Asereht skrev 2010-08-25 11:09:28 följande:
Låter spännande dock. Du måste uppdatera lite då och då hur det funkar och så. Jag är lite sugen på att plugga något sedan på distans för att hålla mig hemma med nöffe lite extra länge. Min mor pluggade på distans förut och läste in ämnen som hon behövde för att komma in på högskolan för att bli socialpedagog (vilket hon är sedan många år nu) men då var det inte via nätet så jag har liksom noll koll och ingen inblick.
Jag återkommer med rapport! Skall bara få bredbandet att funka ordentligt också vilket jag är sjukt stressad över. Vad gör jag annars liksom? *djupandas*
Kolla in på CSN hur mycket du skulle få i bidrag. Jag får en tusing extra, dvs totalt 3.500 kr, för att jag har två barn. Fyra borde ge ganska hyggligt tycker jag.
Nu har jag gjort ett schema till mig, till dagis, till mormor och till min man. Ett fyraveckorsschema som ger 15 timmar i snitt/v över de första fyra veckorna. Då har jag
inte räknat in några resor till Falun så håll tummarna för att det inte blir några såna. Lilleman går gratis från 1/9 (max 15 tim/v i snitt) och jag hoppas att åtminstone de första månaderna skall kunna klara sig under det. Men det är
många föreläsningar!

Jag trodde det skulle vara mycket mer "läsa själv" så som sagt blev jag lite skärrad igår men det känns något bättre idag när jag fixat och trixat så att han får vara hemma mycket och jag ändå hinner med alla föreläsningar. Min man får ta med honom hem efter jobbet åtta gånger och min mamma får passa honom två timmar vid två tillfällen, i övrigt har jag räknat med att klara allt själv. Fast min mamma ställer gärna upp och hämtar då och då så jag slipper sticka iväg men det är ju sånt man kan komma överens om samma dag och om det passar henne
Så, nu skall jag inte tjata mer om det.
För tillfället
Lite mera On Topic; jag har en Lodger Bunker på ingång vilken dag som helst, i (vad jag tyckte för några månader sen den
fula) färgen ultrablå Folklore