Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-02-15 10:47:54 följande:
    Jag tycker det är så meckigt men jag ska testa med beesuffletten sen. Sedan om man vet att det finns mönsterdelar att tillgå så blir man ju lite lat. Det som är grejen är ju att fleece drar sig lite och beter sig annorlunda än stumt tyg så det behövs lite korrigering. Det är det jag håller på och vill fixa med. Jag vet ju vad som inte blev bra på den första suffletten och då vill jag anpassa mönstret så att jag slipper tänka om varje gång jag ska göra något, jag lär ju inte sy i fleece iaf. *s*
    Nä, fleece är svårt, det har jag oxå märkt. Det är ju lättast att sy i stumma tyg, helt klart.
    Gjorde du din första suflett i fleece? Trodde den var i bomullstyg.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-15 10:48:41 följande:
    Lindadjo - Du gillar fortfarande retro va?
    Älskar retro
    Tant Pruselius skrev 2011-02-15 10:52:23 följande:
    duuuu.... pratar du norrlänsk då? Favvo-dialekten!*dyrkar*
    Ja, fast jag blev lite ledsen när jag pratade med en gamal god vän på telefon för några dagar sedan. Vi har inte pratat på något år, och hon påstår att jag ändrat min dialekt Jag trodde inte det.
    Kan dock tillägga att vi inte har någon breeeeed norrlänsk dialekt i malmfälten, det går lite åt det rikssvenska hållet... men självklart hör man ju att jag är från norrland
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-15 11:01:56 följande:
    Nej, men mönstret är avritat från en sprättad fleecesufflett, iom att fleece drar sig så blir ju mönsterdelarna lite annorlunda än de skulle varit ifall det varit canvas. Därav att jag måste korrigera mönsterdelarna för att slippa det där "sagget".
    Aha, då är jag med...
    Ska de där snörerna man fäster sufletten med vara i resårband? Mina är stenhårda på frogen, och jag trodde först att det är resårband som blivit stela bara, men nu känner jag ju att fleecesufflan som Fröken småland oxå har hårda band? Har de oxå torkat? Eller ska de vara hårda?
  • Lindadjo
    Thulo skrev 2011-02-15 10:52:16 följande:
    Åh *ställer mig på kö för cam suffla*   tror det var sån jag kunde ha om jag skaffa grejer jag med till min Gecko
    Ja, nu har jag lärt mig. Har man en frog räcker det med spännerna, har man en gecko får man skaffa spännen och bågar, så funkar camsufflan där med

Se... jag lär mig
  • Lindadjo
    Lexis skrev 2011-02-15 11:24:25 följande:
    Hejsan allihopa! Bvc avklarat, fisen växer så de knakar o hon tyckte inte att jag skulle oroa mig för min lilla tjockis. :) Var och tittade på barnvagnar också, får bara mer o mer ångest för varje dag som går och klumpen happy längtar jag efter att bli av med! Jag e rätt uttråkad, de e städat, E är mätt och sover, har pluggat o gjort allt. Vad gjorde ni när ni gick hemma? Så sjukt rastlös...
    Det måste vara din ålder ... jag kan gärna sitta och göra ingenting, utan att för den delen bli uttråkad eller rastlös. Snarare tvärt om, jag njuter....
    När jag gick hemma så var jag mycket på öppna förskolan, älskade att vara där. Prata med andra mammor, och låta barnen leka. Kommer nog försöka gå dit med den nya oxå, ska bli intressant att se om det ändrats något sen jag var där sist
    Det finns inget sånt du kan gå på? Det är ju ett bra sätt att träffa andra mammor. Kanske någon du kan börja umgås med, när de andra polarna är upptagna på skolan?

Och så syr jag så klart... har knappt sytt nånting sen jag började jobba, för tiden räcker inte till. Så jag ser fram emot att kanske få lite sytid ibland med, och favoriten är ju då barnvagnar

Du har väl inte sett de jag sytt om tidigare
    här är min favorit:
    Klar!

och den såg ut så här innan jag tog tag i den:
    Blä, skulle aldrig sätta mitt barn i den vagnen.

Kan då tillägga att jag innan jag blev mammaledig, inte ens kunde fålla gardiner
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-02-16 07:10:22 följande:
    Förresten läste jag precis något häftigt. Lindadjo: finns det bedövningsvätska till ömma bebisgommar på Apotek i Norge? *kräver utredning*
    Vet ej, för jag kan ärligt säga att jag aldrig går in på några apotek i Norge. Inte för att jag har nånting emot norska apotek, men när jag slutar jobbet vill jag bara hem direkt

MEN!!! Jag har en gelé till Z som jag använder när han får afte, vilket han ofta får. Varför han är utsatt för det vet ingen, men den gelén är iallafall smärtstillande, måste väl funka lika bra på ömma bebisgommar? Och den har jag köpt på apotek i sverige.
  • Lindadjo
    Nifelheim skrev 2011-02-21 17:32:23 följande:
    En helknäpp fråga som jag säkert frågat förut. Behöver man "lära" pojkar att stå och kissa eller kommer det naturligt med åren? Alltså, jag är ju ganska glad så länge han sitter ner, men tänk om han blir retad på dagis eller så för att han gör det Förvånad
    Ute står de och kissar, inne sitter de Det är så det ska vara, och så gör pappa oxå.
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-23 11:13:13 följande:
    alltså VAD har dem gjort med sufletten ? www.blocket.se/stockholm/Barnvagnar_32263844....
    Alltså, det hade ju kunnat vara liiiite coolt, men då skulle ju pälsen gått hela vägen ner, inte bara suttit uppe på "toppen". Den får betyget URK av mig!!! (säger hon som hade allvarliga planer på att sy pomponband runt suflettöppningen )
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11