• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-10-01 11:42:25 följande:
    Jag tänker fortsätta med LCHF resten av livet! Visst, några små avsteg då och då kommer det att bli, men så här bra har jag inte mått ... ever!! Värken i lederna börjar ge med sig och min sjuka trötthet är inte alls i närheten av vad den var, fast jag inte får sova om nätterna! Jag orkar ÄNDÅ gå upp med Vemund vid 7.30. Hade aldrig hänt förr. Jag äter för att gå ner i vikt, visst, men hälsovinsterna som jag ser det överväger allt ändå. Jag ÄR ju sockermissbrukare och med LCHF försvinner det sjuka suget. För säkerhets skull ska jag be min läkare att kolla alla prover när jag ska dit nästa gång för att se om jag får vitaminbrist eller annat, men det känns inte så. Jag säger KÖR! Mår du inte bra, så skippa det, men då har du iaf provat.

Asereht: Tack för tipset om teet. Jag har en ask med det i skafferiet och det är sååå gott en kulen höstkväll i soffan med en bra bok.
    Säger bara gluten och ledvärk.... Det är ju hur bra som helst att du mår så bra på kosten! Solig
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-10-01 10:37:30 följande:
    Ett par såna fick jag av grannen till lilleman
    Orättvist! Sådan granne vill jag också ha!
  • Kavat

Varför kan jag aldrig vara lagom? Sitter och kollar på Boob-kläder, nu är jag uppe i kläder för 3000 och då är det ändå rea! Hade tänkt att handla lite och ska inte köpa å mycket...

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-10-02 13:27:15 följande:
    Men tänk om du slutar amma nästa vecka för att det är det som är problemet med litens mage?
    Ja, jag vet... Men då får jag väl sälja det. Obestämd Hopplöst att bara ha långa tunikor och tights och amma...
    Men jag kommer nog inte sluta amma om jag inte måste. Han är föresten bättte nu, men vad som gör det vet jag inte. Jag äter ju fortfarande lite special. Jag åt lite hallon i går. Inte bra för han var ledsen och liiite prickig...
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-10-02 13:33:58 följande:
    Ja, jag vet... Men då får jag väl sälja det. Obestämd Hopplöst att bara ha långa tunikor och tights och amma...
    Men jag kommer nog inte sluta amma om jag inte måste. Han är föresten bättte nu, men vad som gör det vet jag inte. Jag äter ju fortfarande lite special. Jag åt lite hallon i går. Inte bra för han var ledsen och liiite prickig...
    Fast jag SKA INTE handla för 3000:- Guld i mun
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-10-03 15:40:51 följande:
    Ekorren, grattis till Saga! Hur gammal blir hon?

Jag är ju en hamster av stora mått. Sparar på allt, precis allt! Förutom det blir jag rent sjukligt fäst vid mina barns bebiskläder. I helgen har jag sörjt över sånt som jag tidigare sålt. Blir så trött på mig själv men set är väl den där lilla sjuka genen som gjort mig både till barnvagnsnörd och tjockis, jag lyckas liksom aldrig med lagom!

Jag måste köpa en ny våg. Min är typ 20 år gammal och det är svårt att se förändringar mindre än 2 kg på den. Inte för att det är jätteviktigt men det är viktigt för mig att hålla koll så det inte går åt fel håll.

Sen behöver jag en ståbräda innan tisdag men det ska gubben få fixa.
    Ståbräda till buggan? Fast jag bor för långt ifrån och posten är väl inte att lita på...
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-10-04 11:00:26 följande:
    Det går faktiskt jättebra och jag är inte alls stressad över tentan imorgon. Vi har haft två möten i studiegruppen i helgen och skall ha ett till idag så att vi blir förberedda till tänderna Det är nästan kul med tentor när man känner att man behärskar ämnet
    Solig
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-10-04 11:27:01 följande:
    Kikar in en snabbis i förbifarten. Har lite att stå i. Har just nu ett stort problem jag måste försöka lösa men vet inte riktigt hur. Imorgon ska jag till bvc med A. Då uppstår ett litet problem, bussen hem landar hemmavid vid 11:40. Mellanbusen kommer hem från skolan någonstans mellan 11:20:11:30. Eg slutar de 11:20 men hittills har de aldrig hållt på längre än till 11:10 så jag kan inte räkna med att han kommer mellan 11:30 -11:45 som det eg ska vara.

Det innebär alltså att vi har 10-20 minuters diff där. Vad gör man? Alternativ ett är att han får vänta hemma då vi kommer vilken minut som helst. Om nu inte bussen är sen vilket händer, landsortsbussar är inte lika bra på att hålla tidtabell har jag märkt. Eller så får han stanna på skolgården så går vi av där. Saken är bara den att då kan vi inte komma hem förren 2,5 timmar senare.

Det bästa hade varit om han hade kunnat gå till busshållsplatsen och jag bara fiskade upp honom där då vi kommer MEN då måste han gå en bit och gå över stora vägen själv utan någon som helst uppsikt och det vill jag inte. Jag är heller inte det minsta sugen på att vara på skolan i 2,5 h med trött nöffe och minibuse + trött mellanbuse. De är inte bara trötta utan hungriga då eftersom ingen av dem fått lunch och heller inte kan få innan vi kommer hem. *gah*

Det här är så irriterande!
    Trist! *önskar jag bodde granne*
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-10-04 11:30:10 följande:
    *suck* Det är nackdelen med att bo på landet . Men boka om bvc vetja! Kolla om det går en timme tidigare eller en annan dag helt enkelt. Ett sånt besök kan ju inte få förstöra hela er dag.

Hur går det med dieten? *nyfiken*
    Det är väl att bussarna går så sällan som ställer till det?
  • Kavat

Jag kan knappt prata idag... Maken har varit "magsjuk" hela helgen. Han åt gammal mat i torsdags så hans mage pajjade. Han trodde maten var ok när han åt den alltså, men det lär ju vara den som var orsaken... Drömmer
    Jag har åkt på värsta förkylningen och rösten är kass också. Sen så har maken ont i ryggen och kan inte bära liten. Obestämd

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11