Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Elric är tydligen inne i någon fas när han säger lustigheter hela tiden.
    Dagens skörd är:

Vi är ute på promenad och ser en bärgningsbil. Han frågar om det är en brandbil och jag svarar:Nää det är en bärgningsbil, den ska nog hämta någon bil som är trasig. Elric säger då: Nää mamma. Den ska bara till sitt garage och parkera. Jag: Eh, jaha okejdå.

När vi gått en bit till kör bärgningsbilen in på en stor parkering och stannar. Elric säger då: " Ja där SER DU mamma, den skulle bara parkera!. Du hade fel SOM VANLIGT" Förvånad (Vadå som vanligt? Mammor har väl alltid rätt trodde jag?)

I hissen på väg upp från tvättstugan kommer det en dam/tant jag håller upp dörren och väntar på. Elric är FRUKTANSVÄRT social och vill prata med allt och alla och försöker fråga vad tanten heter, var hon bor osv. Till slut säger hon med mycket dålig svenska ungefär: "Jag förstår inte".
    När vi gått ur hissen på vår våning säger han HÖGT: "Mammaaaaa dom där som är bruna i ansiktet, de förstååår inte svenska" (mamman ville sjunka genom jorden, men var just då ganska glad att tanten förmodligen inte förstod ).

Härom dagen var vi dessutom på apoteket. Det går springmask på dagis och jag gissar att de har pratat om det där. Rätt vad det är häver ungen ur sig HÖGT: "Men DUMMA mask SLUTA bita mig i rumpan, mammaaaa jag har en mask i rumpan som biiiiiiiter mig". Skäms

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 21:45:45 följande:
    Gulle Kavat!

Vi var på Grillpalatset här i byn och käkade korvlunch i dag innan vi åkte och fyndade åt Nif.
    Tuva pekar på kebabköttet och säger med klar, hög och helt över lyrisk stämma
    - "Mamma den där kojven ser ut som en bajskojv" Och upprepar det ytterligare en gång så att ALLA hör...
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Min favorit är när min syster var liten. Hon hade väldigt dålig kontakt med sin bio-pappa (blev senare adopterad av min pappa) och när mamma och min storasyster var på stan pekade hon/försökte rusa fram till diverse alkisar och uteliggare och ropade GLATT Pappaaaaa! mamma som bara var 18 eller 19 när min syster föddes skämdes något när alla "vuxna och mogna" föräldrar stirrade dömande på henne

Själv var jag helt övertygad om att min syster och hennes dåvarande pojkvän skulle få randiga och prickiga barn i omväxlande ljust och mörkt skinn. Hennes pojkvän var adopterad från Indien och väldigt mörk och jag gissar att någon hade lurat i mig att det skulle bli så när jag frågat, men jag trodde det riktigt länge Tungan ute

Det ska väl tilläggas att min syster är 12 år äldre än mig, så jag var ganska liten när hon hade den här pojkvännen.

• Nifelheim
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-07 09:56:10 följande:
    Tant P: *tycker också att braskaminen var fin* Det finns ingen i det hus vi är "mest intresserade" av, men blir det vårt så är kamin första prio (förutom staket runt HELA tomten och dubbla trappgrindar).

Nu har vi kommit hem från rul iaf. En söt och livlig liten krabat, som inte var såå lik Stitch längre. H*n hamnade bakom moderkakan (som btw ligger i bakkant för en gångs skull) och såg ut som en liten ekorrunge när h*n försökte kravla sig fram runt den. *kääääär* Hjärta Läkaren tittade verkligen efter könet, men såg inget. Han sa förvisso att han inte kunde se någon snopp heller, men det är ju ingen garanti för att där inte finns någon. Drömmer
    Ååååh så härligt med RUL. Såg allt ut som det "ska" då?
  • Nifelheim
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-07 10:03:24 följande:
    Ja, läkaren kollade allt jättenoga och räknade både fingrar och tår och hjärtkammare och urinblåsa. *pustar ut*
    Härligt. Grattis Solig
  • Nifelheim
    Lindadjo skrev 2011-02-07 10:11:13 följande:
    Jag undrar en sak, och vem kan bättre svara på det än ni? Mina kunniga vänner
    Finns det något babyskydd som har en bas, som man kan fästa i ett 2-punktsbälte i bilen???
    Yes. Akta GRacos bas får man fästa med 2-punktsbälte
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2011-02-07 10:30:38 följande:
    Yes. Akta GRacos bas får man fästa med 2-punktsbälte
    Har skummat igenom Maxi cosi, Be safe och Britax användarmanualer och deras baser får inte fästas med tvåpunktsbälte. Några fler kom jag inte på.
  • Nifelheim
    Lindadjo skrev 2011-02-07 11:10:41 följande:
    Humm... ja, det får la bli en sån då. Vi har inte så mycket val. Jag ryms ju INTE mellan pojkarnas bilstolar, så jag vet inte annars hur vi ska få plats i bilen?
    Synd att en Akta Graco inte går att sätta på bugaboochassit
    jo jooo. Det går om man har en Graco adapter
  • Nifelheim

kollade Brios babyskydd också nu, och det får man inte heller montera med 2-punkt. Verkar bara vara Gracos bas som det är okej på.

Själv har jag bryderier. Självklart vill jag ju ha babyskydd i alla fall nu men HELST skulle jag vilja testa Britax babyskydd. Det passar dock inte på Bugaboo va?
    Graco har jag ju testat redan, men det är bara Britax och Graco som har 5-punktsbälte...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11