Inlägg från: zasata
|
-
-
vet inte riktigt vad ni pratar om sängar?
Själv försöker jag jobba.. Har mycket att säga, men som inte sägs på nätet just nu..
-
Ha det så bra Passau!!
-
min morfar går datakurs och har facebookFröken Småland skrev 2010-12-16 10:34:06 följande:Nope, den är till honom själv. Han skall spela schack på den
en fråga ni måste veta.
hur mkt skiljer det på höjden på sport och Vibe? har en billig vibe på ge, men är den mindre än sport så ebba får plats eller inte?? -
fast hon lär ju sitta mest bakom... vilken vikt tar den?Nifelheim skrev 2010-12-16 11:41:37 följande:Jag tror absolut att Ebba får plats. Syskonsitsen är mycket mindre, men i huvudsitsen tycker jag att den var rymlig.
-
okej, tänker mest hon hoppar i och ur, huvudet slår hon ju i där bak på sport med.. är ju 103 cm lång.. men får hon plats i stora sittsen om det är så också?Nifelheim skrev 2010-12-16 12:03:15 följande:Där sitter hon nog inte så bekvämt. Tyvärr blir det ju en hård och obehaglig "ram" uppe vid huvudänden. Det GÅR att vika upp "ryggstödet" så att det är framför ramen istället, men det försämrar andra egenskaper litegrann. Ingen aning om vikt.
-
har du bytt vagn nu angel?
blev ingen vibe, pratade med tjejen på mail. och nu får jag inte svar längre
-
GRrrNifelheim skrev 2010-12-08 09:55:16 följande:Helt sjukt
Här handlar det inte om pengar, han har aldrig betalt en krona i underhåll (däremot har han förmodligen en skuld som växer allt mer hos FK, men det bryr han sig nog inte om).
Däremot har han inte behagat träffa sin son sen i februari, och jag gissar att han snart dyker upp för att döva sitt samvete med att ge honom lite julklappar (om han nu ens har dåligt samvete över att han skiter i honom?). Det sjuka är att han alltså inte alls har någon skyldighet att ha kontinuerlig kontakt med E, men däremot RÄTTIGHETER att träffa honom precis när och hur han vill. Enligt honom själv kan han komma när han vill och hämta E på dagis (behöver inte ens bestämma med mig innan) och ha honom en helg, eller en vecka eller så. För det har han minsann "rätt" till.
Nu är väl inte "risken" jättestor att han någonsin gör det, men bara att han häver ur sig sånt och förmodligen har rätt i det gör mig förbannad.
Att E som gråter varje kväll och natt för att han saknar sin pappa och enligt honom själv inte ens kommer ihåg att han har träffat honom inte har några rättigheter blir ju bara allt mer tydligt. Jävla skitkorv till spermadonator!! -
Men HUE j*vla svårt är deT? OM dom nu inte kommer ihåg. SKRIV en lapp. klistra fast den på bordet där fröken äter. FÄRDIGT.Nifelheim skrev 2010-12-16 20:55:44 följande:HUR kan förskolepersonal vara så fruktansvärt korkad????
Idag hämtade jag E tidigare än tänkt. Det resulterade i att jag kom precis vid mellis. Eftersom han väldigt gärna ville äta mellis där följde jag med in i matsalen. All ordinarie personal hade planering så det var bara pedagoger från andra avdelningar där. E väntar snällt på sin tur och pedagogen sträcker fram brödkorgen till honom. Som tur är har killen koll och säger "Jag får inte äta havre". Pedagogen kommer på att ja just ja, så är det ju och ber en annan att hämta bröd till E. Den "andra" hämtar två brödbitar och ger E och som tur är tittar jag på de innan han tar de. Den översta är alldeles prickig och den understa full av ett lager grönt fint mögel.
Pedagog nr 2 går iväg för att skaka fram nytt bröd, vilket tar ett tag eftersom det bara finns i frysen.
När E sen får sina nya nytinade mackor ber han om smöret. Jag blir lite konfunderad men håller god min varpå kompisarna skickar smöret (givetvis FULLT av brödbitar/smulor osv eftersom det är 2-4 åringar som brett sina havremackor med det innan).
Pedagogen som sitter vid bordet reagerar som tur är och tar fram eget smör åt E, men han hävdar bestämt att han alltid får samma smör som de andra annars.
Till saken hör att jag LÄNGE har tjatat och tjafsat med detta dagis om att det verkar som att han får i sig något han inte tål. Eksemen blossar liksom hela tiden upp och han är aldrig riktigt bra i magen, men de har hävdat bestämt att de är sååå noggranna. IN MY ASS att de är!!!!! Han reagerar på kontakt med havre, och idag satt han för fasen mitt i kompisarnas smulor, han reagerar ABSOLUT på om han får i sig smulor och bitar av bröd med havre, vilket han garanterat får om han äter ur samma smörklick som de andra.
Det absolut värsta är att han har ett typiskt allergireaktionsbeteende på dagis (speciellt på eftermiddagarna och de dagar han ätit frukost där) och de har klagat och frågat om vi har det jobbigt hemma eller vad som är fel eftersom han är så speedad och aggressiv. VEM FAAN skulle inte bli det av att ha mer eller mindre konstant allergireaktion? Jag vet själv hur det kryper i hela kroppen av det.
Blir så jävla trött...
Jag skickade förövrigt ett mail till rekton nu i veckan och frågade varför barn med magsjuka får vara på dagis om dom har diarre och att detta med är magsjuka. och att jag inte vet något annat dagis som har så mkt magsuka som våra.. -
Är jag helt dum i huvudet? men denna
www.prams-pushchairs.co.uk/phil-teds-dash-buggy-double-kit-black-p-1582.html
ingår regnskydd eller inte?? hittar inga lösa på sidan..