• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-10-04 16:36:14 följande:
    www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...

Finns även för vuxna, så man slipper äta varje dag.
    Tipsar även om Semper magdroppar som kan hjälpa till viss del www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...
    Finns även i tablettform

Självtest, men hört att glutentestet inte är hundra, men det är väl som med alla test, inte hundra.

Första länken innehåller alltså "samma" som magdropparna. Och ska tydligen funka att äta vanliga mjökprodukter om man är laktosintolerant.
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-10-04 16:18:59 följande:
    Vi ska förmodligen kolla med blodprov om Vemund är glutenintolerant, men kan man alltså kolla laktos med blodprov också? *hade ingen aning* Vi börjar fundera över om Vendel är laktosintolerant, för han kan fisa så fult och bajsar riktigt löst, speciellt om han ätit glass.. (Det finns ju iofs så sketans mycket annat skräp i glass också, men vi kan ju börja med laktos.) Vemunds läkare ska ringa imorgon så jag ska fråga om Vendel också då.
    Får han inte i sig gluten så kommer det nog inte visa även om det skulle vara det...  Men jag tror mer på veteallergi, som jag sagt... *tjatig*
    Dricker Vendel vanlig mölk? Han har ju och brås på annars.
  • Kavat
    sarahl skrev 2010-10-04 21:41:59 följande:
    Måste få fråga en äcklig fråga.

Hur har era barn det med mask i magen. Har de haft det? o hur är det med övriga familjen o ni vuxna!

Oscar klagade lite över att det gjorde ont i rumpen ikväll när han skulle gå o sova. JAg kollade o mycket riktigt där kröp ett äckligt kryp! Vi stoppade i honom 2 tabletter med Vanquin.

Jag är nu orolig att vi andra får det o även lilleman. Hur får man i en 6 månaders en tablett?
    Min dotter hade för ett år sedan. Bara hon vad vi vet. Vi stoppade i oss tabletter även om vi enligt sjukvårdsupplysningen inte borde utan symptom. Men det började ju klia överallt typ... Drömmer

Vanquin finns i flytande form också.

Se till att tvätta allt i 60, tvätta händer, tvätta tvätta!
  • Kavat

Om någon ser/har framhjul (de små svirvel) hojta!! Fan, vad surt. Fotade Geckon och upptäcker att plasten spruckit på ena hjulet, toppen, mellan där man klämmer när man ska av hjulet. Och det var inte sönder när jag gjorde rent den (för ett halvår sedan... Skäms)

• Kavat

Vilken skillnad det är på service och leveranstid... Beställlde från Blingo för snart 3 veckor sedan som kom idag. Och då är det fel storlek på en grej! Så då får jag fylla i en massa papper och bemöda mig med att skicka tillbaks för att de gjort fel. *sur* Så nu vet jag inte om jag ska behålla ändå för att jag inte orkar.

Beställde från guppi i måndags kväll och det var framme idag. Snabbt! Har inte hämtat ut det, men hoppas det är rätt.

Annars så missade jag 2 månaders läkarbesöket idag, men hon ringde upp så jag åkte på stört och liten blev godkänd. Sen har jag lämnat en himla massa papper på dagis om allergier.. Fy f-n vad det är tråkigt och jobbigt. Men nu är det klart, bara ansökan till vb kvar.. Blå!

Fick även sytt om nytt kantband på sonens "kalla filt". Han har en filt från Lindex, vit med ljusgröna och ljusgula ränder samt elefanter på ena sidan som han älskar. Den är med honom hela tiden och var helt söndertrasad i kanterna. Så jag räddade den ett litet tag framöver genom att sy på nytt kantband. Önskar att sådana saker kunde köpas nu, alltså att filten fanns kvar. Helt hopplöst, för den trillar snart sönder i bitar och skiljas från den kan han inte. Frågan är hur det funkar om man nu fått tag i en likadan. Den hade säkert inte varit lika poppis..

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-10-06 16:53:21 följande:
    Här är den. Lite tråkigt innerfoder bara, bajsgrönt. Skulle varit riktigt läcker med råååsa
    Nice! Hm, kanske behöver man en Lodger...

Apropå vill ha. Det ligger en grön lurvoverall från Småfolk i stl 56 på T nu. Jag hade köpt den om det varit stl 62 men nu blir den ju lite för liten...
  • Kavat

Ja, båda våra barn är filtgalna, liksom deras mor..

Behöver verkligen sy dagisväskor nu. Fick aldrig sytt någon sist till dottern och ja, nu så ska hon ha rosa... Det hade hon ju gärna fått (eller i alla fall till viss del) om jag haft.
    Hittade ett jätte fint retrotyg i garderoben som jag älskar som jag tyckte hade blivit en toppenväska till henne... Men nähä, det dög inte. Har ju fler att välja på så det känns onödigt att köpa, så vi får se vad vi kommer fram till.

Jo, hur var det nu. Vet att Asereht sydde och även Angel. Sydde ni efter Knåpmoderns mönster? Tips?

• Kavat
    Lindadjo skrev 2010-10-07 18:27:35 följande:
    Igår gav jag bort den ena filten jag sytt till min kompis dotter, hon blev superglad. Både dottern och mamman

Den andra, precis likadana, fast lite tjockare filten, ska gå till min kompis lilla nyfödda pojke. Tänk vad härligt det är att ge bort grejer
    Underbart! Vilken fin filt!!!  Och vilken snygg tjej! Solig
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11