Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Nu har vi varit en timme på barnmottagningen och fick där förklaringen på gnällig och matvägrande bebis: Halsfluss. Vi misstänkte väl det men läkaren såg inte mycket i halsen. Däremot visade odlingen på streptokocker, så diagnosen är klar ändå. Så, 10 dagar med Kåvepenin Kräks 3 ggr/dag. Önska oss lycka till!

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    Lindadjo: Oj! Jag har nog för mycket fläsk i vägen bara. Fast om jag drar in magen syns inget alls. Däremot när jag ligger på rygg (gärna på morgonen så jag är kissnödig) så har jag en söt bula nedanför naveln.

Mot slutet blir jag enooorm! Iaf med Vendel och Vemund. Folk började fråga i v. 30 om jag inte skulle ha vilken dag som helst. Nä, 10 veckor kvar, men tack för att du frågar! Tungan ute
  • Ekorrfamiljen

Blir det inte en massa fluff i munnen av linluvor? Vendel säger viver (oliver om både dem och druvor.) Talpedagogen tyckte som sagt att det var lite svårt att förstå vad han säger.

• Ekorrfamiljen

Lindadjo: Ja, så där ser jag ut i v. 30!

Usch, blev så ledsen.. Syrran ringde nyss och berättade att hennes mans farbrors fru (låter avlägset men de umgicks en hel del) gick bort natten till idag. Hon blev 45 år och lämnar efter sig maken och en 5-årig dotter. Kunde inte hålla tillbaka tårarna när hon berättade. Vi har träffat dem på släktkalas och hon var en väldigt go och trevlig kvinna som man omedelbart tyckte om. Och så en 5-årig dotter som inte får växa upp med sin mamma... Buhääää!! Gråter

• Ekorrfamiljen

Mamman fick skelettcancer för ett år sedan så det hade visst gått utför jättefort.. De hade försökt ta bort ben i ansiktet (!) för att hejda cancern men nu hade den spridit sig till lungorna ändå. Fy fasen för att behöva lämna sitt barn sådär! *snyft* Man vill ju finnas där för sina barn och se dem och ev. barnbarnen växa upp.

Kavat: Kastrull, staket och plättar?

• Ekorrfamiljen

Hurra! Lägenheten är tömd och städad! Tyvärr saknas några nycklar så jag blir väl ännu några tusenlappar fattigare snart igen.

Hoppas SÅ att F-kassan får eld i baken och betalar ut min f-penning så jag kan få a-kassa och betala alla mina räkningar och det jag är skyldig folk. *hatar att inte kunna betala tillbaka*

Sarah: Alla knep är bra - utom de dåliga! Nu har vi haft några riktigt tuffa nätter när Vemund var sjuk och till slut blev det att vi turades om att sova i Vendels rum för att åtminstone få några timmars sömn. Får man inte sova blir man ju galen! Inte gick det att sova på dagtid heller, annars hade det varit en lösning ju. Men att Anton äter så mycket på natten..? Det är väl ändå inte normalt när han är såpass stor? Alltså jag menar, han behöver väl inte själva maten? Har ni provat att ge exv. gröt på kvällen så han står sig lite längre i mättnad? Det var en räddning här hemma när Vemund började med gröt, då var han inte så himla hungrig mitt i natten.

• Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2011-01-28 17:09:10 följande:
    Ni hade rätt på de två första.
    Kjäppa = knäppa! Som i knäppa en knapp.
    Ahaa, som i mäppa pappar!
  • Ekorrfamiljen

På tal om sömnbrist och allergier.. Jag var ju inte med nånstans i huvudet idag (efter 5 nästintill sömnlösa dygn). Jag satt och åt pizza och Vemund sträckte sig efter en bit skinka på den. Vendel och jag delade pizza häromdagen så jag var så van att "dela med mig" och tänkte inte på att det var Vemund som satt i famnen. Så, som om det inte vore nog med kass mage av penicillin har han dessutom en korkad mamma som ger honom en bit skinka från en vanlig pizza. Skäms

Riskiflickan: Håller tassarna alldeles extra stenhårt!

Idag fick jag också ett paket, men det var ett par byxor som jag sålt på tradera och nu kom de i retur! Har inte hört från köparen och hon har helt enkelt inte hämtat ut det. Nu vet jag iaf att det är bra att skriva avsändare. Det funkar ju uppenbarligen.

Angel: Allt som ger värme är bra saker!

• Ekorrfamiljen

Vilka knasiga barn jag har! Vendel är ju lite speciell på sitt sätt så att han tar med sig bilar, stenkulor eller en slemmig klibborm i sängen och säger att det är hans "gosedjur" är väl en sak, men ikväll när jag skulle lägga Vemund ville han prompt ha med sig en - plastgaffel! Den låg han och höll i handen tills han somnade. (Då tog jag bort den..) Att ligga sked har man väl gjort, men hur mysigt är det att dela säng med en gaffel, liksom? Drömmer

• Ekorrfamiljen

Grattis till Nif och E på 4-årsdagen! {#emotions_dlg.flower}

Fröken Småland: Vipera är utbildad trätekniker och väldigt händig, du kan få låna honom om du vill ha en hylla ihopsnickrad och uppsatt.

*håller tassarna att ni slipper kräksjuka* 10 vitpepparkorn vardera!!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11