K*B*N, pratar del 11
Lindadjo: Vi kan bilda klubb. Här är jag värsta hormonhäxan, arg som ett bi och gråter för minsta lilla om vartannat.Det som fick mig att tappa konceptet helt nu senast är Vendels konstanta trots. Helt ärligt, jag orkar inte mer!! Jag måste söka hjälp och få prata om det här med någon.

Det som blev droppen var när Vendel igår hämtade en kniv i köket, jag sa att honom att lägga tillbaka den, han hämtade den igen men la tillbaka så länge jag tittade. Sedan gick jag och matade Vemund. Då tog Vendel kniven och gick ner till soffan och körde kniven i den en 5-6 gånger!!

Han lovade så snällt att inte röra knivar eller saxar och förut har han bara tagit saker och gömt, men nu har det gått för långt. Nu samlade jag ihop allt jag hittade av knivar och gömde i ett skåp, men problemet är att Vendel klättrar som en apa och når högt upp även i köksskåpen (fast han givetvis inte får! men det hindrar inte honom) så nu får det bli låsbara skåp att förvara farligheterna i. Jag oooorkar inte!! Fattar ni hur mycket potentiellt farliga saker det finns i ett ordinärt hem? Från nålar, vassa blyertspennor och laddare till kameran till köksknivar, saxar och matberedarkniven..
Imorgon ska jag prata med personalen på öppna förskolan och höra om de vet vart man kan vända sig för att få någon att prata med. Kanske, kanske, kanske kan Vendel få lite mer tid på dagis också så att han får mer socialt samspel. På öppna förskolan hamnar han i bråk varje gång nästan och jag känner att jag inte hinner vara social och så måste jag passa Vemund, så det känns som att jag inte hinner något alls, varken ta hand om Vemund, ta hand om Vendel eller prata med de få vänner jag har.

Jag vill verkligen umgås med Vendel, men jag blir så trött och ledsen (och arg) när han bara trotsar och stjäl och förstör saker. Så fort jag vänder ryggen till för att amma eller byta på Vemund så gör Vendel något för att få uppmärksamhet och 9 av 10 gånger är det ju något negativt. Jag orkar inte vara pedagogisk.. Ahhhh! Sorry, men nu har jag skrivit av mig lite.

Vad fint ni syr och pysslar allihop!