Det blir lite påfrestande att bo så många i ett pyttelitet hus och där man måste visa en massa hänsyn. Våra barn har inte helt lärt sig det om man säger så; full fart framåt är deras motto

Och min mamma vill självklart prata med mina svärisar men då måste en av oss tolka då de annars sitter och pratar om helt olika saker *fniss*

Har inte fått hem min UJ ännu men jagar självklart roliga klädslar att byta med . Den som sitter på är beach lime (lime/blårandig) och jag har även en enfärgad grön. Om ni ser någon BILLIG rolig designerklädsel så hojta! Baroque, Fashion Victim och den pepitarutiga kan jag imte tänka mig men gärna fifties, den orange/rödrandiga och shirts. Även college, girls mango och boys black kan vara av intresse men då skall priset vara väldigt rätt.
    och MARUSKA-vad-den-nu-heter!!!

Du fick du mitt mms om kappahls lurvar?
    Fröken Småland skrev 2010-07-16 06:45:54 följande:
    Äntligen hemma igen! Det blir lite påfrestande att bo så många i ett pyttelitet hus och där man måste visa en massa hänsyn. Våra barn har inte helt lärt sig det om man säger så; full fart framåt är deras motto

Och min mamma vill självklart prata med mina svärisar men då måste en av oss tolka då de annars sitter och pratar om helt olika saker *fniss*

Har inte fått hem min UJ ännu men jagar självklart roliga klädslar att byta med . Den som sitter på är beach lime (lime/blårandig) och jag har även en enfärgad grön. Om ni ser någon BILLIG rolig designerklädsel så hojta! Baroque, Fashion Victim och den pepitarutiga kan jag imte tänka mig men gärna fifties, den orange/rödrandiga och shirts. Även college, girls mango och boys black kan vara av intresse men då skall priset vara väldigt rätt.
    du jag har en bumper som ligger och skräpar om du vill ha? Hojta till  och inboxa adress så fall....
    Kavat skrev 2010-07-16 11:38:08 följande:
    F-N! Tvättade ALLA kläder i 50-62, några nyinköpta till bebisen och båda barnens gamla, som de hade på bb osv. Alla är rosa!!!!!!!!! Demon

Hade sådana där tvättlappar i och kläderna som var nya, 3 st var från polarn och de fäller ju aldrig annars... Hittade sen en Ullaredsmössa som inte borde fällt, också gammal, men lär ju varit den.. F-n jävla skit.
    Vi skulle bara hänga tvätten och åka, men nu blev det till att tvätta om och så får vi se hur det ser ut sen..........
    Oho NO! Funkar kanske vanish? *beroende* eller galltvål? De som är vita borde du ju kunna lägga i klorin?
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-07-16 22:19:14 följande:
    ;D

Nån som e intresserad av en bugaboo cameleon?
    hmmm......

Jag fåååår inte. För idag har vi lagt 120 000 på en "ny" (04:a) v70 så min sambo blir nog en liten/stor Demon om han får nys om min dröm om en Cam......

*springer och gömmer sig*

VILL !!!!!!
  • Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-07-17 00:06:23 följande:
    jag ska ju sälja min snart *gråta ut*

nu har jag beställt tv-serie på dvd *nöjd*
    variot på hundträning ikväll, samt kört bil ca 9mil, kul bägge två
    vilken serie?

Tänk på mig då....jag har ju ALDRIG haft någon *skäms*
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-07-17 08:12:54 följande:
    För att jag skulle dra fram honom från under soffan och inte fick något bra tag i nackskinnet. Dumkatt! Det var en hittekatt som blivit utslängd hemifrån, och jag brukade alltid hantera honom med handskar på för att han var ytterst oberäknelig, men den här gången hade jag bråttom och då fick jag sota för det.
    ajajajaj!Tyst
    Fröken Småland skrev 2010-07-17 13:48:26 följande:
    Pruseluskan: Du skall sälja din bumperbar! *skäller på*

*muttrar om hur världen skulle se ut om alla gav bort saker*

Men jag pallar liksom inte.....
    Fröken Småland skrev 2010-07-17 15:09:38 följande:
    Passau: rackarns att inte de små får vara friska

Idag fick jag ett skitroligt samtal. Förra sommaren träffade vi en dansk familj på en camping i Röstånga, för övrigt dit som vi skall åka imorgon. Nu, ett år senare, ringde han och frågade om vi skall dit i år igen för de är där nu! Hur kul var inte det? Maja kommer att bli överlycklig för de hade två stora flickor som var jättesnälla mot henne
    Kul, ni måste gjort ett bra intryck
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-07-17 18:53:03 följande:
    Haha, eller kanske var det tvärtom? Att de vill kolla om vi kommer för i så fall skall de åka vidare Drömmer

Jag skall fundera på bumpern Jag behöver den ju inte nu men det gör den ju mer lättsåld när det är dags för avyttring
    precis min tanke söta du
    Och vad gillar du Uj'n? pros and cons mot swiften?
    zasata skrev 2010-07-17 19:43:53 följande:
    *nyfiken*
    passau skrev 2010-07-17 14:30:52 följande:
    jag som började komma i fas med mitt sovande och barnen...
    så blir båda sjuka samtidigt... *suck*

var på akuten med S idag, men d va bara förkylning utan snuva men med hosta och hög feber och andningssvårigheter... och jag blir galen om d i morgon (somvanligt) visar sig att det trots allt är halsfluss... (hänt 2 senaste ggrna att vi gått tillbaka dagen efter och då har proverna varit pos.)

liten M är jätte snuvig och har feber... så natten var allt annat än lugn... *suck* och maken jobbar nästa vecka men den e d semester!!!
    Men usch vad jobbigt :( hoppasdom är bätte snart
    Det var någon här inne som ivåras pratade gott om kappahls lurvar med fantastiska foder, den turkosa med grönt kantband är helt gudomlig. Nu är det rea på dem och kappahl har drajv ta 3 bet. för 2 på all rea. Tänkte det skulle passa  "vår smålänska fröken" i smaken
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-07-18 08:51:45 följande:
    Prus: du frågade om jämförelse mellan UJ och Swift. Största (enda?) skillnaden är nog storleken. UJ har mycket mer plats för barnet men blir också rejält större i yttermått såklart så det är både bättre och sämre. Fast jag har lite svårt att vänja mig vid att den är så bred så jag krockade nog fem gånger med butikshyllor när jag var och handlade *amatör* Men köregenskaperna är faktiskt riktigt riktigt bra och jag är supernöjd med både färgen, skicket och priset
    vad gav du? och kan vi få bilder?
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-07-18 08:25:23 följande:
    Ja, det gör det allt....
    oooo, spännande är det på g som på jäsning eller i setta deg fas?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11