K*B*N, pratar del 11
(45 grader är ju 15 + 15 + 15 så 30 grader är två tredjedelar.) ??? Fast ograderad så får du göra tre lika långa sträckor högra sidan av fyrkanten.
????
Ett av veckans måsten är avklarat. Vårdbidragsansökan är äntligen klar!!! Hurra!!! Nu får vi bara hoppas att de godkänner allt eller åtminstone det mesta!
Hemma med barnen idag med, förskolan hade ingen städerska igår. I morse ringde de en halvtimme innan vi skulle vara där och sa att de hade städerska idag ändå. Men då hade jag ju redan räknat bort det och planerat annat. Känns sådär också med vikarie och andrahandsinfo...
Hade iaf en gammal kompis och son här i förmiddags, trevligt! Har även invigt tvättmaskinen!!! Hurra vad mycket tvätt som går i. Och "torrt" blir det!
Jag fick hem ett par jätte söta tossor, nysydda som stank rök... Skriver man något i omdömet eller inte?
Vi har verkligen ingen mat kvar hemma. Eller jo, i frysen, men ketshup är slut, smörgåsmargarin är slut liksom en massa andra basvaror för vi har inte hunnit handla. Maken var i stockholm i måndags, dopsamtal och tvättmaskin hämtning/inkoppling i tisdags och igår var det en massa att röja så vi glömde av att vi borde handla. Idag fixade jag diverse annat inför dopet på söndag och sen var det dags att hämta barnen på dagis. Jag var inte sugen på att handla med 3 barn och maken har jobbarr och skulle käka på jobbet. Kul för honom att få mat.
Lilleman var halvt knäckt och hungrig när jag hämtade honom och slocknade efter 20 min skrik efter hallonkräm (som var slut). Dottern fick ta fram en lammfäll och så fick han sova en stund på golvet. Första gången på dagis som han frågat och längtat efter mamma tydligen. Men det hade blivit lite bättre efter lunchen. Konstigt dock för han åt bra frukost och sen var det bara soppa till lunch och eftersom jag inte fått matsedeln än av kokerskan (hon var sjuk även denna veckan) så visste jag inte att det var soppdag, så stackarn hade inget bröd. Dålig mamma... Och i vanliga fall brukar de få banan eller liknande i bilen hem för att de inte ska vara för hungriga, men det hade jag heller inte med mig (slut det med). Så kaos är milt sagt.
Dessutom lyckades McDonalds ge oss en felbeställning på min hamburgare med enbart kött och hade lagt på både det ena och det andra och vi orkade inte gå tillbaks och klaga (åt i bilen) så mammas hund fick min hamburgare och så inget kaffe på det. Abstinens! Ja, ni hör ju.
Men fick i mig lite korv i alla fall och kaffe och kaffe igen. Så nu är jag lite nöjdare. Dags att lägga in en maskin tvätt till nu när det torkat, så nöjd med nya maskinen!
Får trösta mig med min nya nessesär jag inte kunde låta bli när jag köpte hårtoning. Bytte ett par jeans som var oanvänsa till mindre stl och fick tag i en kofta till dopet och en mysig ny morgonrock på rea!
Idiot som jag är lovade jag just maken att han kunde stanna på jobbet... Jahopp, dags att börja med nattningen.
Det här blev visst dagens längsta uppsats.
www.blocket.se/stockholm/Pimpad_syskonvagn__tvilling_vagn_29492110.htm&w=3
Något för fröken småland?!