Kavat skrev 2010-12-20 20:04:31 följande:
Här blir barnen hemma en vecka till. Magsjukan har utökat på dagis... Fattar inte. Det var tydligen föräldrar som lämnat syskon till magsjuka barn på dagis. Hur dum får man lov att vara? Eller är det bara jag som tycker det är oerhört korkat? Det hade iaf spridit sig rätt rejält så nu var ännu fler magsjuka än förra veckan. Glad att vi kan välja och ha dem hemma. Inte så kul med 3 magsjuka barn... Roligare jul kan vi ha.
Hm, dagarna går här. Men har iaf gjort några bra saker som släpat efter idag. Skönt.

Julförberedelserna är nog rätt klara, tror jag... Köttbullar är gjorda, och det är det viktigaste.

Ja jag blir så trött på sånt!
Asereht skrev 2010-12-20 20:14:47 följande:
Jag har funderat på det där med magsjuka. På dagis vill de gärna att man håller syskon hemma vid magsjuka men när de börjar i skolan Råder det ju skolplikt och då är det plötsligt inte ok att hålla syskon hemma för att annat syskon har magsjuka. Här står det tydligt i infon man får från skolan att så är fallet. Så där har man ju inget val, det handlar ju inte längre om dåligt omdöme utan om lag.

Skillnaden där är väl lite att då är man lite äldre, och kanske kan säga till tex på morgonen "mamma/pappa jag mår illa." eller i skolan att man inte mår bra, och kanske hinner till toan, på dagis är ju barnen kanske 1-3år många som blir dåliga där och dom känner ju inte det innan på samma sätt.