• passau

skit arg på maken...

han ska på kurs till malmö, innan JAG kör honom till tåget måste JAG packa allt som skall med (inte till honom d skiter jag i) hämta S på dagis, fixa mat till ikväll (skall till stugan) fixa mat till hans resa, ta hand om allt annat hemma...

det enda jag ber om är att han skall gå 12 så han e hemma senast 12.30 så vi hinner allt innan 14 när hans tåg går... ringde just då e han inte ens halvägs från jobbet, = 15min till hem...

till saken här att JAG ska på kurs i kväll, men det är (som alltid) mitt problem att fixa barnvakt, planera all mat mm för att köra HONOM till tåget,,,

så nej nu skiter jag i honom och går och äter en av alla rätter jag lagat idag...

*sjukt förbannad på maken*

ska dessutom sova hos mamma och pappa och packa allt till 3 pers... eftersom dom får ha barnen hos sig när jag e på kurs och sen får jag sova där då kursen slutar vid 21...

sorry... var tvungen att klaga lite...

Älskade Saga & Meja. www.barnsligabarn.blogspot.com
  • passau

Grattis till bebis!

d enda tips jag har är väl isf att pumpa lite mellan matningarna så kroppen tror det är tätare mellan amningarna... tar något dygn innan man får lite mer och efter ett par är det betydligt mer...

hade problem åt andra hållet då jag jobbade och pumpade... tänkte inte på att jag inte skulle pumpa tills det tog slut,,, sen hade jag sjukt mkt mjölkj

• passau
    Kavat skrev 2010-04-14 21:05:16 följande:
    Helt slut, jag hinner inte med här.. Hemma sent igår (meandi-party hos kompis - men kors i taket köpte inget!!!) och sen hade maken redan lagt sig. Det visade sig att han skulle upp 04.40 i morse och till på köpet så vaknade ju lilleman ett par gånger i natt och idag fiser han som en hrm, ja, det luktar apa och han är röd. Vad han fick i sig igår vete katten dock. I dag var jag hos bm, och jag har väl sagt att jag tyckt att magen var stor denna gång! Haha, jag ligger på sfmått för tvillingar! Hahaha! Magen ligger jätte högt sa hon så att egentligen tyckte hon inte att vi skulle räkna måttet denna gång för det gills inte. Magen börjar alltså högt upp och eftersom de mäter nerifrån så hoppas vi väl att bebisen ska sjunka neråt sedan. Annars så var värdena bra, lite äggvita i urinen, men mår ok och det lämnas till lab ifall. Har varit och tränat ikväll och mamma var barnvakt. Maken är i Umeå. Mamma frågade om hon fick vara med på förlossning! Haha, det skulle jag ALDRIG kunna tänka mig, då föder jag hellre själv! Har ni sett Solsidan? Behöver jag säga mer? Vi skrattade gott åt det sist för när lilleman föddes så var ju min pappa upptvingad av mamma till förlossningen för att kolla hur det gick. Mamma var på samma sjukhus för sina ryggsmärtor samtidigt. Precis när maken försvann ur rummet (jag fattade ingenting) så kom första krystvärken!!! Han hann tillbaks innan sonen var ute, men det var något rörigt ett tag kan man säga. Så nej, någon mamma på fl vill jag inte ha!
    Haha...

vi får väl tävla i SF-mått
    jag hade 43 iv.39...
  • passau
    Fröken Småland skrev 2010-04-14 21:35:34 följande:
    Verkar Ge-Kås skaloveraller bra tycker ni? Kostar?
    JAG TYCKER DOM E HELT OK!
    159, för stl 98 och 179 för stl 74...
  • passau
    Pruseluskan skrev 2010-04-15 09:13:11 följande:
    dem är rätt så små i storlekarna tycker jag...Men klart prisvärda, tror dem ligger på 179kr eller liknande Behöver nog en 104, för visst är dem rätt så små i stlk?
    min dam har 98/104 i vanliga fall men d e rätt mkt häng i grenen så d funkar*L* dom är ju heöt sluitsålda så jag resonerade hellre en med lite häng än ingen alls
  • passau
    passau skrev 2010-04-15 11:53:26 följande:
    min dam har 98/104 i vanliga fall men d e rätt mkt häng i grenen så d funkar*L* dom är ju heöt sluitsålda så jag resonerade hellre en med lite häng än ingen alls
    skulle fortsatt med att jag plockat bort rätt mkt 98 kläder idag...
  • passau

kräks på maken idag med... eller på hans jobb... nu är han hemma 1dag/v.
    jobbar heltid i sommar, (förutom sem) å sen 80% till hösten igen... jag jobbar den dagen han är hemma och en del hemmifrån med för att det inte räcker...

vi skall hela familljen (15 pers) åka till Thailand under jul/nyår, maken har sökt fp men får inget besked, idag när jag ringde och påminnde honom, kunde han få ledigt OM han jobbade 100% under hösten... för det är inte lätt att vara borta 1dag/v...

va fan! jag jobbar ju 50% på 1dag/v!!!

så jag skrev ett sms å sa att antingen löser han det eller så är han hemma heltid i höst! så jobbar jag! blev så jä---a vansinnig! dessutom tjänar jag mer, så så sätt hade det varit bra! vet att han inte vill vara hemma mer... men nu är jag på krigsstigen!

eller så tar jag damerna och flyttar å skiter i honom. basta! (det är rätt mkt så här... alltså att jag tar ansvar och han flyter med...)

man kan säga att jag curlar maken till allt, men nu är det slut!

ska laga mat till mig och tjejerna idag och sen kan han laga/äta va f-n han vill!

• passau
    Fröken Småland skrev 2010-04-15 13:55:29 följande:
    Ooops... Glad att jag är en bit bort
    d e bara han jag e arg på

gäller att skilja på person och person!

e du sugen på fredrikshamn över dagebn?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11