Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-06-01 13:35:23 följande:
    Asereht, vilken härligt present från morfar!! Det kommer fler topset, jag lovar! Vi hade smått planerat att åka och titta på bilar igen (måste få tummen ur) men så hade maken glömt sin massage-tid, så jag och barnen blir avlämnade på en lekpark och träffar mamma och moster istället. Så typiskt maken att glömma av massagen. Han hade inte skrivit något i almanackan utan det var jag som hade ett svagt minne av att det var något idag..  Och ja, han hade fått en påminnelse från iphonen senare...
    Oftast finns det ju alltid något ute men det verkar omöjligt att få tag i de färger jag vill ha. Jag har annonserat länge också men får noll respons. *suckar otåligt* Hade ju en sommarplan ju.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-06-01 14:36:50 följande:
    Någon som har bra idéer om vad man syr till en kille i bomullstyg. Tyg lättsytt, skjortliknande och täckande. Han verkar få soleksem lätt...

Förslag? Mönster, idéer?
    Emilskjorta?

www.modelmini.se/se/art/mini-a-ture-emil-skjorta-lai.php
    3.bp.blogspot.com/_Ma1u88FrDcI/Svvcu2KKJII/AAAAAAAACWY/7y2GVJ0tB6s/s1600-h/DSC_8695.JPG

En enkel modell kan man ju göra genom att ha utan knappar och lite mindre öppet så den bara är att dra över huvudet. Har tyvärr inget mönster själv. Jag tycker om den typen av skjorta iaf.
  • Asereht

Men vad är det för fel på folk?!

Åh jag blir alldeles matt men jag säger inget. Jag bara kokar inombords. Jag har lärt mig att hålla tand för tunga (för det mesta), ingen idé att bråka med folk här på fl bara för att man inte delar deras åsikter eller tycker att de handlar rätt.

Nu till saken, skriver ju i bebistrådar också. Iofs helt brainless men ändå. Det som jag reagerar på just nu är valet av barnvagnar till de små. I den ena "mammagruppen" så är det en som köpte Teutonia Timmy och har kört denna från dag ett med lift. Det är ju en sulky! *ryser*

Och som om det inte var nog så ska alla barn uppenbarligen i sittdelarna nu för nu är de ju nästan 5 månader och de viiillll ju inte annat än att sitta upprätt och utforska hela världen. Inte är de nöjda med att titta på mamma heller. Hallå, är mina barn konstiga på något sätt som legat i liggdel länge och som suttit mot mig i nästan två år (utom i P&T:n men där finns inte annat val).

Dessutom är det en som är på g att byta ut sin dou mot den smidigare scooter nu när hennes lilla ändå bara vill sitta. What! Barnen är födda under jan/feb! De är ju BEBISAR! Det här får mig att rysa men som sagt, jag tänker inte gå med pekpinnen. Var och en måste göra på sitt sätt men JAG tycker att det är FEL.

• Asereht
    Lokatt skrev 2010-06-02 09:19:45 följande:
    A, tycker man ser bebisar i scooters för ofta
    Har noll förståelse för det. Den har väl inte ens liggläge!

Varför kan inte bebisar få vara bebisar? Bebisar ska skyddas och omhuldas så länge som möjligt.
  • Asereht

Vad f*n har de gjort med citeringen?

Fint att man kan få med hela citeringshistoriken men det blir lååååånga citat.

• Asereht

Här är det lite uppochned just nu.

Vi fick nyss besked om att svärmor har cancer. Hon har haft problem med halsinfektioner en längre tid och till slut började man göra en större utredning som ledde tlll att man hittade en tumör. Efter provtagning har det nu visat sig att det var en elakartad tumör.

Vidare undersökningar har visatt att det åtminstone är lokalt och man har inte hittat fler tumörer. Men ändå. Det har varit rena cirkusen för henne ett tag med prover, utlåtanden och förberedande. Nu drog hon ut kindtänder i veckan som var och så fort det läkt ska de börja stråla.

För maken är detta jobbigt. Han förlorade sin far i cancer med mkt snabbt förlopp -99. Han pratar inte så mkt om det som händer nu men jag förstår att han tänker destomer. Det är en jobbig sits som gör att ens egna rädslor kryper fram ur vrårna.

Det enda man kan göra är ju att hoppas och be för att de får bort skiten och att hon blir friskförklarad. Det var ju positivt iaf att det inte spritt sig. Det ger bättre möjligheter till tillfrisknande.

Pga allt detta så ska maken åka upp till sin mor själv i helgen för att umgås med henne i lugn och ro. Hon orkar inte med fyra stojiga små pojkar just nu så vi stannar hemma. Både skönt och tråkigt på samma gång. Pojkarna vet bara att farmor inte mår bra. Det finns ju inte mer att säga för tillfället.

• Asereht

Det där med att de stolar som kan användas både bakvänt och framåt inte är bra framåtvända diskuterades redan när vi köpte stol efter babyskyddet till 05:an.

I butik så rådde de faktiskt oss att hellre skaffa en för bara bakåtvänt åkande och sedan skaffa en stole med hög rygg och nackskydd sen när det blev dags för att vända framåt. Så vi har en freeway (tror jag, britax är det iaf och den köptes ny sent 06). Sen köpte vi sån stol som rekomenderades med rygg, nackstöd och "horn" som Nif kallar det. Minns inte vilket märke vi har på vår dock akta eller britax.

Minibusens bakåtvända finns kvar. Den var vi nöjda med så vi kommer nog att använda den sen. Det är ju bara vi som haft den och vi vet att den är skadefri. Möjligen skulle man behöva investera i en ny klädsel (om det går) men annars är det som sagt helt ok och vi är vana vid den + att vi vet att den funkar i båda bilarna.

• Asereht
    passau skrev 2010-06-03 09:48:06 följande:
    Fr S, efter "ditt mail" blev d andra tongångar, dom hade blivit uppmanade att köpa nytt chassi i affären sa han...
    men nu var det inte " vad ska du göra åt problemet" som innan utan " får se vad vi kan göra"

som tur är hade dom redan gett mig pos! haha...
    så jag gav dom oxå pos*L*
    Vad ansåg de var fel på chassit? 
  • Asereht

Hur sjutton laddar man upp bilder från iphone till datorn? Eftersom jag inte fattar så mailar jag dem för tillfället men det ska man väl inte behöva göra?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11