Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Lite avis på dig Pruseluskan, hälsa Ge-Kås från mig och trevlig helg!

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Jag är här! Kul att någon saknar en, jag saknar er iaf!  Just nu är det fullt upp med ungarna här hemma. Den lilla tid som finns för datorn blir det bloggen och mailen för tillfället. Ska bli bättre på att effella, jag lovar.

Har fått läkartid för mig till imorgon och så ska vi träffa bvc-psykologen den 18:e. Vemund var hos sjukgymnasten och bolstrade om skenan idag och sedan var det halvårskoll inkl. läkarbesök på bvc. Allt gick smidigt och han fick en ny OK-stämpel i rumpan. 9750 g tung och 70 cm lång.

Kavat: Har Vipera konfirmerat ditt mail på FB? Du kan väl prata ihop dig med Frk S om planer med tider och så kanske?

Nif: Läste vad du tror om din E och Ge-Kås.. Vendel är ju världens (sötaste) vandal på ICA Maxi ibland, men Ge-Kås har *peppar peppar* funkat riktigt smidigt hittills, men jag ska nog inte säga för mycket.

*läser ikapp*

• Ekorrfamiljen
    fabi: Kul att du hittat tillbaka hit igen!

passau: Vad gulligt att M härmar djuren! Vemund har också fått en tand, men här blir det ingen glass än på ett tag. Han blir ju ett halvår imorgon, men det får han fira med gröt och ev. några majskrokar med fruktsmak. (Fyyy vad de luktar illa men Vemund - och hunden - älskar dem!!)

Kavat: Usch vad jag lider med dig. Vet precis hur du känner med fogarna! Har du vågat testa silver mot illamående och förkylningar? Jag har inte blivit förkyld alls *peppar peppar igen* den här vintern.
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-05-10 21:31:26 följande:
    Nix, det har han inte. Håller tummarna att han vill och kan. Men jag har delgett fröken småland planerna.
    Klart han vill! Hoppas att han är ledig just då så han kan också. OM inget jobb dyker upp i sista sekund nu så ska han plugga i sommar. Ancient DNA bla bla bla.. De ska säkert titta på gamla ben igen. {#lang_emotions_sealed} *kräks*

Åh, på tal om det, vet ni vad Vemunds sjukgymnast gjorde idag!? Hon tog fram en bok med bilder på skelett i för att visa hur Vemunds arm ser ut!! Iuuuuhhh! {#lang_emotions_throwup} (Vemund är världens sötaste men jag vill inte tänka på att det finns beeen i hans arm..{#lang_emotions_dreamer})
  • Ekorrfamiljen

Vemund är det första barn jag haft som haft egna tydliga rutiner med både mat och sömn. Han får gröt vid 19-20 på kvällen, sen blir det ny blöja och pyjamas och lite tutte och sen ner i vaggan. Där sover han till cirka 8-9 då han får bröstet. Sedan är han uppe en timme, en och en halv innan han får gröt, mer tutte och sen sover han middag 1-1,5 timme, mer tutte, lek, tutte, vila/sömn, lek och sedan är det kvällsgröt igen. Jag ammar varannan till var tredje timme på dagen fortfarande men det är inga långa pass, mest lite påfyllning bara.

• Ekorrfamiljen
    Pruseluskan: Skönt att hon somnade nu iaf. Vemund höll på att somna i gröttallriken. Jag tajmade lite fel så han var jättetrött vid gröten, men åt upp 1,5 portion ändå och sedan tog jag på blöja, pyjamas och gav lite mer tutte och då slocknade han direkt. Vad kul med din brors, bröders, restaurang!! Får man fråga vad den heter och hur man hittar dit?

Jag håller på och ullkurar alla ytterblöjor utom en.. Gissa vad Vendel gör! Han kommer glatt och säger; Mamma! Jag har tvättat fötterna! Haha - inte kul. Ullkuren är superfet och klibbig så nu är det söta tassavtryck på golvet och smuts från hans tassar i baljan med blöjor.. *suck* Han är söt när han sover iaf.
  • Ekorrfamiljen

*buhuu* Jag ska ta blodprover imorgon och några av dem var fastevärden, så jag kunde inte ta dem vid läkarbesöket idag. Det innebär att jag fastat sedan kl. 20 nu och jag är redan hungrig och törstig. Vågar inte tänka på hur det ska kännas imorgon bitti. Nu är det bäst att jag lägger mig så jag glömmer hur hungrig jag är. Natti natti!

• Ekorrfamiljen

God morgon, typ!

Har sovit i lägenheten inättras. Mina grannar är ju helt insane!! Klockan 23 drog någon igång stereon på hög volym, men sänkte efter en kvart. 2.35 vaknar jag av klonkanden och steg fram och tillbaka, hit och dit. Tonårsfnitter och sedan sprang de runt så det lät som en elefanthjord och sedan mer klonkanden och steg. Vad TUSAN gör de där uppe!? och mitt i natten dessutom.. Jag hämnades genom att inte hysscha på mina barn när de vaknade tidigt..

Jag tog ju prover i onsdags och för de som läst min blogg vet ni att jag fått några svar.. Jag har b-vitaminbrist och det kan till viss del förklara min problematik. (Frågan är bara varför det inte upptäckts tidigare!) Nu är det tusen frågor som surrar men jag ska ta några fler prover på måndag och sedan ska läkaren kontakta mig igen. Skönt att det rör lite på sig iaf.

Fabi: Vad jobbigt med lillsorken. Känner med dig och familjen.

Kavat: Åååh, jag vet precis hur du har det!! Skönt med kryckor nu, men har du testat TENS? Det var GULD!! Och så säger jag som ovanstående; prata inte med personalen utan gå högre upp, till chefen på en gång angående tider. Det var ju så vi gjorde nu, annars hade vi aldrig fått mer tid. Du är INGEN IDIOT och låt ingen trycka ner dig. Din man är väl vuxen och kan bestämma själv vem han ska vara med, eller?

Hmm, funderar på om jag är allergisk mot katten. Visserligen är jag förkyld nu, men efter ett par timmar här igår märkte jag att det var mycket tyngre att andas..

Hehe, har matat Vemund med gröt nu. Han har kommit på att man kan prutta med munnen samtidigt som mamma håller in skeden i munnen. Han fick inte mer gröt sen..

Nu ska jag kolla om maken vaknat och sen ska vi iväg och kolla hus, bara för skojs skull. Trevlig helg!

• Ekorrfamiljen

Tack Kavat! Jo, när läkaren sa att det var b-vitamin och folat som saknades tänkte jag på gluten faktiskt. Ska be att de kollar det också, visst kan man ta ett blodprov till att börja med? (Har väldigt dåliga upplevelser av gastro..) Jag fick inte börja med några tillskott förrän hon tagit de andra proverna på måndag, men sedan skulle jag iaf på b-vitamin på recept. Ska absolut fråga om magnesium och zink också.

• Ekorrfamiljen
    Kavat: Jag fäller ju också något otroligt nu! Ja, vi ekorrar har väl också vinterpäls som ska väck men nu börjar det bli löjligt!! Jo, jag vet att man fäller när man varit gravid, men inte så här.. Det är päls från mig överallt och idag när jag duschade blev det en så stor hårboll att vattnet inte kunde rinna ut ordentligt..

Fröken S: Inget internet? Oh, nooo! Tur att du är back on track! Jo, det är skönt att få veta att det faktiskt finns något fel som åtminstone kan förklara en del av mina bekymmer.

Asereht: Den dressen (och sorken) är så fiiiin! Me löööv ROSA men det vet ni väl redan?

Haha, pappa hade en tibetansk spaniel för många år sedan. Supersöt, men inte min typ av hund heller. Jag hade en tollare, vill haaa. Nu får jag nöja mig med Viperas studsboll (mellanschnauzer.)
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11