• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Någon som nyligen köpt tvättmaskin? Vad ska man ha om man inte vill laga/strulig maskin.
    Miele? Men de är nog 3-4000 kr dyrare än t.ex cylinda.

Köper ALDRIG whirlpool igen för övrigt..

• Kavat
    Tant Pruselius skrev 2010-10-20 15:05:39 följande:
    är det normalt att ha massor med samandragningar av att bara stå upp mer eller mindre ? (v 20)
    eller skit i normalt, är det ofarligt?
    Gör de ont? Jag skullke kollat upp med bm.
    Jag har haft mycket, mer ju fler barn jag fått, utan att det varit någon fara, men gör de ont ska det absolut kollas upp.
  • Kavat

Jag är inte i närheten av angel, men jag spontanshoppade en tvättmaskin idag. Skulle från Öppna Förskolan till Coop och så ligger det en affär däremellan med tvättmaskiner bla. Liten hade somnat så jag gick in och så hade det en av maskinerna vi var sugna på till kampanjpris! Nice! Så på tisdag så har jag en ny och fungerande tvättmaskin! Tjoho!
    Det blev en Miele med skontrumma och upp till 7 kgs tvätt och 1600 varv. NÖJD!

Men usch, vad liten har kräkts idag. Jag stinker. Så nu ska jag nog hoppa in i duschen. Även om man har filt och annat som han spyr på så träffar han inte alltid den. Varit iväg hela dagen också så hade bara med en filt och ja, den är långt ifrån fräsch... Får se om jag ska försöka få på en tvätt, tar ju en kvart innan den funkar typ, eller så får det vänta tills imorgon... Guuuu, vad skönt, det är helg (maken ledig på fredagar!) Tjoho!

• Kavat
    Nemia noj skrev 2010-10-22 11:17:00 följande:
    Jag blir bara Sååå trött på de dagis vi har nu! I natt har lill tjejen var dålig igen, så sambon ringde dagis i morse o fråga ÅTER igen om dom ger henne mjölkproteinfritt, då fick han till svar att de var laktosfritt igår de hon drack, och maten var inte mjölkfri alls, för de hade köket sagt att de gick bra o äta.... Men va FAN... När man lämnat in läkarintyg på att hon inte får varken äta eller dricka något alls med mjölkprotein i, så ger dom henne laktosfritt o vanlig mat och dessutom skylle på att köket sagt att de är ok...

Nee ska bli sååå skönt o få byta dagis på dom. Skrikandes
    Demon
  • Kavat

Älskar höststormar! Liten sov från 20.30 till 04.00, ammade och somnade om till 07.00 då jag misstänker att han väcktes av barnen. Fantastiskt! Tänk vad fort det kan ändras från att sova en timme mellan amningarna till det här!
    Har helt tagit bort vitlök och paprika, chili ur kosten (plus allt annat då...) Men vet som sagt inte vad som gör vad längre, men upptäckte att varje dag med grillkrydda så sov han skit...

Asereht, har inte brevlådan varit snäll än?

• Kavat
    Asereht skrev 2010-10-22 11:43:21 följande:
    Jag väntar fortfarande. Maken glömde posten i bilen och jag var så trött så jag lade mig tidigt. Märkte sen att den inte kommit in men då sov maken. Så han har posten med till jobbet idag.
    Demon
    Du lär få vänta... Nu kom det tillbaks... Har du flyttat? "Adressaten okänd"?????
  • Kavat
    Lokatt skrev 2010-10-22 14:22:49 följande:

nu har vi nog lyckats låna bil tills i morgon, men det är en vanlig... vi har ju tre bilstolar och det är airbag fram..

Nif du som kan stolar, går britax freeway att sätta i mitten bak?  Ska åka till vår bil som är inlämnad på lagning och kolla instruktionsboken sen, men tänkte om du hade koll?

Åh, vad krångligt och dumt, är inte meningen att jag ska tävla verkar det, när första risken att hunden var sjuk gick över eftersom vi åkte till vet. så snabbt, ja då kommer nästa hinder.

Vet ni vad de serverade till lunchi dotterns skola, risgrynsgröt och mjukt ljust bröd, snygg lunch Skrikandes

Men är inte stora så stor att hon sitter framåtvänd än? Kan hon inte sitta fram då? *ingen aning, utan fundrar högt*
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-10-22 14:09:37 följande:
    Kavat, nej vi bor kvar. Skumt. Inboxa så ska vi se om det är någon siffra eller nåt som inte stämmer.
    Eniro... de har ju en siffra fel på sista siffran i postnumret och elak postgubbe som inte orkar bemöda sig när allt var rätt i övrigt. Jag har ju skickat fler gånger till samma adress och då har det kommit fram.
    Men varför har Eniro fel sista siffra dessutom?

Bläää...

Kände och ser litens första tand. Inte gått igenom än, men inte långt ifrån. 10 veckor... Lilleman var 3 månader och det här var väl lite för tidigt va?
    Drägglar och biter på sig själv och spyr mängder... Men nu har vi förklaringen, tror vi. Bara han fortsätter att sova bra så är jag nöjd.
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2010-10-23 00:17:17 följande:

Älskar sånt här som barn säger hihihi

B a R n ....

... Om Djur
    Inne i grisen finns det korvar och skinkor. Och i rumpan på den sitter syltan och väntar på att bli uppäten.
    LARS 6 ÅR

Kvinnodjur är duktigare än männen. De gör mjölk och ungar. Och så kan de både värpa och ryta.
    KATJA 6 ÅR

En del kor är svarta. De är invandrare.
    KARIN 5 ÅR

Honan heter gris och hanen heter svin. Ungarna heter kelgrisar.
    SOFIE 5 ÅR

Mamman heter höna, pappan hane, ungarna killingar och barnbarnen heter ägg.
    STEFAN 6 ÅR

Hönor som får gå var de vill lägger finare ägg eftersom de slipper ha hönsnät runt huvudet.
    HANS 6 ÅR

... Om yrken
    Bonden är en väldigt lycklig man, först och Främst för att han har traktor, men också för att han slipper jobba
    HÅKAN 7 ÅR

Bönder är liksom en egen ras, precis som rörmokare och föräldrar.
    ANDERS 8 ÅR

En psykolog är en galen man som slår tanter.
    EMELIE 6 ÅR

En gynekolog är en som inte vet så mycket om halsen på folk.
    ERLAND 6 ÅR

Kungen heter Carl Gustav den tredje i fjärde, hans familj heter Victoria, Madelena och Adam och Eva.
    MARCUS 7 ÅR

... Om kroppar
    Skillnaden på tantkroppar och manskroppar är att Tantkroppar har flera hemliga rum i bägge ändar.
    MIKAEL 6 ÅR

Kvinnor har kurvor, medan män har portfölj.
    BJÖRN 7 ÅR

Kvinnor består av äggstockar och så tänker de mer.
    SIRI 6 ÅR

Männen har fler framdelar på kroppen.
    JULIE 6 ÅR

Mannen slutar aldrig att göra celler, men han kommer i en sorts ålder han också. Den kallas panikåldern.
    STINA 9 ÅR

En kropp är något som tar slut i skorna.
    ALLAN 5 ÅR

Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös.
    HILDA 7 ÅR

Nästan alla människor har en hjärna. De som är lite dumma har en hönshjärna.
    JOHAN 5 ÅR

Det finns många sorters hud. Förhud är till exempel huden som man har framtill medan bakhuden är huden som man har på baken.
    THERESE 6 ÅR

... Om far- mor & svärföräldrar
    En mormor är en som hela släkten har kommit ut genom. Då är det väl inte så konstigt att hon är lite sladdrig i skinnet.
    KRISTINA 7 ÅR

En mormor är en tant med godispåsar i fickorna.
    ANDRÈ 5 ÅR

Farmor tycker inte om att sola toppless. Det är för att hennes toppar har blivit lösaktiga.
    STINA 6 ÅR

En svärmor är straffet man får när man gifter sig med någon man inte känner.
    PÅL 7 ÅR

Godnatt allihop!

Skrattar så jag gråter! TACK!
  • Kavat
    Nifelheim skrev 2010-10-25 18:45:59 följande:
    Inte alls likt henne *också orolig*
    Jag med. Hon brukar ju titta in här även om hon är iväg...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11