Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-05-05 17:00:24 följande:
    Prutt. Avin har inte kommit..... men det står på postens hemsdida att paketet är levererat till utlämningsstället...hmmm...tror ni det är någon idé att alltingen ringa dit och dra en vit lögn om att vi ska resa bort imorgon och vara borta en vecka (vi ska ju faktiskt åka till malmö på fredag över helgen så helt osant är det ju icke) eller ska jag chansa och åka dit ? Eller är det lönlöst? Jag kan ju legetemera mig...
    Du har väl kollinumret? Då brukar det gå bra ändå :)
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Jag vill också till GeKås *avis utav H*vete* Jag är jättesugen på att hyra en stuga där en natt någon dag i sommar och åka ner... Men den som är mest sugen på att åka med är min mor, och hon är ju min enda barnvakt :S Inge bra om hon följer med då.

Ingen som ska åka från Kalmar och upp hit inom det snaraste förresten?

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    passau skrev 2010-05-07 18:05:27 följande:
    ta med E... våra barn är uppväxta där! M var någon knapp vecka första gången... vågar inte räkna hur många ggr hon varit där
    Om vi säger såhär: Jag gör ALLT som står i min makt för att slippa ta med E in i en vanlig typ mataffär. Att ha med honom på GeKås finns inte på världskartan. Jag skulle bli portad för all framtid och dessutom inte ha lyckats köpa något alls av det jag tänkt mig.
  • Nifelheim
    zasata skrev 2010-05-07 18:36:30 följande:
    DOm är världens bästa lekplats utanför
    Men om jag ska stå på lekplatsen hela dagen förlorar det ju vitsen liiiitegrann
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-05-08 15:26:53 följande:
    iPhone is da shit *konstaterar* Nif: Vi bor bara sex mil från Ullared, åt "rätt" håll, dvs ert håll (typ). Jag har sagt det innan och jag säger det igen och jag menar det verkligen; du är varmt välkommen att bo här. Ta med ungar och morsor (helst inte hundar men det går att förhandla även på det området) och kom hit vetja! Ni sover först här en natt så vi hinner lära känna varandra och sen sticker du och modern till Ullared och Elric stannar här och åker fyrhjuling eller så sticker vi och badar. No probs, två eller tre ungar spelar ingen roll och mina barn är alltid snälla mot gästande barn. Ni kan stanna här några dagar och passa på att åka till High Chaparral också som bara är tre-fyra mil bort. Fundera på det! Just i juli har jag svårt att boka in något bestämt eftersom vi har lite vi själva skall göra då. Tänkte våldgästa Ekorren faktiskt och sen blir det lite camping och så den obligatoriska Danmarksresan. Vilken annan tid som helst får ni mer än gärna komma hit, sängplats fixar vi utan problem, vi har massor av (pyttesmå ) rum.
    Va gullig du är. Jag ska diskutera saken med min mor. Hundar behöver ni INTE oroa er för. Skulle aldrig falla mig in att släpa med honom :S Det räcker med en huligan i bilen
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-05-08 16:16:13 följande:
    Nif, du är välkommen hit med!
    Taack {#lang_emotions_kiss}
  • Nifelheim
    sarahl skrev 2010-05-10 10:41:03 följande:
    vagn med svängbara framhjul, dock ingen bugga. Hyfsat pris, gärna vändbar sittdel. vad skall man ha då. tycker om babytravels vagn men den är ju bara fråmåt i sittdelen...
    Vad är hyffsat pris? Ska du ha en billig vagn är det väl First Wheels kanske som gäller, eller någon Herqules.
    BRA vagn dock tycker jag att Teutonia Fun eller Spirit S3 är. Eller kanske en Emmaljunga "vaddenuheter" 360?
  • Nifelheim

Pruss: Men om lilltjejen är lång, hur ska du då få ner henne i en Rollerbug? den har ju jättekort rygg

• Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-05-10 21:20:59 följande:
    har den??? trodde den va som uj ju.... hmmm...tänka om. Va ska jag ha då? för pippi är lite kort den med....också vill jag inte riskera att den blir solblekt och så är det ju en anledning att skaffa one more..
    Det är mycket möjligt att den är som UJ (jag har aldrig haft ngn sån), men jag tyckte att den var kort i ryggen. Jag hade RB förra sommaren/hösten, då var E alltså 2,5 år och han satt jättebra så länge han satt upp, men när man fällde den vart det trångt för huvudet.
  • Nifelheim

När hon ska sova på dagis, somnar hon sist för att hon helt enkelt har svårt att komma till ro, eller för att hon inte är så trött?
    Elric sov max 30-40 minuter från att han började på dagis (2 år) tills han slutade sova middag. För honom räckte den lilla luren, men det är ju superolika från barn till barn. Är hon trött på morgonen?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11