Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-07-26 15:11:41 följande:
    Asereht: shit vilken koll! Blev det rätt nu tror du?

2005
    Beach lime
    Stripe
    Flower power
    Pink soda
    Tartan

2006
    Girls mango
    Boys black
    Fashion victim
    Pink romance
    Black and white
    Beach lime
    Blue Cabana
    (Pink, Militärgrön, Gräsgrön, Orange)

2006/2007
    Matrouschka
    Fifties

2007
    Baroque
    Shirts
    Coco
    College

Ps Såg du att jag (sannolikt) åker till Osby i veckan?
    Yes, om du strycker beach lime på -05. Tror det blir rätt iaf. Kan ju inte svära på att jag inte fått någon fel i mina mappar. *s*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Osby ja, har ju noll aning om vad som finns där men en royalblue klädsel till happyn skulle kunna vara av intresse men jag vet ju inte vad priserna ligger på. Är också intresserad av både den röda och bruna blommiga dynan men de säljer de väl inte där antar jag.

• Asereht
    Lokatt, UJ blir lång, bred men platt ihopfälld. Den fäller ju i sin fulla längd/bredd men blir inte högre än hjulen. Kan man ha UJ på högkant funkar det fint då den inte tar mkt plats även om den blir hög. Annars måste man i många fall packa på den för att kunna packa annat. Jag har aldrig gillat fällningen på UJ, föredrog P&T och EW som fäller på samma sätt och blir mindre.

UJ är lite lättare att hantera än P&T men den tippar i gengäld lättare också (åt alla håll). Enligt min erfarenhet iaf.
  • Asereht

Jag förkastar allt i skrockväg gällande hjärtljud, mage osv när det gäller kön under grav. Inget har stämt på mig/oss. Både min dotter och mina söner skulle i så fall vara tvekönade! *ha ha*

• Asereht
    zasata skrev 2010-07-26 19:52:17 följande:
    min

min nya vän, lite solblekt mest vid sittdelen, och lite rostig jag håller på att få bort, men dom körde den till Göteborg, och fick den för 500kr regnskydd, myggnät och parasol ingick.
    Kul med nytt (även om det är begagnat)! Vad är det för modell, jag är kass på mclaren.
  • Asereht

Jag gnällde ju för ett tag sen om en sak som inte dykt upp och en säljare jag inte fick tag i. Jag fick tag i säljaren och vi har haft regelbunden kontakt ett tag nu men tyvärr har inget paket dykt upp. Hon bedyrar att hon skickat men jag har inget fått. Tänkte att det kanske var en avi som kommit på avvägar men då kommer det ju en påminnelse till slut, inget sånt heller. Så jag får känna mig snuvad på ett topset.

Vi har till slut kommit överrens om att hon ska betala tillbaka halva summan. Hon menar ju så klart på att jag lika gärna kan ljuga om saken som att hon gör det och det har hon ju rätt i. Så vi kör halv förlust var. Inte kul alls det här. Men jag tror faktiskt inte att hon ljuger, jag har köpt av henne tidigare och fått grejorna utan problem. Därav att jag kände mig trygg med att handla av henne igen.

Jag har köpt och sålt på Tradera i 6 år och bara en gång har det hänt att ett brev/paket kommit bort och då var det ett som skulle till mig och som jag betalat 30 pix för. Trist men ingen större förlust. Det här känns lite mer. Det var ju några hundra den här gången, och så kännder jag mig så snuvad på min fina pimpade bugga. *snyft*

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-26 18:36:52 följande:
    Om magen är rund och man kan ställa ett glas vatten på den och den står kvar är det en tjej. Om magen sluttar så att det inte går att ha något på den är det en kille!! *vet*
    Tillåt mig småle, då skulle jag alltså ha fem tjejer. Min mage har varit väldigt bra som hylla under mina grav. MÅnga har påpekat att om magen inte syns bakifrån så är det en kille och putar den ut på sidorna och syns så är det en tjej. Enligt det borde det vara tre tjejer och två killar här. Hjärtljuden ger ungefär 50/50 åt båda hållen.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-07-26 21:49:00 följande:
    Freja gillar jag också.
    Men konstigt nog har inte jag och maken samma smak!
    Vi hade samma problem! Men som tur var så enades vi till slut, men det var på håret.
  • Asereht

Det var inte på T jag fick problem den här gången utan privat. Varför jag relaterade till T var att på 6 år har jag bara haft problem med borttappat en gång hittills. Drog en paralell. Den här tjejen jag handlade av nu är en FL tjej som jag som jag berättade handlat av tidigare utan problem. Hon är dessutom aktiv i en tråd jag besöker ganska regelbundet så det är inte en helt anonym person.

Annars har jag lyckats göra affärer både på Blocket och Tradera utan att ha blivit blåst. Hitills vill säga, det var bara de där shortsen som försvann på vägen. Den säljaren var dessutom totalt ointresserad av mitt problem. Hon hade skickat, därmed basta, inte hennes problem. Den attityden kunde jag varit utan dock. Bevisbördan ligger åt båda håll om jag inte har fel.

• Asereht

Läste just i bugabootråden att Bonti har frogklädslar på lager och i butik. Kan det stämma? Jag gick tom in en gång extra för att kolla så jag inte hamnat i en gammal tråd men det hade jag inte. Någon som vet? Jag trodde kidz var typ de sista som hade och deras är väl slut vad jag förstått.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11