• Kavat

K*B*N, pratar del 11

med hjälm skulle det ju stå!

• Kavat
    Lokatt skrev 2010-04-19 14:22:03 följande:
    jo, vi har ju som sagt alltid haft med grönt spänne till dom. men blev så fundersam när det säljs så många utan och när folk knappt vet vad det är. En välldigt konstig sak i samanhanget som är värt en funderare tycker jag är det du själv är inne på.. Det rekomenderas grönt spänne upp till 7 år. Men upp till den åldern är väll då man har mest och bäst koll på dom, att de tar av sig hjälmen när de ska leka och så. Sen när de är 7 år kan de ju cykla själv mer (om man bor så till) och då är det ju större risk att de kan klättra i träd utan övervakning och glömma hjälmen på?! Här i stan har vi inte hittat hjälmar med grönt spänne. därimot vanliga i små stl. på erbjudande på coop för 99:-    Men säkerhet är inte något vi snålar in på och har aldrig gjort. Det trista är bara att barnen måste vänta en vecka innan vi kan åka och köpa i k-stad,  de vill ju cykla nu!  De hjälmar de haft förrut har vi köpt på barnenshus och de har gått sönder alla tre!! Två i ratten man justerar bak i nacken och en i tejpningen mellan skal och frigolit. Så hellst vill jag ha ett annat märke. Jag lutar fortfarande skarpt åt att det blir grönt spänne denna gången med, men vill ändå fundera på om det är en onödig/falsk tryggeht. Mina barn cyklar inte obevakade. och enligt ovan känns det som det blir mer nödvändigt efter 7år. Ni andra, dela gärna med er av tankar och hur ni gör, för detta har verkligen satt igång funderingar hos mig
    Men om de aldrig har på sig cykelhjälmen när de inte cyklar så är det ju inget problem att ha svart spänne. Förutsatt att ni alltid är med, så de inte är hos kompisar t.ex som har andra vanor.

Här hade de inte funkat för de cykar 5 min, springer runt 5 min, cyklar 5 min, gungar 5 min osv..
  • Kavat
    sarahl skrev 2010-04-19 14:31:09 följande:
    om lilleman ligger vid bröstet och suger i stort sett 1 gång i timmen kanske 15-20 min på varje bröst, VARFÖR flödar inte mjölken? har idag provat att göra amningste med anis,kummin och fänkål. Men det smaka så jäkla illa så jag nästan kräktes. Det klarar jag verkligen inte av att sätta i mig. Några fler tips?
    Vad gör att du tror att han inte är mätt? Kan han vara mätt, men har ont i magen?
    Jag har aldrig kunnat pumpa mjölk och har också misstänkt att jag haft för lite mjölk, men i vårt fall var det allergierna som gjorde att barnen skrek och ville amma hela tiden. De hade ont i magen och då åt de istället.
    Sen kan de ju få ont i magen om de får i sig för mycket för ofta också sägs det, men det där är ju jätte svårt att veta.

Jag har hört att man ska amma samma bröst 2 gånger i rad så att de verkligen får ut den feta mjölken, alltså vänster - vänster - höger - höger. Det är ju den feta mjölken som de blir mätttare på.
  • Kavat

Ja, det är skitsvårt att hitta kläder. Jag förstår att du har problem Asereht med din längd. Jag har problem att köpa tröjor, typ KappAhls baströjor, mina bröst får inte plats! Haha, jo, plats får de, men tröjan åker ju upp och hamnar i navelhöjd, och då är jag som sagt inte såå lång. Så jag förstår att du som är längre har problem.

Jag löste en massa klädproblem när jag upptäckte Meandi. För deras klänningar och tunikor kan jag ha och så tights eller jeans till. Sen har jag även hittat på Blingo. Köpte en oversize-tröja, men då såg jag ju ut som Barbapappa. Sen hängde den i garderoben en månad men nu när jag hade på den förra veckan, så var det fyra personer som berömde min snygga tröja!!
    Ok, nu syns det ju att jag är gravid ordentligt också, men det var ju ytterligare ett tecken på att man kanske ska låta andra bedöma om man är snygg eller inte i kläderna.

• Kavat

Ekorren, skrattade gott åt din beskrivning av besiktningen i går, även om jag vet att det inte är så kul egentligen. Hur gick det med samtalet då. Fick ni reda på något nyttigt från Australien?

• Kavat

Nu har jag nog bestämt mig. {#lang_emotions_dreamer} Geckon ryker och så köper jag en ny liggdel till Camen, så ser ni denim eller röd eller kanske brun så hojta högt!!!!  I värsta fall så blir det nytt, men demin går ju inte att hitta ny längre i affär. Så lova att hålla ögonen öppna ni som har koll på läget!

• Kavat
    Asereht skrev 2010-04-20 16:19:26 följande:
    Liggdel då eller klädsel öht? Brun såg jag på T tidigare idag. Röd skulle jag kunna tänka mig men jag har insett att jag inte kommer hålla på att byta liggdel så de två blå jag har får räcka.
    Liggdelsklädsel. Har ju denim och brun varukorg och suflett. Har endast en sand liggdel, men gillar inte sand. Så säljer jag Geckon (som är röd) så köper jag "ny" liggdel till Camen så att jag vill köra bebis i den med. Jag har bara sett grå på T. Ska kolla igen!
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-04-20 16:17:31 följande:
    Här är A i koftan jag stickade närjag väntade honom.
    Han är ju för söt och tröjan med!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11