K*B*N, pratar del 11
Som sagt, utan att ha en tror jag ändå den passar bäst på din beskrivning.
vet ni vad jag ska göra?! Ta körkort! Så glad (och lite nervös) över det! Har velat i flera år, men det har inte varit läge varken ekonomiskt eller tidmässigt med all föräldraledighet. Men nu så På torsdag blir det handledarkursen och syntest, sen ska pappren inväntas så börjar jag intensivkurs teori så fort det drar igång nån.
Och på tisdag börjar jag plugga matte. Och jag ska till sjukgymnasten igen nästa vecka. Hej o hå nu händer det stora saker!
kommer in sent i åldersskillnadpratet.. men mellan 1:an och 2:an är det 18månader och mellan 2:an och 3:an är det 26månader. Planerade.
Idag var vi på besök hos skolan och förskoleklassen där älsta ska börja i höst. Kändes sådär. Inte alls som jag vill det ska kännas ärligt talat Hade redan separationsångest innan och nu när vi varit där känns det värre! Kändes som dålig struktur och härjig miljö. I ett rum var det barn som skulle rita/skriva bokstäver i bok, de hade på radio ganska högt och barnen låg på golvet och skrev, några satt i soffa och några sprang runt. I salen fanns bara en praktikant som inte kunde svenska och var där för att vänja sig vid språket! Detta var alltså för 6åringar!
Normalt? Eller bara jag som mer tänkt mig en mer skollik miljö med lite bänkar och en fröken? Hur har ni det?
Verkade även som fritidsverksamheten inte skiljde sig från förskoleverksamheten, var i samma lokaler och dagen verkade se likadan ut. Hade föreställt mig mer struktur under förskoleklasstid och mer pyssel/lek på fritidstid.
Vad roligt att vi är tre som ska ta körkort!! Vi får absolut peppa varandra! Men varför ska du till dalarna och ta prussiluskan? Jag håller tummarna på att alla papper hinner bli i ordning så jag kommer med på intensivkurs i juni. Övningsköra ska jag göra med min man och med en vän till familjen. Han har köpt en bubbla för ändamålet! Så jag ska åka 70-tals bubbla, så tufft!
Jag har i princip noll förkunskap, har olovligen kört på skoj på grusvägar i skogen i min ungdom några gånger, sen inge mer. Så jag får börja från noll. Vart liger ni andra i kunskapsnivå?
P, du har övningskört ett tag alltså? A, har du fått lämpet osv. minns inte om du kom igång?
zasata, låter som lågt blodsocker, äter du dåligt? Det kombinerat med trötthet...
Fr.S åhh vad jag skulle vilja ha syhörna, det är välldigt mycket plock och förberedande innan jag får fram mina maskiner och dessutom måste jag planera så jag inte okuperar hela köksbordet innan maten eller dyligt.
Idag ska jag på första mattelektionen! *nervig* Och idag är mi höft riktigt jobbig, tur jag ska åka moped dit, haha min gamla 70-talare, för det är lågnt dit.