Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-07-18 23:16:50 följande:
    Prus: jag svarar åt Riskiflickan; skulle nog tro att
    de har läst receptet men saknar några ingredienser

UJ:n gav jag 1200 kr för med beach/lime-klädseln. Lagom . Sen har jag redan köpt till en gräsgrön och en Coco för sammanlagt 450 kr *nöjd*

Bild kommer när vi kommer hem igen.
    *skrattar åt kakbaks-förklaringen som jag faktiskt inte alls blev så mycket visare av*

Väntar med spänning på bilder på kärran.
    Vilken årsmodell är det?
    Vilken vagn är med på semestern? Hade uj med till öland förra året. Iår blir det pippivagnen (Nifs fd.)
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-19 09:29:58 följande:
    Nää, fiiin!
    Pruseluskan skrev 2010-07-18 21:46:27 följande:
    oooo, spännande är det på g som på jäsning eller i setta deg fas?
    *garvar* Du är ju för rolig med dina uttryck!

Vemund har hållit mig vaken sen halv 7 efter att ha väckt mig ett par tre gånger sedan han somnade vid 1.. *suck* Vart tog min lilla söta sova-hela-natten-bebis vägen? Obestämd

Någon som har hört från Lindadjo? tänkte hur det går med hennes "bakning"...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-07-19 12:18:37 följande:
    Prus: jag menar att Riskiflickan och Riskipojken mest snackar om saken. Till hösten är det skarpa skott som gäller (sorry Riski att jag svarar för dig men har jag nu börjat...)

På semestern är UJ:n med den här gången. Det är en 05:a men med det säkra handtaget. Nu skall jag bara jaga ifatt en sisådär tio klädslar till den î?. Och på onsdag kommer min Chicco 
    allright...

Imorgon åker vi över till åland, och på onsdag åker vi vidare till"Robinson ön" som min mormor är född på. Den ligger verkligen mitt ute i ingenstanns. (Finlands yttre skärgård) Jag var där med Tuva och mamma sommaren 08 när T va 3 månader och min mammas america-mostrar (utvandrade) va där och den ena kolapsade vår sista morgon, det dröjde 45 min för ambulans helikoptern att komma från åbo...... då kännde man sig inte jätte matcho....
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-07-19 20:05:47 följande:
    Tack för tumhållandet ni som höll de Här är nya fyndet: www.blocket.se/sodermanland/Phil___Ted_syskon... Mycket bättre skick än vad det ser ut och promenadavstånd att hämta den.

Sålde dessutom både den älskade Nitron och Scootern mindre än 5 minuter efter att annonsen var ute *nöjd* Nu ska de bara levereras också, men det blir när vi åker till min mamma nästa gång. Smidigt att köpa och sälja i närområdet.

Apropå Vibe så var jag också tveksam eftersom den känts sååå tungstyrd, men eftersom jag tyckt att den är klart snyggare än sport så ville jag testa (särskilt till det priset) och jag är förstummad, men den är MYCKET lättare att svänga/köra med än var sporten var med bara ett barn i.
    Halloj, nu är jag tillbaka på fast mark

Och ligger cirkus 7mil efter i tråden. Nått nytt ?
    Ser att du blivit med PT Nif, grattis! Vilken färg?
    Så nitron fick lov att flytta så snar, why?
  • Tant Pruselius

zasata skrev 2010-07-19 20:58:00 följande:
    kan man färga uj tyget i maskin?
    man kan färga med panduros textilfärg, jag gjorde det på min solblekta coco-klädsel.
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-07-21 22:23:09 följande:
    Vi köpte ju tillsist privat. Visste ju att det fanns en viss risk, men Toyota är ju kända för att ha rätt bra bilar och trodde faktisk i vår blåögdhet att den skulle hålla längre än 2 mil. Alltså maken var sååå noggrann när han kontrollerade allt och körde ju runt en del innan osv. Vårt gick på 12000 för rep... Sura pengar..
    fy! då blir man inte glad!

Vår volvo har lite grejer som ska fixas av bilfirman vi köpte den från, samt så ska vi få 2 nya fäljar till s-däcken.
    Men först ska vi 2v till Öland så det får bli efter... inget som krisar (hoppas man i alla fall)
    Riskiflickan skrev 2010-07-22 09:35:41 följande:
    Fr S du har bra koll på oss

vi måste alltså vänta till hösten med bebisverkstad pga mina mediciner för min RA.... ett väldans planerande när man måste sluta med medicinen flera mån i förväg innan man ens får försöka
    RA ? Förlåt min nyfikenhet men det har jag helt missat....
  • Tant Pruselius
    Thulo skrev 2010-07-23 19:34:51 följande:

Tjapp nu får jag äntligen använda bebisens vagnar     efter att ha fått nästan bara sitta still och vilat pga mitt höga bl.tryck så är han äntligen här ♥.
    men jisses vad han förbrukar blöjor och kläder han är så smal att blöjorna läcker. Hade ju räknat med en stor bebis då storebror som fyller 3 år imorgon vägde 4090 medans den här bara vägde 3090 är stooor skillnad han drunknar i strl 50 och jag som inte hade skaffat  så mycket i den strl   
    Grattis!
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-07-26 09:59:06 följande:
    Visst var det några av er som köpte bärbara dvd-spelare? Vad rekomenderar ni till ett vettigt pris? Jag tror inte att den kommer bli så välanvänd, men vi ska åka till Finland och vara där i en vecka och det är dels lååååång bilresa och så kommer vi bo i en liten trång sommarstuga så allt för att hålla vilden i schack måste planeras.
    vår köpte vi på Kjell c/o, för 599 istället för 999, den är helt ok.
    Frk S tror jag köpte från Elgiganten tror jag och var väll nöjd(?)
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-07-26 14:19:10 följande:
    Long time no see Asereht. Du är ju gammal UJ-räv; vet du vilka årsmodeller det är på följande klädslar?

Matrouschka
    Fifties
    Baroque
    Shirts
    Coco
    College
    Tartan

Och vet du möjligen vad den orange/rödrandiga heter?
    min uj 08 hade coco-klädsel
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11