Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-04-27 13:20:20 följande:
    Så har man varit duktig och organiserat om kldäer. Alla i strl 50-56 nedpakade igen och uppackat är allt i 62-68. Gissa vad jag upptäckte, jo det finns bara 4 bodys i strl 62! Så får det ju inte vara. Det finns åtminstone 10 i strl 68 men de är tokstora fortfarande. *grrr* Just den här storleken har jag sålt av mkt av vilket jag ju ångrar nu. Det mesta som finns är dessutom sommarkläder. *surar lite*Så nu är jag p¨å bodyjakt. Letar febrilt på T då jag inte vill köpa större mängder nytt när de växer ur så fort. Men man kan ju inte sitta och köpa en och en, det blir ju tokdyrt med frakten. Försöker hitta bodypaket. Antar att det är dagens nöje.
    Vad synd! Jag sålde av massor av nästintill oanvända bodies med matchande byxor för noll och ingenting när Vemund vuxit ur sitt. Hade hellre givit det till dig..
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Och så skulle jag säga att pedagogen (?) från öppna förskolan ringde i eftermiddags. Hon hade pratat med förskolechefen och vi ska träffa densamme på torsdag och göra upp om möte med henne. Där ska vi förhoppningsvis få lufta våra problem och ev. få utökade tider. *glad* Pedagogen hade även kontaktat bvc-psykologen som sa att vi är välkomna att kontakta honom så ska vi få hjälp. Hurra!

I rena glädjen och lättnaden nu har jag städat ur Viperas bil och sedan har jag rensat på byrån i sovrummet, sorterat kläder, tvättat blöjor och bäddat rent i lägenheten eftersom min bästis kommer inatt och ska stanna några dagar. Jag kommer säkert att få betala genom trötthet och ont i kroppen imorgon, men det är det värt. Internet har förresten lagt av här hos Vipera så jag är glad att jag har tagit hit min bärbara.

• Ekorrfamiljen

Jag vill också ha mc-kort! Fixade B-kortet när jag var 22 och det var sent i min umgängeskrets. Hade gärna velat ha moppe när jag var 15, men jag fick nöja mig med att åka bakpå bästisens coooola Yamaha DT50! (Eller var det hon som hade en Honda MT?) *moppemaffian*

• Ekorrfamiljen

Meeeh, läste senast på sidan 108.. Har jag missat något livsavgörande?

zasata: Har du fått jobb nu? Grattis!

Fröken S: Tack för litet brev i lådan. *kan inte inboxa här* Nä, har inte sett någon tidning, men det var ett par dagar sedan JAG var i min lgh.

Vi har varit på möte på dagis (jaja, förskolan) och Vendel får mer tid där!! *gör vågen* Gud så skönt! Nu ska jag bara kontakta bvc-psykologen och en läkare för att få ordning på mig också. Idag fyllde vandalen dessutom 4 år. Min lille sötskrutt.

Hmm, har vi fått ny medlem eller är det någon som bytt namn? *surfar vidare*

• Ekorrfamiljen
    Pruseluskan skrev 2010-05-04 23:03:42 följande:
    JustD - Fröken S och Zasata -
    ">

" target="_blank">

Vad säger ni, är det inte som gjort för en cover ?Vi behöver 1 medlem till
    Hehe, jag kan spela stadsekorren, eller var det en apa?
  • Ekorrfamiljen
    Pruseluskan skrev 2010-05-04 23:12:18 följande:
    Självfallet! Hur var det att ha bästis på besök?
    Det var toppen! Kul att umgås som vanligt (varför kan hon inte flytta hit för?!) och skönt att ha en extra vuxen hemma. Vendel älskar henne, men så är hon ju nästan som en moster till mina barn + att hon faktiskt är Vendels egen gudmor också.
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-05-05 07:42:53 följande:
    Yes Jag hade två gratis provprenumerationer à tre nummer och tänkte att det kanske kunde falla någon i smaken. Efter lottdragning blev det du och Ekorren som fick dem. Ni känner väl er hedrade?
    Ooh ja!! *gulledej*

Någon som inte är lika gullig är sköterskan från VC som jag fick prata med nyss.. Jag säger att jag har ONT i kroppen, kan knappt gå och foglossningen spökar ännu. Svaret är; Rör du något på dig? Du vet att det inte blir bättre av att sitta still va? Morr! För mig kostar det mer än det smakar med en promenad med vagnen på sta'n eller till öppna förskolan. Jag kan ju knappt gå efter det när jag väl satt mig någonstans. Nu vill jag ha hjälp att utreda vad som är fel, om det finns behandling och om jag kan ta någon medicin. Jag vill INTE höra att det är för att jag väger för mycket för den här värken har jag haft i över 8 år och även när jag var 30 kilo lättare än nu. Dessutom har jag varit sjukligt trött och frusen minst lika länge, oavsett vikt, så nej, jag tänker inte "träna" för att hon ska vara nöjd! *morrar igen*

Oj, nu vaknade grötbebisen.
  • Ekorrfamiljen
    Pruseluskan skrev 2010-05-05 09:26:56 följande:
    Idag sov jag 40minuter för länge. Hann i tid till jobbet, men sådanna här dagar är så svåra att hinna i kapp.......Nu har min vagn entrat stockholmo och det står att avi skickats så förhoppningsvis kan jag/sambo hämta den i morgon... Yäjh!*taggad till tusen*Igår när jag var en sväng till ICA maxi så hade dem rea på Lurvarna (99:- istället för 149 (som tur var) fanns det ingen 98/104kvar... Tuva behöver INGA flera ytterklädder. Dem reade även en hel del annat så det blev lite bas-grejer, långärmade t-shirtar och tights. Jag gillar enfärgat, men det mesta är med tryck,glitter och diverse mönster på... men nu kom jag över ett parti vita, svarta, lila och ljusblåa till vrkapriser
    Men fy vad fuskigt! I Visby har det inte funnits lurvar på över en månad!! *host* Inte för att mina barn behöver fler, men ändå'rå. {#lang_emotions_dreamer}

Fröken Småland: Grattis till ett superbra resultat på högskoleprovet! {#lang_emotions_cheers}
  • Ekorrfamiljen
    passau: Jag har varit hos både kiropraktor, naprapat och vanliga massörer men det hjälper bara väldigt kortvarigt för stunden. Kanske ska ge dem en ny chans ändå beroende på vad läkaren säger på måndag då. Vore ju himla skönt om man skulle bli av med både värk, frusenhet och trötthet genom bara lite knakande i ryggen!

Kul med alla nya vagnar och allt vad ni shoppar. Po.ps midsommartryck är ju så najjs, men jag gillar egentligen inte grönt och absolut inte linnen. Finns de på vanliga tröjor?

Asereht: Sötis han är! Man får vända på siffrorna om man ska få Vemunds vikt däremot. Han vägde typ 8500 när han var 3 månader.. *någon som undrar varför jag har ont i rygg/axlar?* Håller förresten med dig om kläder för oss stora. Vem tusan vill gå ut i ett tantblommigt tält i sommar? Räck upp en hand! *inte jag* Tror de att man tappar all stil och smak bara för att man går upp i vikt, att allt förnuft trängs bort av fettinlagringar i hjärnan eller vad?
  • Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-05-07 08:03:34 följande:
    kul med klipp!jag är sjukt sugen på outleten... men maken är inte så sugen... tar typ 6 h att köra...vem sa att bb inte hade syskonvagnar än?
    Sötisar!

Här hemma har jag en liten sötskrutt också. Två kvällar i rad har han fått gröt precis innan läggdags och så lite tutte till efterrätt och båda nätterna har han sovit nästan hela natten. 20 - 07 första natten och 20 - 05 inättras. Båda morgnarna har han fått tutte och sedan somnat om och sovit 3-5 timmar till! Najjs för trött mamma!

Angel: Jag har kollat sköldkörtelvärden och de såg hyfsade ut. De låg en aning för lågt, men inte alarmerande enligt läkaren. Just nu är jag inte så frusen heller, det gick över när jag blev gravid.

Asereht: Såg om ditt T-kap på FB och blev lite nyfiken. Kul att få hela storyn och grattis!!

Nu kom min älsklingsvandal hem också. Dags att vara social med honom en stund. Vemund sover sedan ett par timmar tillbaka.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11