Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-07-26 14:54:55 följande:
    Nu ska vi se.....

Baroque 07
    College 07
    Coco 07
    Shirts 07
    Fifties (limited) och Matroushka (limited) 06/07 (står så på annonsen som jag har kvar )
    Tartan (limited) 05

Orange/rödrandig? Menar du Stripe som jag har postat bild på tidigare? Den är orange/rosa/beige/brun. Den är från 05 och var limited tillsammans med Flower Power och Ping and Soda (rosa/orange).

06 var det Beach lime (också en av mina favvosar) och Blue Cabana (marin med randiga sitsar som beach lime), men den har jag inte sett i sverige öht.  Där kom väl också Fashion Victim och den svartvita med hundtandsmönster vars namn jag inte minns. Minns dock att den hade vitt chassi och att klädseln var snygg.

Jag kan ha fel om någon men så har jag iaf sparat bilderna i mina mappar och en del färgkartor finns det ju årtal på.

Efter 07 har jag noll koll.
    den med vitt chassi hade väll pepitarutig sits och innuti sufflan? *försöker minnas* Påminner påtok för mkt om mina kockbrallor för att jag ska gilla den
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-07-26 18:56:11 följande:
    Emil är jättefit var jag lite inne på till Leo.. Emil och Elton ville jag ;)
    elton är ett favvonamn även här ! Och milo
    zasata skrev 2010-07-26 19:52:17 följande:
    min

min nya vän, lite solblekt mest vid sittdelen, och lite rostig jag håller på att få bort, men dom körde den till Göteborg, och fick den för 500kr regnskydd, myggnät och parasol ingick.
    grattis!
    Asereht skrev 2010-07-26 20:20:32 följande:
    Jag gnällde ju för ett tag sen om en sak som inte dykt upp och en säljare jag inte fick tag i. Jag fick tag i säljaren och vi har haft regelbunden kontakt ett tag nu men tyvärr har inget paket dykt upp. Hon bedyrar att hon skickat men jag har inget fått. Tänkte att det kanske var en avi som kommit på avvägar men då kommer det ju en påminnelse till slut, inget sånt heller. Så jag får känna mig snuvad på ett topset.

Vi har till slut kommit överrens om att hon ska betala tillbaka halva summan. Hon menar ju så klart på att jag lika gärna kan ljuga om saken som att hon gör det och det har hon ju rätt i. Så vi kör halv förlust var. Inte kul alls det här. Men jag tror faktiskt inte att hon ljuger, jag har köpt av henne tidigare och fått grejorna utan problem. Därav att jag kände mig trygg med att handla av henne igen.

Jag har köpt och sålt på Tradera i 6 år och bara en gång har det hänt att ett brev/paket kommit bort och då var det ett som skulle till mig och som jag betalat 30 pix för. Trist men ingen större förlust. Det här känns lite mer. Det var ju några hundra den här gången, och så kännder jag mig så snuvad på min fina pimpade bugga. *snyft*

sånt där är aldrig kul... Va var det för färg på topsetet?

Jag har blivit "Lurad" på en skötväska och 2 uj klädslar över nätet. Uj klädslarna var av samma säljare (på en gång) och där anade jag oråd, skulle följt min magkännsla men hade affären "gått i lås" så hade den vart super.... hmmm.....

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-07-27 10:58:37 följande:
    Pruseluskan: Välkommen "hem"!  

Jag har just en solblekt Coco, hur färgade du den? Svampade på eller i tvättmaskin? Har den varit tvättäkta efter det, jag är livrädd att den skall fälla om det regnar lite.

Du har möjligen inte Marimekko-dynan kvar? Drömmer 
    tack! Känns bra
    Tyvärr inte, men den beställdes från - http://nelloli-nelloli.blogspot.com/search/label/sittdynor

Jag svampade på färgen, hade den ute i regn/dugg väder och då fällde den inte... men jag tvättade den aldrig efter tog en fuktig trasa och torkade av den....
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-07-27 12:29:56 följande:
    Nu har jag pratat med kommunen/barnomsorgen igen så nu är jag på dåligt humör. F*n vad jag hatar att försöka få rätt i sak mot kommunala paragrafryttare. De menar bara på att det ligger i vårt intresse att kolla så att informationen vi får är korrekt. Medan jag menar på att man självklart tror att informationen man får från förskolan stämmer. Samtidigt vill jag inte helt hänga personalen där eftersom jag gillar dem och hela skiten är ett stort missförstånd (förskolepersonalen alltså). Jag är så jäkla less!
    va ha hänt?
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-07-27 15:04:46 följande:
    Tack. En Svart Vibe med röda sittdynor. Nitron fick lov att flytta eftersom den blev lite i kortaste laget när E skulle sova. Använder vagnen mest sena kvällar när han somnat så det är viktigt med bra sovutrymme.

Låter bra att du är nöjd med den från Kjell&Co, har funderat på den. Priset tilltalar smålänningen i mig
    zasata skrev 2010-07-27 20:41:21 följande:
    vad har kjell för något?

hittade inget på lindex.

men köpt massor på cb.kids i ett par omgångar.. och på lite andra ställen.
    tipsar om stävlarna på CB!
    bra portabel dvd spelare

Jag funderar starkt på en Iphone 3gs, hur många Gb har ni? frk s assse? nån mer? Vit/svart? hjälp!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 08:24:16 följande:
    Nif: skulle inte en sån där dansk mastodontliggvagn vara något för dig? Såg en billig på loppis häromdagen.

Visst kör dem på liggvagn till 1åringar i danmark? *kollar med experten*
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 09:11:10 följande:
    Jag har en "äldre" 16 GB iPhone. Har nog utnyttjat 3 GB kanske men jag har inga filmer eller musik på min. Min man har en 32 GB 3GS och har också utnyttjat ytterst lite av dem. Vilken storlek du skall välja beror i hög grad hur du använder den men man skall komma ihåg att det inte går att utöka i efterhand.
    har du svart? skal?

Jag vill helst ha en vit, tror jag, men det stör mig att dem är svarta frampå. Den nya 4:an som kommer på fredag, då är den vita även vit frampå.... men den kommer nog att kosta också....

ska nog slå till på en 16gb, behöver inte mer. Har ju min 4GB  ipod och utnyttjar endast typ 2gb så 16 borde räcka gått åt mig...
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-07-28 09:23:52 följande:
    Var det någon som hade fler bra tips på bra saker att ha med att roa världens vildaste barn med?

Smålego, pennor och papper, dvd-spelare har jag tänkt... men sen står det still.. Några "gubbar" att leka med är nog självklara då det är favoritleksaken.
    såpbubblor , "väg"kritor  och plastbåtar att leka med i vattten har räddat vår semester och dockvagn.
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 09:37:02 följande:
    Om du har råd: kolla efter en iPod touch till er båda. Finns massor av spel som han kan fixa. Eller en gameboy eller motsvarande, har dock dålig koll på vad såna kostar. Skall fundera lite till och se om jag kan komma på något billigare och mer pedagogiskt förslag
    ipad?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 12:04:52 följande:
    Prus: jag har en svart med mjukt silikonskal. Om du vill få din iPod adopterad så vet du var det finns ett kärleksfullt hem...
    , är det intressant med en "gammal" turkosblå Nano 4GB?
    Är silikonskalet svart ?

Blir nog en svart iphone 3s 16GB för mig imorgon, om telia har någon som ligger och "skräpar". Vad har ni för abonemagn på era?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11