Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Nif: tack för tipset om overall. Smålänningen i mig blir ju alldeles exalterad över priset men jag vet inte med mönstret? Har du möjligen någon IRL-bild?

• Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2010-08-17 18:55:58 följande:
    Och precis i lagom tid!!! Imponerad!!!
    Är det lagom tid? Jag tänkte vänta en månad till men kände att jag ville bli av med det innan skolan drar igång på allvar.
  • Fröken Småland

Vad snäll du är Nif! Lite finare IRL än på produktbilden. En skaloverall är det alltså? Kan man beställa från hemsidan? Eller skall jag tvinga Asereht att köpa till mig? Vad tror du den väger?

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-08-17 20:31:34 följande:
    äh, jag vet var det finns en ännu finare brun med många tillbehör
    Fröken Småland skrev 2010-08-17 19:19:11 följande:
    Är det lagom tid? Jag tänkte vänta en månad till men kände att jag ville bli av med det innan skolan drar igång på allvar.
    jag har börjat leta efter det som fattas här hemma isf. så jag tror det är tid, den gråa sommaren gör nog att folk är något tidigare än andra år kanske?
    Låter ju lovande

Men vad menar du med grå sommar??? Vi har haft ca två regntimmar under min mans fyra veckor semester
  • Fröken Småland

Åh, jag önskar att Lindex och H&M och de andra lite billigare klädkedjorna skulle vilja ta in en massa manchesterbrallor i härliga höstiga färger med mudd upptill och nedtill, enligt principen H&Ms "mysbrallejeans".

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-08-17 21:04:34 följande:
    va???! menar du allvar?? alltså, de senaste snart fyra veckorna har det regnat minst varannan dag och då med besked. Varje dag har varit grå och blåsig, med lite tur har det brutit upp i nån enstaka soltimme var fjärde dag eller så Obestämd Visst, vissa dagar har varit varma, men då mörkt grå och kvavt varma med luftfuktighet på över 95%. många dagar har legat kring 14-17 grader ju!
    Innan detta blev regel med varje dag de senaste veckorna hade vi nån vecka med några sånnadagar med kvavt grått med eftermiddagsregn, fast varmare.

Vi åkte ju tom. härifrån till kolmården och då var det 12-14grader, skarp vind och spöregnskurar hela dagen!

En av de finaste dagarna på denna sommaren var när vi var nere i dina trakter och hämtade hunden! Då satt vi mest i en bil, gamla bilen utan AC dessutom Skrikandes
    Oj, jag tror vi har haft jättetur som hade regn en morgon i husvagnen när vi åt frukost men sen sprack det upp. Under hela juli hade vi inte framme regnkläderna, de följde med husvagnen men låg under en av stolarna i oöppnad påse. Sista två veckorna har det förstås varit lite regnigt men varmt emellanåt. Bästa sommaren ever ju
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-08-17 21:07:23 följande:
    har sytt sånna till stora som ju börjar fritids/förskoleklass nu, ska faktiskt sy några fler till alla barnen

Imorgon ska jag till fritids och ha en skola in mamma/dotter-(mest mig troligen) timme. Sen på torsdag börjar skola för mig så då börjar allvaret!
    Sa jag att jag lyckades pussla mina tider så dottern bara är på fritids två dagar *3,5 timme i veckan? Är nöjd över det, det räcker utöver skoltiden!
    Hur får du till det nu när du pluggar fr.s?

Oj det var fina tider ni fått till! Jag har ingen aning ännu hur mitt schema ser ut med föreläsningar men min förhoppning är ju att Maja skall kunna komma hem med bussen som vanligt efter skolan, dvs inte gå på fritids alls. Får se om jag måste utöka tid på lilleman (15 timmar nu) men Maja är ju inte i vägen även om jag skulle ha en föreläsning/videokonferens så hon kan lugnt vara hemma även vid såna tillfällen. Hoppas också på att min mamma skall kunna hjälpa till att hämta lilleman vissa dagar så man kan vara effektiv när man väl fått upp farten och slipper avbryta för att passa dagistid.

Vad var det som Zasata länkade till? *nyfiken och svär över min söliga uppkoppling*

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-08-18 15:39:53 följande:
    Bara att säga till men jag kan inte komma in till stan förren på lördag (tidigast fredag).

Jag bestämde mig faktiskt för att satsa på en då den var så billig och lite snyggare på Nifs bild också Om du har möjlighet så skulle jag bli jätteglad om du kunde köpa en till mit i strl 104 eller 110 som reservplan men så långt upp går de nog inte i storlekarna.

Vi kan ju kvitta det mot gamla business

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-08-18 16:46:23 följande:
    Nää, men Lindex har en som är sjukt fin. Med pandor inuti (har jag för mig)
    Är det den som finns i brunt, blått och grönt? Jag hade den bruna och den blå förra året och blev alldeles knäsvag när jag såg den gröna på webben. Måste ta mig till Lindex asap!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11