• AnPa

K*B*N, pratar del 11

Frk Småland: Jag måste hålla med dig faktiskt. Jag tycker personligen att man ska ha det bröllop man har råd med. Vi ska gifta oss (förhoppningsvis) nästa sommar och kommer inte lägga några 100 000:- på det. Utan det blir nog en mysig fest i mina föräldrars trädgård med familj och vänner. Maten, bordsdekorationer osv tänkte vi fixa själva. Bra tips ang tårta Asereht! Blir nog något sånt för oss också :) Det viktigaste tycker jag är att det blir trevligt och att vi är nöjda! Men hade vi haft obegränsat med pengar så hade vi kanske valt annorlunda, men jag skulle aldrig tänka tanken att våra gäster skulle få betala för kalaset, det är ju vi som gifter oss!

• AnPa

Frk Småland: Verkar perfekt med en sån liten träingsmaskin! Och vilket fynd :) Hoppas för din skull att den funkar! Jag gillar zoo-bilden, tycker att det är snyggt med affischer som inredningsdetalj *nörd* Kaninerna var ju ursöta, kaniner är finare än nallar som gosedjur tycker jag (V har 3 st i sängen hihi).

• AnPa

Några av er har väl/har haft mountain buggy vagn? På tidigare modeller satt det ju praktiska små väskor/neccesärer på varukorgen baktill och på de senaste så har de tagit bort dem *muttrar högt* Jag tycker att de verkar smidiga att ha lite blöjor och småsaker i och vill gärna ha sånna till min Swift. Funderar på om de går att köpa löst någonstans eller om man måste få tag i en gammal varukorg?

• AnPa
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 15:14:00 följande:
    Jag skall fixa bild på de små sen, tyvärr ser man inte så bra på bilden för de ligger så illa till plus att jag bara fotat med mobilen.

Jag var hos läkare för ett år sedan och fick konstaterat dubbelsidig muskelfästesinflammation i höfterna vilket jag själv tror beror på foglossning kombinerat med inaktivitet. Han erbjöd kortison vilket jag avböjde utan jag tänkte att det nog går över vilket det alltså inte har gjort. Egentligen borde jag gå till en kiropraktor och få hjälp med foglossningen men jag tycks inte komma iväg, dels för att jag är rädd för kiropraktorer och dels känner jag mig inte bekväm i min kropp och vill inte bli klämd på och bedömd av någon extern person. Jättelarvigt men nu känner jag det så.

Så jag gör ett försök att röra på mig lite så att lederna blir smörjda, då bli jag nog pigg som en mört
    Jag gick hos sjukgymnast när jag var gravid och fick akupunktur bl.a. (för foglossning) Kändes som en livförändring att få lite smörtlidring (och sömn, däckade så fort hon satt nålarna). Kan idag längta efter att få gå dit, det var SÅ skönt. Fick ligga på en värmedyna i 15 min, då släckte hon ner och gick ut. När hon kom tillbaka så satte hon nålar i ryggen, gick igen och var borta i 20-25 min. Perfekt powernap vill jag lova! Synd att du bor så långt borta annars hade jag rekomenderat dig att gå till henne :)
  • AnPa
    Tant Pruselius skrev 2011-05-09 20:50:44 följande:
    Jag är sugen på någon mer vagn.... vad? Lite inne på en pansarvagn till sommaren (ska ju till "robbinson ön" utan vägar och knappast några stigar heller...
    Happy?
    Retro?
    Teutonia Mistral?
    Happy! :D SÅ fin! Klämmer alltid på Happy'n när jag är inne i barnvagnsaffären, så skönt gung Flört
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11