Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-08-23 10:07:10 följande:
    Har någon av er sett Simpleworlds gröna och/eller gula åkpåse irl? Isf undrar jag om färgerna är lika klara som de ser ut på bild eller om de är lite mer "dassiga"?

Kan man ha buggaåkpåsen i sittdelen på happyn eller sitter den illa? Har ju inte bytt till sittdel än och den ligger nedpackad och instuvad bland en massa saker så jag orkar inte slita fram allt bara för att prova inför kommande möjliga behov.
    Jag har inte sett dem IRL men jag har för mig att jag tyckte att just gula och gröna Nomadens nyanser kändes ganska dassiga. (Det frågade du inte efter men det hade jag lust att berätta ) Tycker det är få gula färger som är fina men Brios gillar jag. Och Bugaboos åkpåse är tokläcker.

Jag tror att du kan ha Bugaboopåsen i Happyn men klockrent blir det nog inte. Jag tror bestämt att du behöver en Lodger Bunker Tungan ute
  • Fröken Småland

Sarahl: håller med Ekorren och Lokatt. Det viktigaste argumentet är möjligen också att du får samma pengar tillbaka när du säljer den till våren eller när du nu inte behöver den mer. Eventuellt gör du vinst om du syr något fint till din

• Fröken Småland
    sarahl skrev 2010-08-23 11:49:21 följande:
    Är jag dum som lägger pengar på det tycker ni?
    En fråga bara; hur tänkte du när du ställde den frågan? I den här tråden?????

• Fröken Småland

Lokatt: Hoppas du får bra besked på höften!

Sarahl: Men vad tråkigt att du inte gillar den Men börja med att göra som Lindadjo föreslår; pumpa hjulen. Det kan göra stor skillnad. Sen tror jag att det mycket är en vanesak.

• Fröken Småland

God morgon alla! Tråkigt Lindadjo Jag tycker absolut att det borde vara värt en iPhone! Eller eventuellt t o m en iPad

Igår fick jag mitt schema... Är faktiskt ganska skärrad över hur många och långa föreläsningar det är. Introduktionsföreläsningen är på tisdag så då får jag väl lite mer information kring hur obligatoriska föreläsningarna är samt om man kan se dem senare om man inte har tillfälle just när de ges.

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-08-25 07:50:35 följande:
    Frk S vad blev det shoppat igår? Här är jag hemma med en liten febrig tuva. Fast ingen feber nu på morgonen men igår kväll/ natt va hon skållhet... Hon har haft feber 3 gånger sedAn hon föddes så vi blir helt stressade och tror hon är dödssjuk vid 38grader....

Bara lite smått, och några spel och tillbehör till vårt Wii. Jag behövde några fler handkontroller så att jag får vara med och spela när Maja och hennes kompisar spelar

Lillebror brukar också vara med. Han får en handkontroll som hör till Playstation men han har inga synpunkter på att kabeln ligger lös på golvet utan lyser som en sol när vi berömmer honom för goda insatser
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-08-25 11:09:28 följande:
    Låter spännande dock. Du måste uppdatera lite då och då hur det funkar och så. Jag är lite sugen på att plugga något sedan på distans för att hålla mig hemma med nöffe lite extra länge. Min mor pluggade på distans förut och läste in ämnen som hon behövde för att komma in på högskolan för att bli socialpedagog (vilket hon är sedan många år nu) men då var det inte via nätet så jag har liksom noll koll och ingen inblick.
    Jag återkommer med rapport! Skall bara få bredbandet att funka ordentligt också vilket jag är sjukt stressad över. Vad gör jag annars liksom? *djupandas*

Kolla in på CSN hur mycket du skulle få i bidrag. Jag får en tusing extra, dvs totalt 3.500 kr, för att jag har två barn. Fyra borde ge ganska hyggligt tycker jag.

Nu har jag gjort ett schema till mig, till dagis, till mormor och till min man. Ett fyraveckorsschema som ger 15 timmar i snitt/v över de första fyra veckorna. Då har jag inte räknat in några resor till Falun så håll tummarna för att det inte blir några såna. Lilleman går gratis från 1/9 (max 15 tim/v i snitt) och jag hoppas att åtminstone de första månaderna skall kunna klara sig under det. Men det är många föreläsningar! Jag trodde det skulle vara mycket mer "läsa själv" så som sagt blev jag lite skärrad igår men det känns något bättre idag när jag fixat och trixat så att han får vara hemma mycket och jag ändå hinner med alla föreläsningar. Min man får ta med honom hem efter jobbet åtta gånger och min mamma får passa honom två timmar vid två tillfällen, i övrigt har jag räknat med att klara allt själv. Fast min mamma ställer gärna upp och hämtar då och då så jag slipper sticka iväg men det är ju sånt man kan komma överens om samma dag och om det passar henne

Så, nu skall jag inte tjata mer om det. För tillfället

Lite mera On Topic; jag har en Lodger Bunker på ingång vilken dag som helst, i (vad jag tyckte för några månader sen den fula) färgen ultrablå Folklore
  • Fröken Småland

Igår åt jag alldeles lite verkar det som för jag frös som en hund inatt. Vaknade nog tio gånger och letade efter ytterligare ett täcke och ytterligare en filt. Till slut hade jag också den stora tjocka fleecemorgonrocken över mig Men det var nog lite extra kallt också för t o m lilleman som aldrig har täcke låg och pressade sig mot mig hela natten och det var så klart en av anledningarna till att jag vaknade hela tiden. Idag skall jag äta en massa potatis så att jag får värme i fötterna (min svärfars teori ).

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11