Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-04-13 10:13:07 följande:
    Frk S, du som har koll på det mesta. Tror du man kan skicka ett topset med DHL:s mediumpaket? Jag har aldrig skickat med DHL så jag har liksom inga referenser.
    Jag har inte skickat med DHL på superlänge och den gången jag gjorde det var när jag sålde typ 4 kilospaket med kläder. Då gick det med nöd och näppe att trycka ned i en L-kartong. Men häng kvar så skall jag kolla vad mina Schenkerpaket har haft för mått.

*springer in på Tradera*
  • Fröken Småland

Jag hittade en notering om ett canvas-toppset som jag skickade med Schenker och det hade måtten 36*22*12 och vägde under 0,8 kg. Var det till någon hjälp?

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-04-13 10:37:16 följande:
    Inte det minsta. *fnissar* Men tack ändå. Topseten i fleece är ju rätt skrymmande så jag misstänker att det inte funkar med ett small paket då dhl skriver "tex för en ipod eller en parfymflaska och ett par solglasögon). Medium ska rymma 10 vinylskivor eller ett par jeans och en handväska. Jag trooor det ska funka. Viktmässigt blir det rätt iaf.
    Jo, men det skall nog vara lagom. Med tanke på att en kasse kläder fick plats i ett L-paket och fleecen är väldigt tacksam att trycka ihop.
  • Fröken Småland

Asereht: du efterlyste ju blått tyg som passar till din blå bas, vad sägs om Marimekkos blå? Jag tycker det är jättefint till En sån sufflett och ett överdrag i vit frotté, yammi!

• Fröken Småland

Sarahl: Dricka mer, vila mer och amma mer. Enda som hjälper. Tänk på att du skall producera 1-1,5 liter mjölk per dygn till lillfisen så se till att bälga i dig ordentligt med dryck och räkna cola och kaffe som "minusdryck", dvs kompensera med minst lika mycket vatten extra.

• Fröken Småland
    passau skrev 2010-04-15 13:07:36 följande:
    kräks på maken idag med... eller på hans jobb... nu är han hemma 1dag/v.jobbar heltid i sommar, (förutom sem) å sen 80% till hösten igen... jag jobbar den dagen han är hemma och en del hemmifrån med för att det inte räcker...vi skall hela familljen (15 pers) åka till Thailand under jul/nyår, maken har sökt fp men får inget besked, idag när jag ringde och påminnde honom, kunde han få ledigt OM han jobbade 100% under hösten... för det är inte lätt att vara borta 1dag/v...va fan! jag jobbar ju 50% på 1dag/v!!!så jag skrev ett sms å sa att antingen löser han det eller så är han hemma heltid i höst! så jobbar jag! blev så jä---a vansinnig! dessutom tjänar jag mer, så så sätt hade det varit bra! vet att han inte vill vara hemma mer... men nu är jag på krigsstigen!eller så tar jag damerna och flyttar å skiter i honom. basta! (det är rätt mkt så här... alltså att jag tar ansvar och han flyter med...) man kan säga att jag curlar maken till allt, men nu är det slut!ska laga mat till mig och tjejerna idag och sen kan han laga/äta va f-n han vill!
    Ooops... Glad att jag är en bit bort
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-04-15 14:10:04 följande:
    d e bara han jag e arg på gäller att skilja på person och person!e du sugen på fredrikshamn över dagebn?
    Aldrig i livet! Inte en endaste minut extra på de där Stenabåtarna, vi åker sex-tio gånger per år och döööör av tristess varenda gång. Fast nästa gång har vi en gratisresa (bonuspoäng) och det är inte fullt lika illa med 4,25 timmar tristess om det inte kostar 2.000
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-04-15 17:37:49 följande:
    Gah,. Är det någon av er som vet om det går att få tag på blått tyg med hjärtan på? Hjärt-storlek ungefär som det bruna med hjärtan som de flesta av oss haft???
    Ingen aning. Antar att du kollat med de "gamla vanliga"? Jag kan kolla på Furulunds nästa gång jag kommer till Borås.
    passau skrev 2010-04-15 17:53:29 följande:
    tänkte inte på d men då har du inte så trevligt sällskap som oss
    Ni kan väl hänga med nästa gång vi åker Varberg-Grenå? {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11